För lyckligt lottade...


...stundar det nu en rejäl långhelg, med hela fem dagars ledighet!

Den berör dock inte mej... <:-) Jag ska jobba ett kort pass i morgon, och ett längre på fredag - sen återstår det att se om jag behöver dit på lördag, söndag och måndag också. Förhoppningsvis inte, men det är lika bra att utgå från det...

--------------------

Apropå jobbet!

Tydligen finns det någon som fotodokumenterar herrlagets matcher, för denna snudd på meterlånga bildutskrift sitter sedan några dagar tillbaka på väggen i ett av omklädningsrummen:



Jag har inte lyckats bli klok på om det är ett mål eller "årets räddning", men det är iallafall vår målvakt som slänger sej efter bollen. :-)

När jag såg denna bild föll däremot poletten ner, angående varför ärmarna på målvaktströjan har klippts av (med sax, rakt av bara, utan nån fållning eller så!).

Killen har ju armarna fulla med tatueringar - så klart han måste få visa upp dem ordentligt!?! :-D (Tyvärr syns de inte så mycket på mitt lilla reprofoto...).

En något annorlunda/egen klädstil bjöd förresten även damlagstränaren på häromsistens:



Han kom sent till den här bortamatchen, och var inte på plats vid sidolinjen förrän första halvlek nästan var slut.

Detta på grund av att han kom direkt från ett konfirmationskalas - därav finskjortan... :-) Och eftersom han körde MC, hade han förstås matchat den med byxor och skor anpassade för det åkdonet. Fast... Borde han inte ha haft hängslorna upp istället för ner!? 8-)

(Ja, inte för min skull, förstås - men för skjortans!?).

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Malin B

Kära tid om målisen hinner upp den bollen. Jag är mäkta imponerad.

Hoppas innerligt att tatueringen är något i stil med "Här börjar väggen" eller "Jag räddar allt" eller så. ;)



Grön plan och gult hus, det ser ut som på vår fotbollsplan, det var nästan så att jag hajjade till först.



Jag tillhör de där lyckligt lottade och en massa lediga dagar på raken är verkligen vad jag behöver nu efter stegtävling och konfirmationskalas. Först ska jag bara på ett step-up pass men sedan! Då ska jag bara vila. Eller öva på det iallafall.



Kram på dig.

2011-06-01 @ 16:48:34
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: mimmi

Jag tror att det blev mål där .. annars så är det en väldig snabb flygande målvakt ni har :)

Hoppas du har haft en fin dag .. här fick vi fint på eftermiddagen..även om det nu fortfarande blåser som attan och det skall tydligen fortsätta att blåsa..men även sol .. så vi får se vad det blir för något man hittar på att göra imorgon :)

2011-06-01 @ 19:25:33
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: annette

Jag tror det är "årets" räddning;)

Vore ju nästan elakt att sätta upp om det vore ett mål, när målvakten verkligen kastar sig för att rädda;)

Hängslena skulle definitivt varit uppe, det hade sett mer coolt ut på det sättet;)



Jobbar fredag, men därefter har jag en hel vecka leeeeeeeeeeeeedigt!

Hur har Ni det med vädret, läser i tidningen att det är klass ett varning på gång någonstans i Skåne vad gäller åska!



Hoppas Ni slipper den och istället får njuta av en skön kväll!



annette

2011-06-01 @ 19:39:57
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Tjusigt målfoto! Jag tror det blev mål :) Hoppas det blir riktigt skönt väder i hela Sverige!

2011-06-01 @ 20:55:43
URL: http://www.yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Bonnfrua

Ikväll hade sonen sin livs första fotbollsmatch! De var fem åt gången på planen och hans lag vann! Gissa om han var mer än stolt, han har ju inte hunnit fylla 6 år än. Och någon liten bredsida hade det blivit och inte bara tåfjuttar.

Jorrå, stolt son och stolt morsa... :-)

2011-06-01 @ 20:57:44
URL: http://bonnfruas365-bilder.blogspot.com/
Postat av: Per-Anders

Jag gissar på att det blev ett mål på översta bilden.

2011-06-01 @ 21:09:20
URL: http://peranders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0