Ett sista inlägg...

 
...om fotbollssäsongen 2015! :-)
 
Bygdens härliga damlag (som bland annat dottern spelar i) har gjort det så himla BRA i år!! Trots att de har haft en trupp så tunn att tränaren i stort sett inför varje match har varit tvungen att ringa runt bland före detta spelare och be dem göra ett inhopp för att man över huvudtaget ska få ihop ett lag, så har de bara förlorat en enda match - och det var mot dem som vann serien. Det laget gick direkt upp i Division II. Dottern & Co knep andraplatsen, och fick därmed kvala mot två andra lag om en plats i tvåan.
 
Första kvalmatchen spelades på bortaplan ända nere i Ystad, så den var jag inte och tittade på. Blev förlust med 0-1...
 
Kvalmatch nummer två däremot, spelades hemma. Och då var jag givetvis på plats med kameran. :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vår målvakt gjorde en grymt bra match, men fick ändå plocka ut fyra bollar ur maskorna under den här matchen - slutresultatet blev alltså 4-0 till gästerna. Tycker inte siffrorna är riktigt rättvisa, för insatsen som de rödvita gjorde var enorm! De två sista målen rann in i slutet när orken inte räckte till längre, men fram tills dess levde matchen i högsta grad och med lite tur kunde det ha blivit något mål gjort också. Men därifrån till att vinna var förstås steget långt, och det blev också det gröna laget som så småningom vann hela kvalet och därmed får fortsätta att spela i tvåan även kommande säsong.
 
Och vårt damlag har sin plats i trean kvar. Frågan är bara om det kommer att finnas tillräckligt många spelare nästa år? Truppen är som sagt var tunn som den är, och någon eller några kommer troligtvis att lägga skorna på hyllan. Dottern har känt av sin knäskada en hel del nu i höst, så hon hör på sätt och vis också till dem som tränaren inte kan förlita sej helt och hållet på i framtiden. Men håller bara knäet så vill hon förstås fortsätta att spela!
 
Ta er förresten gärna en titt till på vår målvakt!! Samma dag som matchen spelades fyllde hon 44 år. :-) Den här säsongen var hennes 37:e i rak följd, och hon har inga som helst planer på att lägga av. För det har jag bara ett ord; RESPEKT!!! :-D 
 
När det här damlaget startades upp under hösten 2004 (tror jag att det var!?), var jag en av ledarna i föreningens då enda flicklag. Kändes inte precis som att nån av våra 10-11-åringar var något för damlaget att räkna med på åtminstone fem år, men redan inför säsongen 2006 var minsann dottern med dem och både tränade och spelade matcher. Så lite hoppfullt känns det ju faktiskt att det i år har startats upp ett flicklag igen i föreningen. Och att det finns några tjejer som spelar ihop med killarna i pojklagsserierna också! Lite egen återväxt är ju så-å-å önskvärt - och hur häftigt vore det inte om exempelvis vår målvakt inom bara ett eller två år får bli lagkamrat med sin egen dotter!? :-D
 
Det firar vi med några foton från F9-lagets sista match:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
/AnnaKK
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Helt underbara bilder och som den målvaktsnörd jag är så måste jag ju hejja extra på er målvakt. Vilken tjej! Det måste vara av den goda årgången 71!
Här på vår hemmaplan har det vari far och son i samma lag en del år, sådant är skoj.
Egen återväxt är guld värd, det är ju de egna man vill se. Brukar ge en trogen publik.

2015-10-19 @ 19:30:54
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Pernilla

Det som är mest fantastiskt är nog att JAG sitter och njuter av fotbollsbilder. Det är ingen sport som roar mig och när mina tjejer slutat med fotbollen har jag varit jätteglad. Men inte visat det, så klart.
/P

2015-10-21 @ 08:15:44
URL: http://dogladyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0