Långhelg!! :-)

 
Har varit gräsänka sedan i torsdagskväll, eftersom make och son + wachtelhund har rest över havet. Detta för att ställa upp i ett jaktprov för unghundar i Tyskland - och förhoppningsvis bli godkända! :-)
 
Själv har jag passat på att roa mej med sådant som inte går så bra att göra i sällskap av nämda wachtelhund. Han är tex måttligt road av att åka till Kristianstad och shoppa, och gillar inte heller så värst att gå på fotbollsmatcher... ;-)
 
Och stillsamma fotopromenader tilltalar honom verkligen inte - så det är därför det så sällan visas några foton tagna med systemkameran här i bloggen numera. Tyvärr! Måste försöka ändra på den saken på något vis, känner jag... (Fast hur??)
 
Den här helgen har jag iallafall passat på att förlusta mej med 7D:n!! :-D
 
 
 
 
 
 
Hoppas förresten att maken har använt 40D:n en del, som han har haft med sej på resan, för i så fall kan jag nog bjuda på en del roligheter framöver från minneskortet som sitter i den!! ;-D
 
Förutom att jag var i Kristianstad i fredags och inhandlade mej lite nya "grejs" (framförallt en jacka - ni minns kanske den här!? Har bestämt mej för att faktiskt slänga bort den... Fick nämligen tag i en ny nu, som jag känner att jag kommer att bli minst lika nöjd med!! Jippi!!! :-D), så var jag även på fotboll på kvällen.
 
Huvudsyftet var att ta en lagbild på herrarna, men när jag ändå var på plats så fotade jag första halvlek (sen blev det för skumt...) av seriepremiärmatchen också. :-) 
 
 
 
 
 
 
Det är ett väldigt ungt herrlag vi har nu för tiden, medelåldern är kanske inte ens 20 år!? Men de kämpar på och gör det så BRA! I fjol spelade de relativt jämt med många av lagen i sin serie, men förmådde ändå inte vinna särskilt många matcher med följden att de åkte ur den serien. Nu spelar de i den allra lägsta, tror jag, och känlsan är att nu kommer det att vända för dem. I år kommer de förhoppningsvis att vara ett lag att räkna med!! Fredagens match vanns enkelt med 3-0. GRATTIS!!! :-)
 
Damlaget har seriepremiär på tisdag, så då ska jag till Lindvallen igen och fota dem. Två andra lag i samma serie möttes igår, och eftersom matchen spelades i närheten åkte jag faktiskt dit och tittade. Så helt klart är jag fotbollssugen nu - har väl glott alldeles för mycket på hockey på tv på sistone!? ;-)
 
Och så tillbaka till jaktprovet i Tyskland! :-) Det var igår.
 
Fick lite meddelande då och då på mobilen från maken, men de lät inte så upplyftande tyckte jag...
 
Hundarna ska visa vad de går för genom att driva hare, men det fanns visst knappt några såna!?
 
Jag gick ut en sväng här hemmavid med kameran, och vad mötte jag på vägen bort mot grannens hus om inte en... ;-DDD
 
 
 
 
 
 
Colin fick hur som helst sin chans, men blev tydligen lite fintad av den haren. Fattade jag rätt drev han inte så länge som man önskar innan han tappade bort spåret... Så det blev inga jättehöga poäng på det momentet - fast å andra sidan inte jättelåga heller. Så tydligen okej iallafall!? 
 
Lite snöpligt ändå, eftersom han brukar driva bättre än så. Fanns ju andra delmoment som vi (åtminsotne jag!!) fasat mer för, om man så säger. Ni som har kontakt med mej på Facebook också, har kanske sett att jag har försökt vistas en hel del i närheten av vatten med honom på sistone!? Detta för att om möjligt försöka få honom att tagga ner inför vågskvalp och sjöfåglar och så där. Att promenera längs med en strand funkade till sist riktigt bra. Men samma dag som de reste lät jag honom gå i vattnet också - och då var det på vippen att han hade dragit i mej också i plurret!! Blev helt "tossig" och rusade hit och dit och skvätte och plaskade och försökte bita i vattnet. Stånk!!! Jag bogserade upp honom med kopplet, för det gick inte att få någon som helst kontakt med honom i det tillståndet. Men GLAD var han iallafall!! ;-D
 
 
 
 
 
Så det var väl rätt förutsägbart hur provmomentet i vatten skulle gå... De ska glatt och villigt hoppa i och simma en runda - så långt inga problem. Men sen ska de ju upp igen också! ;-D Fick ett meddelande från maken som löd så här:
 
"Colin har jagat knölsvan i 20 min. Sen vadade vi ut och hämtade honom."
 
Ja, det var ju typ ännu värre än vad jag ens hade kunnat drömma om!!! ;-DDD Tog dessutom för givet att chansen att kunna bli godkänd försvann där nånstans...
 
Så jag blev minst sagt förvånad när jag sent igårkväll frågade maken hur många poäng till som hade behövts för att han skulle ha klarat sej - och fick till svar att han HADE KLARAT SEJ!?! Med råge till och med!!!
 
Jamen, jösses då!?! 8-D GRATTIS!!!
 
Dessutom hade han fått bra kritik på exteriörbedömningen också. (Så nu ska väl uppfödaren "tvinga fram" en utställningskarriär också framöver!? ;-D)
 
Så lite stolt känner jag mej faktiskt nu - trots att jag varken har varit med vid provet eller ens är särskilt intresserad av jakt. Men jag gillar ju hunden!! Jättemycket!!! Min bebis... :-)
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag njuta av ytterligare si så där ett halvt dygns lugn och ro alldeles för mej själv - sent ikväll nångång kommer "tyskarna" hem igen!
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Å, så glad jag blir för er skull vad gäller er bebis framgångar! Man vill ju så gärna att det ska gå bra för den!!!
Tack för rådet om mina bebisar, jag är ju helt ny på området. ;)
På tal om bebisar blev jag så glad när brorsan ringde stoltare än en tupp i går då han hade blivit morfar. :) Ett litet flickebarn har världen begåvats med.

2016-04-17 @ 18:38:54
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Lennart O

Kul att det trots vissa missöden ändå gick så bra för Colin. Jag är förvisso ingen hundexpert men tycker att Colin är en sällsynt gohällig hund.

Ha det gott!

2016-04-18 @ 15:28:02
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Pernilla

Så roligt med Colin, grattis! Så roligt att de gillar honom extriört också. Ni går väl hyra in en duktig Handler som visar honom duktigt i ringen. Det är bland annat det min sextonåring tävlar i. Juniorhandling. Det är verkligen en konst att visa hund men vansinnigt roligt att kunna göra det själv.
Härliga bilder bjuder du på också. Hoppas vårvädret kommer tillbaka.
/P

2016-04-19 @ 22:25:27
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Inga Magnusson

Stort grattis till framgångarna för Colin i Tyskland!!! Roligt att få läsa beskrivningen av hur det gått!. Det är inte så lätt att lyckas med allt en given dag. Han är dessutom väldigt söt med så fina ögon!

2016-04-21 @ 08:04:38
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0