Inte utan min... :-)




Numera behöver man ju verkligen inte känna sej som från en annan planet typ, när man går ut på stan med systemkameran i högsta hugg. För det gör ju alla - nästan, iallafall! :-)

konserten i måndagskväll var det definitivt tätt mellan systemisarna, och det var inte utan att jag då önskade att även min hade haft denna finess;



Vinklingsbar skärm, alltså! :-)

I de flesta nya systemkameror finns det ju även filmfunktion, men har man inte en sån duger det förstås med en gammal hederlig sån här:



 (Om just denna är gammal vet jag i och för sej inte!)

Dock... De allra flesta konsert-/festivalbesökare fotar och filmar nog trots allt fortfarande med en sån här:



Bara för att man kan, antar jag!? Och det kunde man väl inte ens drömma om för 10-15 år sen att man faktiskt skulle kunna (iallafall inte så här bra!?)... 8-) Snacka om produktutveckling, säger jag bara!!

Och i den där mobilskärmen kan ni se ganska bra hur det såg ut mellan mej och scenen... En massa huvuden och ett kravallstaket + att artisterna mestadels stod vända med högersidan åt mitt håll... Här syns det kanske än bättre:



En kätting och diverse linor och draperier störde också sikten... Husen och byggkranen i bakgrunden hade man väl också helst varit utan...

Men kan man inte ta bort det, så får man väl rätt och slätt låta det vara med och liksom "göra" bilderna!? :-)



Eeeh...? Nä...

Tur att Vincent ser glad ut - annars skulle man ju kunna tro att han blivit inburad av ordningsmaketen... <:-I

-----------------------

Idag blir det nog (fast den saken kan man förstås aldrig vara helt säker på!) en kamerafri dag. :-) Och eftersom vädret ska vara hyfsat fint, så tar jag antagligen datorfritt också.

Men i morgon ska det enligt SMHI regna, och då finns det (fortfarande...) ett par tusen semesterfoton att gå igenom och så smått börja redigera.

Ha en skön onsdag!!

Kramar!

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: mimmi

Härliga bilder med en härlig text till :)

Men inte skall du väl städa på en av de få dager vi har fint väder .. städa !! det gör man när det regnar eller är full storm ute ;)

Nä gå ut i naturen idag ...och se allt det vackra ..innan det är borta igen ;)

2011-07-13 @ 11:47:04
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Bonnfrua

Du är en fena på att skriva bra bildtexter! Du levandegör scenariot så bra!

Och jo, en Nikon med vinklingsbar skärm är inte så dum att ha! :-)

2011-07-13 @ 14:39:52
URL: http://bonnfruas365-bilder.blogspot.com/
Postat av: Lisa

vinklingsbar skärm har jag på min Sony Alpha300 och har haft nytta av den också. Njut i solen nu, det gör vi.

2011-07-13 @ 16:32:20
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Yvonne

Jag tog inte med systemisen igår kväll, eftersom det..tada..regnade! Men mitt 18-200 (Tamron, ja) kostade inte så mycket, typ 1800 eller nåt...men man får väl vad man betalar för. Vikbar skärm har jag och den gillar jag skarpt! Har fixat med min cykel idag och till SLUT fick jag den rätt. Däck och slang. Inte kul, men a man have to do what..ja, jag skulle helst lämna in den och få bytt, men cykelrep har inte tiiiid! Och fungerande cykel måste jag ju ha, juh! :) Kram!

2011-07-13 @ 17:33:45
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: annette

Ja Du, en vikbar skärm har jag önskat länge men det lär dröja, om jag skall köpa ngt nytt i kameraväg så är det ett nytt objektiv i första hand, men det jag vill ha kostar så där 18-20000 tusen, så det dröjer det med;)

Trots att Du inte hade vikbar skärm så undrar jag om inte var den enda som fångade så många andra fotografer i full aktion, plus en massa andra intressanta bilder.

Dina bilder avspeglar den nakna sanningen med att fotografera en konsert, och nu är ju kanske jag sådan som föredrar sanningen framför perfekta bilder på artisterna;)

Gillar skarpt Dina bilder!!



Ha en skön kväll!



annette

2011-07-13 @ 19:18:03
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Jane

Du är jätteduktig på att finna bildmotiv - jag undrar om det var någon annan än du på den där konserten som intresserade sig för det runt omkring och inte bara scenen!

2011-07-13 @ 19:47:34
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: mammakero

Iphones har båda döttrarna och älsta dotterns fästman. De bilder de kan ta och de ljudupptagningar de kan göra, är häpnadsväckande med tanke på att det är mobiler... Jag önskar mej en Iphone som nästa mobil, för jag vill börja med instagramupplägg! Facebook roar mej inte, inte heller twitter, men instagram är något jag skulle kunna fasta i...

När jag varit på mitt favorit bands konserter, så har mina mobiler inte pallat ljudet. Det har bara skrapat och durrat.

Ni verkar verkligen "hatta" runt Sveriges avlånga land på er semester. Skåne-Gävle fram och tillbaka... Hur länge ska ni ha bilsemester?

2011-07-13 @ 21:27:01
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: soffie

fina bilder:)

kram

2011-07-13 @ 22:27:52
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Suss

Sist jag köpte ny mobil fick jag frågan hur bra kamera jag ville ha. Jag svarade att det var en mobil jag skulle ha, där jag kunde ta emot bilder på mitt blivande barnbarn. (Min gamla mobil hade pajat och jag hade fått låna en antikvitet av en kompis). Jag fick frågan en gång till och svarade då, att jag hade en bra kamera redan, som i princip satt fastvuxen i min hand. Killen resignerade och jag också. Nu har jag en bra mobil, med en bra kamera, men en ännu bättre kamera vid sidan om. Det funkar! Man anpassar sig.....även gamla hundar osv.

2011-07-13 @ 23:37:55
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: PerAnders

Vinklingsbar skärm är helt perfekt. Det har jag på min Canon G12.

2011-07-13 @ 23:42:57
URL: http://peranders.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Så är det!

Det är kameror överallt och faktiskt är det allt lite kul att intresset är så stort!

Det där med filma känns också spännande. När jag byter nästa gång hus, så blir det filmfunktion!

2011-07-14 @ 00:16:02
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0