Första oktober!

 
Det är nu jaktsäsongen drar igång på allvar, va´!?
 
Inte för att det är jag som är husets jägare precis, men just idag sitter jag ändå här vid datorn och försöker ta reda på hur man fixar en EU-vapenlicens, och var man skaffar alla intyg hit och dit som behövs för att få jaga i Tyskland...
 
Sonen och Colin har nämligen fått en inbjudan till det! :-)
 
Måste förresten ha ett pass åt hunden också - och en rabiesspruta... 
 
Och lite mera jaktträning, kanske!?!
 
 
 
- - - - - - - - - - 
 
 
 
Följande sms-konversation utspelade sej igårkväll mellan sonen och maken:
 
 
 
 
 
 
 
Det kom en liten filmsnutt sen på spektaklet, men tyvärr vet jag inte hur jag ska göra för att återge den här...?
 
Men helt klart är iallafall att "Kålle-bållen" redan från späd ålder har jagats in och skottränats med hjälp av 100-tals olika jaktfilmer!!! Än visade på datorskärmen, och än på bjässiga tv:n. :-)
 
 
 
 
 
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Så fantastiskt roligt att få hänga med till Tyskland och då kanske två gånger. En uppfödare som stöder valpköpare till 100% är guld värt. Det är långt ifrån alla som är så. Men att ställa ut hunden är ju en kost i sej. Uppfödaren vet ju säkert hur ni/ husse ska träna.
/P

2015-10-01 @ 22:39:25
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Lennart O

Morning! Oj oj oj! Hur ska detta sluta? Det ställs stora krav på ägaren till en sådan fin vovve.

Nu skiner solen här och jag ska ge mej ut på dagens första promenad. Till middag ska jag åstadkomma något av de kvarvarande resterna av det lammköttet jag fick av mina snälla och goa grannar. Det blir två lammkotletter,bara namnet gör att det redan vattnas i munnen. Rätt kryddor är viktiga till lammköttet dvs vitlök och rosmarin.

En fin helg önskar jag er!

2015-10-02 @ 10:08:02
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Malin B

Typiskt mamman att vilja ha en film! =)
Spännande äventyr för både hunden och hussen samt hans mamma skulle jag tro. Pappan också förstås.
Han är så fin Collin.

2015-10-02 @ 20:53:36
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Lotta

Perfekt om man kan jakträna hunden framför tv/datorn. Så spännande att få vidga sina jaktmarker lite. Du måste följa med för att dokumentera det hela.
Jag har börjat bli hundsugen igen, jag måste fundera igen detta riktigt först. Kan ju göra det när jag är hos sonen i AUS.

Ha en fortsatt finfin höstdag!

:-)

2015-10-11 @ 16:07:27
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Inga M

Aha, man kan jaktträna hunden genom att visa jaktfilmer :-))

2015-10-13 @ 07:38:58
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0