Mitt senaste fotbollsmål...




...som jag fotade i söndags, när damlaget spelade bortamatch.

Med tanke på att de vann med 5-0, var det ju dåligt att bara få med ett av målen på bild - men ni ser ju själva hur det blev... Jag har förstört ett supersnyggt mål genom att använda kompaktkameran! 8-X Den reagerade ju till och med långsammare än målvakten... ALDRIG MER den kameran på en fotbollsmatch!!! >:-I

Igårkväll var det dags för hemmamatch, och jag hade ingen kamera alls med mej. Och det var väl på håret att den matchen blev av förresten, för några minuter innan utsatt avsparkstid visade det sej att domaren inte hade kommit!!!

Det där har man ju varit med om ibland i ungdomsmatchsammanhang, men ALDRIG när det har gällt en seniormatch. Men efter lite telefonjagande, så visade det sej att domaren helt hade glömt detta - men på 40 minuter skulle han kunna vara på plats. Hm...

Tursamt nog tränade herrlaget samtidigt på andra planen, och där fanns killen som dömer våra U-lags 11-mannamatcher på plats. Och eftersom motståndarlaget inte hade några invändningar så hämtades helt sonika han, och fick döma istället. :-)

Matchresultat: 5-1 till våra tjejer (eller damer, då). HÄRLIGT!!!

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Yvonne

Jag tycker bilden är rätt talande! Alla bilder behöver inte vara skarpa. :) Ibland är det rätt skönt att inte ha kamera med sig...då slipper man tänka på hur man ska fota hela tiden ;)

2011-05-27 @ 12:05:11
URL: http://www.yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Lotta

Det blev ju ett jättehäftigt foto, med fart i. Vilken tur i oturen att herrarna tränade samtidigt, att vänta på en domare som inte har koll tar på krafterna. Grattis till de duktiga tjejerna!

Våra spelar har en rysarematch i morgon, jag tror jag stannar kvar under täcket, annars lär mina foto se ut som ditt.



Ha en bra och fin kväll!

:-)

2011-05-27 @ 19:46:32
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: soffie

en underbar bild där man verkligen ser vilken fart det är i fotboll:)

ha en toppenhelg goa du:)

2011-05-27 @ 20:51:10
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Grattis till tjejerna då!

En kompakt på match!?

Jag skulle känna mig helt handikappad tror jag.

Även om det är en bild med mycket känsla (sudd, hmmm :-)) i.

Härlig!

Och du, den blev mycket bättre än min bild från den matchen.... för jag var ju inte ens där!

Rätt tänkvärt va?

;-D

I morgon ska våra tjejer spela hemmamatch. Min tös är dock skadad och var inte med på träningen i torsdags så hon ska inte vara med i morgon heller. Men vi åker nog och tittar (fotar) matchen ändå.

Kanske jag ska ta med kompakten och leka?

(jag måste hitta lite glädje i fotandet igen!)

2011-05-27 @ 23:29:04
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0