RIX FM Festival... :-)


Sa jag att jag inte skulle åka/köra så mycket bil igår?? FEL - FEL - FEL! <:-) Innan dagen var över hade jag avverkat åtminstone 15 bilmil, ömsom som passagerare och ömsom som chaufför.

Fast det var helt okej! :-)

Den långa färden blev Kristianstad tur och retur på kvällen, för att kolla in ett evenemang kopplat till de så kallade Kristianstadsdagarna som pågår nu. Men jag ska erkänna att det främst var för att dottern och en kompis till henne ville ha skjuts som jag tog mej dit. Men jag ångar det förstås inte!



Sanna Nielsen - inkallad som vikarie för en sjuk Danny.



Vincent - riktigt BRA!!



Eric Amarillo - inte så bra att jag skulle vilja göra det han sjöng om... ;-)

Jag hade inte nån superbra plats att stå och fota från, men det gick iallafall. Efteråt fick jag veta att dottern hade stått med helt fri sikt, och dessutom riktigt nära scenen, men hon hade bara sin mobiltelefon att fota med. Tänk om hon hade lånat min kompaktkamera istället... Men, men!

Själv har jag fotat med Canon EOS 450 + 18-200-objektivet.

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Yvonne

Jaha...18-200..som jag inte riktigt är överens med ;) Får väl testa på lite igen då! Vad har du för övriga inställningar, vitbalans och så? Fast jag fotar ju oftast mot en scen med en del spot och såna lampor, kameran goes bananas för alla olika ljus ;) Eller om det är jag...Att det blir lite kornigt (hög iso) gör ju inget vid sån här artistfoto! Ska upp till August ikväll (joho!) och ska då testa lite! Med 18-200 ;)

2011-07-12 @ 16:46:30
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Bonnfrua

Korten blev ju bra ändå, eller kasnke just för att det syns att det är huvuden ivägen...

Är det stor skillnad på ett 50-200 och 18-200 objektiv??? Jag har det förra och trivs bra med det, använder det mer än 18/50.

Ju mer jag läser om foto(grafering) ju mer inser jag att jag har att lära. Fast det är ju å andra sdan väldigt kul!

2011-07-12 @ 16:59:15
URL: http://www.bonnfrua.blogspot.com
Postat av: annette

Man skall aldrig ångra det man gjort;)

Och det vore ju synd att ångra detta för Du fick ju njuta av musik och Du har tagit snygga bilder trots ett i Din smak dåligt läge.

Just det evenemanget avverkades här förra året, tycker det var väldigt trevligt, och här var det en väldigt blandad publik vilket är trevligt tycker jag!



Ha en skön kväll!



annette

2011-07-12 @ 19:05:39
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Ibland blir det inte som man tänkt sig, men å andra sidan så fick du ju komma iväg på en liten tripp som verkade väldigt trevlig. Jag tyckte dina foto blev väldigt bra.

Ha en bra dag!



Kram

2011-07-13 @ 00:06:23
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Bonnfrua

Tack för förklaring hos mig! Jag har Nikon och där var det i "startpaketet" dessa två omtalade objektiv. Just nu finns det annat som kommer före mina önskningar i kameraväg. Men jag är väldigt glad över ditt tips om macrolinsen ett par hundringar kan man ju liksom avvara...

2011-07-13 @ 10:33:02
URL: http://bonnfruas365-bilder.blogspot.com/
Postat av: Jane

Jag tycker det blev kanonbilder trots "dålig plats" :)

Bakgrunden på Vincent-bilden ,matchar perfekt i färg, riktigt snygg bild!

Jag skrattade gott åt din kommentar om min grodprins - jag får väl testa nästa gång ditt förslag ... risken är väl att han dör på kuppen ... av chocken :))

2011-07-13 @ 19:26:40
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Barn är ruskigt bra att ha, då kommer man ut på sådant man kanske inte annars hade gjort!

Snygga bilder både i detta inlägg och nästa!

Riktigt bra! :-D

2011-07-14 @ 00:18:14
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0