Mars är den säkraste vintermånaden!?

 
Så fort man tror att det äntligen ska bli vår - så blir det vinter... :-(
 
Morgonpromenaden idag, innebar att plöja oss fram genom bortåt en decimeter ny och tämligen blöt snö.
 
 
 
 
 
 
Inget som Colin hade något emot, kanske jag ska tillägga - och en annan blir ju lite mer förstående till hans ständiga stimmande och dragande i kopplet, när även jag kan se var de vilda djuren har gått fram under natten och de tidiga morgontimmarna. :-)
 
Spåren ni (knappt) kan se till vänster om/framför honom på fotot ovan, är från en räv... Men jag tror han hade fått rådjursdoft i nosen också, eftersom han tittar ut på åkern (till höger utanför bild!) dit spår efter ett par såna ledde. 
 
Tittar man tillbaka på fler morgonpromenadsfoton från senaste tiden, så är det bara till att konstatera att det är snö på samtliga av dem också:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det är förresten Pernilla som inspirerar till att ta dessa foton!! Hon använder mobilkameran väldigt flitigt när hon är ute och går med sina vovvar. :-) Hoppas att jag nångång också lär mej att hantera den - iallafall så pass att inte nio av tio foton tagna med mobilen blir suddiga (eller helt missar motivet)... <:-)
 
Ska avsluta inlägget med att bjuda på ett synnerligen typiskt mobilfoto taget av mej! ;-D
 
 
 
 
 
 

Två tranor (prickarna i mitten) som flög förbi här, och vidare norrut, i lördags... (Stecken är el-ledningar och det mörka suddet i vänsterkanten ett träd). Yeahhh...
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Är det inte så att på ett modernt konstverk får betraktaren gissa sig till vad det ska föreställa eller möjligen symbolisera? Den nedersta bilden utgör egentligen ett strålande exempel på modern konst.

Idag har jag för att besvärja snö och vinter bytt ut julgardinerna mot sommargardinerna. Så nu är vintern över och därmed basta!

Ha det gott!

2016-03-07 @ 15:16:23
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Lotta

Vad är det jag ser? Snöööööö??? Här är det uppehåll idag, men hade regnet som föll igår varit i annan form än droppar så hade du nog kunnat se några liknande foto hos mig idag.
Inte är dina mobilfoto så illa 😉.

Sv: tur någon öppnar ögonen på en. Jag har ju för tusen ett gammalt fönster kvar som sitter ut mot lilla verandan. Det fönstret är med spröts och det har jag bestämt att det ska vara kvar. Det är ett enkelfönster men eftersom det inte utsätts för vädrets makte och är med väldigt gammalt glas har det sin tjusning. De fönstret man kan skymta till höger om gaveln är ett mellanfönster som troligtvis varit ämnat för att slippa kallras inför vintern som har satts upp på verandan. Tack för din skarpa blick 😉😀. Då var den undran löst. Nya fönster blir iallafall eftersom skicket är så dåligt på de som finns. Jag har målat över alla skavanker ännu så länge.

Ha det finfin i ditt snörika landskap 👍👏😉

2016-03-07 @ 15:27:48
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Malin B

Bra inspirerat av Pernilla! :)
Jag gillar era fina bilder.
Jag såg en älg på min promenad i lördags men han hann ju att försvinna när han hörde mitt fumlande i jackfickan där mobilen låg...

2016-03-07 @ 18:31:37
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Pernilla

Oj!
Så roligt att få bistå med lite inspiration. Jag tycker det är superkul att fota men började inte fota på "riktigt" förrän jag hickning väggen. Då fick jag så bra feedback och blev så glad att jag klarade något över huvud taget. All tid i naturen måste ju på något sett återberättas. Allt är ju så vackert, kan jag säga nu när jag kan se färger, känna dofter och höra vinden. Sånt klarade jag inte innan mitt i all stress.
/P

2016-03-08 @ 21:50:46
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Leontina

Fin hund, för att inte tala om tranorna.
Jag har också svårt att fota med mobilen, men jag ska snart byta upp mig, då kanske det blir lättare. Jag är väldigt fäst vid min gamla kamera, men det gäller väl att hänga med i utvecklingen.

2016-03-10 @ 17:56:21
URL: http://leontina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0