Ensam hemma...

 
...har jag varit i ett par dar - om man nu kan säga att man är ensam när man ständigt har sällskap av en eller två hundar. :-)
 
Men jag har iallafall varit utan maken ett par dar, för han har varit i Stockholm på nåt meeting med jobbet. Kom hem igen igårkväll, så nu slipper gammelhunden spendera tid med att stå i fåtöljen och spana ut i mörkret timme efter timme och vänta på husses bil som ändå inte kommer... <:-)
 
 
 
 
 
 
Han mår förresten fortsatt bra efter sitt äventyr i lördags. :-) Jag var rädd att han skulle åka på lunginflammation, eller åtminstone vattensvans - men eftersom han aldrig blev våt om ryggen, så klarade han sej uppenbarligen ifrån sådant. Tack och lov, för en rejäl lunginflammation kunde nog ha varit detsamma som döden för honom... 
 
I morse släppte maken ut honom före frukost, och ta mej tusan om han inte försvann igen då!! Han är matfixerad, så att rymma iväg nånstans innan han hade ätit stämde verkligen inte... Så jag tog ficklampan och gick ut och letade. Hade mina aningar, för igårkväll hade sonen städat upp en del efter sin senaste jakt. Mycket riktigt hittade jag hunden tillsammans med ett blodigt plastskynke som sonen glömt kvar ute. BLÄRK!!! Borde ha renderat i en ny dusch, men jag nöjde mej med att torka bort det värsta med våtservetter. Han luktar gott - typ sommaräng! - för stunden iallafall! ;-)
 
Från det ena till det andra. Har ni fått fram adventspyntet än?? Tro det eller ej, men jag har både bytt gardin i köket och ställt fram en elljusstake. :-) Tyckte det blev så fruktansvärt mörkt och trist ute när snön regnade bort, så att tända upp lite mer inne kändes plötsligt alldeles rätt... Men någon julskyltning tänker jag då rakt inte gå på i helgen!
 
Eller...? 8-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Men så söt där han står och väntar!!! Tänk så glad han ska bli när husse kommer.
Jag ska plocka fram adventsljusen i morgon för om jag gör det i dag när V är hemma är risken stor att hon "behöver" dem. ;)
Skönt att vovven klarade sig utan sviter av försvinnandet!

2015-11-27 @ 08:53:33
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Lennart O

Stackars Andy som väntar så troget varje kväll och så kommer inte husse.

Här har jag nu ljus i mitt hus vilket verkligen kan behövas för att lysa upp i novembermörkret.

Nyss kom grannfrun in med fyra nybakade ännu varma bullar till mej. Även hon är ett ljus i mörkret.

Trevlig helg!

2015-11-27 @ 15:20:09
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Pernilla

Hoppas husse kommit hem nu så att ordningen är återställd. Jag har pyntat lite i helgen så nu är julen igång och rullar. Haha!
/P

2015-11-29 @ 22:09:33
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Malin B

Hujedamej för Gorm och storm!!!
Här kom vi lindrigt undan, det var "bara" en jätte stor gran rakt över vägen när jag skulle till jobbet. Blev varnad av Herrn i Huset som åkte samma väg en liten stund före mig. När jag kom fanns det passage så jag stördes inte alls.
Men jag förstår att ni störs av strömlöshet. Det är som en maktlöshet när man aldrig vet hur länge man får vänta...

2015-12-01 @ 22:06:26
URL: http://malinbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0