Plan B, eller nåt sånt! :-)

 
Igår samlade jag äntligen ihop mej, och gjorde inlämningsuppgiften som skulle varit klar i måndags... <:-)
 
Så äntligen går det att avleda iallafall lite koncentration till den här delkursens sista men också stora/svåra uppgift (den som betyget sätts utifrån...), som ska vara klar på måndag. Phjew...!
 
Fast jag tror tyvärr att jag tappade bort det mesta av fokuset igen alldeles nyss, när jag såg att jag hade fått besked om kurserna jag sökte till vårterminen. Loggade in på Antagning.se och konstaterade att jag står på femte reservplats till den kursen som jag är mest tänd på - och det tvivlar jag starkt på räcker till att verkligen få en plats på den... Men i nuläget är det kanske bara bra, för då kan jag ju söka igen ett annat år när jag i bästa fall har bättre studiemotivation än vad jag har nu!? <:-)
 
De två andra kurserna jag sökte har jag däremot kommit in på, och åtminstone den ena (halvfartskurs i design) ska jag ta mej en rejäl funderare på. Den verkar spännande, och jag har dessutom redan några av böckerna som ingår i kurslitteraturen. 
 
Och hur det än blir med studerandet framöver, så känns det iallafall angenämt att ha några olika valmöjligheter! :-)
 
 
 
 
 
 
(Men när det kommer till polkagrisar så spelar det ingen roll hur många olika varianter det finns att välja mellan; Originalet är ändå alltid bäst!! Handgjorda och rödvitrandiga ska de va´! Punkt. :-D)
 
Valmöjligheter var förresten precis vad maken och jag radade upp några olika förslag till, när dottern gjorde en liten visit här igårkväll! Vi vill ju nämligen helst att hon och killen väljer ett helt annat hus, än det vi var och tittade på i förrgår... Hinten om att få överta vårt hus, förkastades dock direkt! <:-) 
 
Go´ morron!!
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Go fm! Det kan ju vara gott att slippa flytta och med allt vad det medför. Själv har jag "spikat" fast mej för gott!

Alla (?) verkar idag tagna på sängen över att nätkostnaderna för elen kommer att stiga explosionsartat framöver. Ingen nyhet för den som varit något insatt i vindkraftens avigsidor. I alla kalkyler över vindkraftens kostnader har man medvetet "glömt" att räkna med kostnaderna för de omfattande utbyggnaderna av kraftnäten, som krävs om vindkraften ska byggas ut i den omfattning som politikerna bestämt. Nu sent omsider går det inte att dölja detta falsarium längre. För en villa kommer merkostnaderna att hamna mellan 2.000 - 4.000 Kr per år. Tar man sedan som planerat bort de statliga subventionerna till vindkraften, kommer kostnaderna för elen att stiga till över en Kr per kWh. Hela tiden har politikerna gjort allt för att dölja detta för konsumenterna. Men MP jublar för nu menar man kommer folk verkligen få motivering för att spara på elen, vilket kommer att behövas när MP i regeringsställning kommer att lobba hårt för sitt mål att avveckla kärnkraften. Det stundar med andra ord strålande tider framöver. Sedan som pålägg avslöjade någon så kallad energiexpert i går att bensinpriset bör höjas till 40:-- per liter för att få folk att sluta åka bil. Det hör ju till historien att MP idag har sina flesta sympatisörer i storstäderna. Glesbygden har man kastat över bord.
Det här var en rejäl uppkastning! Nu tål väl varken du eller jag mer för dagen. Klart slut!

Ha det gott!

2013-12-12 @ 10:22:01
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Gunnar

Goda råd är det klart att man ska ge sina barn men dom måste ju bestämma själva. Det bästa är väl när dom själva hör av sig och vill ha synpunkter. Så fungerar det för det mesta tycker jag även om man trillar dit ibland. På nåt sätt är dom fortfarande barn fast vuxna.

Hoppas att du får ihop det med dina kurser.

2013-12-12 @ 13:53:33
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com
Postat av: Ditte Yvonne

Polkagrisar är jag inte alltför förtjust i faktiskt. Men jag var på skolresa till Gränna för sisådär hundra år sen och tittade på hur de gjordes! Men har nog inte ätit nån sen dess heller... Må så gott!

2013-12-12 @ 15:33:00
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Soffie

Men å vad bra att du kommit in och kan välja nu håller jag tummarna för att du kommer in på reservplatsen på den du verklig.en vill gå, vad är det för kurs?

2013-12-12 @ 21:49:13
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Lotta

Trevligt med lite olika kurser att välja på. När bara julen är över så har du studiemotivation igen, det är jag säker på.
Polkagrisar det är mumsigt, men det var såååå längesedan jag åt några. Man får ju akta tänderna.
Jag är så glad att min sonen lagt hus-köpar-tankar på hyllan ett tag nu, han flyttade förra helgen till en ny lägenhet så jag hoppas att jag hinner andas ut iallafall.

Idag har solen varit framme hos mig. Underbart skönt!

Ha en bra fredag!

:-)

2013-12-13 @ 00:11:23
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0