Undrar om det går att göra en...

 
...utförlig psykoanalys med utgångspunkt i ett köksbord!? 
 
 
 
 
 
 
Vilken galning har påskdekorationen kvar, fast vi har passerat mitten av maj...? Verktyg, nycklar och handkräm mitt på bordet. Plus pennor, plantjord och hela veckans skörd av tidningar och reklamutskick. Behöver jag säga att man i regel måste fösa grejset en bit åt sidan också, för att få plats att duka fram måltiderna...? 
 
Dricks även en del vin i detta hushåll, ja... Och köttet blir nästan alltid ohälsosamt hårt grillat...
 
Tur att våra barn har flyttat hemifrån, så de inte riskerar att ta skada av sina föräldrars beteende!!! <:-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Det första jag såg var ert fina porslin! :)
Så ser jag att ni tar smöret "rätt", det var vår diskussion på fikat. ;)
Vi har inte så fin ask hemma utan det ser ut som vi har små barn...

2015-05-18 @ 16:09:42
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Herr Nilssons Fru

Haha ja men man har de som man trivs med, inte vad andra tycker. Sånt porslin hade vi när jag bodde hemma hos föräldrarna, de måste vara värdefullt nu :) kanske görs de fortfarande vad vet jag. Jag måste säga att jag med har lite rörigt på köksbordet just nu. Men inget vin o ingen mat ännu :::)
Kramiz

2015-05-18 @ 17:24:30
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se/
Postat av: Pernilla

Hos oss finns också pennor och post. Verktyg brukar förvisas till annan plats och påskriset har jag faktiskt slängt ut. Men det står ännu ett gult ljus på bordet.
/P

2015-05-18 @ 22:31:33
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Inga M

Hmmm..... det ser trivsamt ut, som om det bor trevliga människor här. ;-) Gillar ert porslin och såna där tidningshögar på köksbordet har vi också plus en del annat. Men kom på att det hade vi inte när barnen bodde hemma. Fanns nog helt enkelt inte plats för det då. Vi var ju fem stycken runt bordet flera gånger om dagen.

2015-05-19 @ 07:45:08
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Lennart O

Morning! Ha ha, mitt köksbord är nog mer belamrat än ert, tror jag. Men varför skulle det inte få vara det, köksbordet är ju en perfekt plats för upplaget för alla de aktiviteter som ett normalt liv innebär. Fördelen är ju också att man lätt hittar de prylar och annat som är nödvändiga för dagens olika aktiviteter.

I går fick vi förklaringen till varför det är så ovanligt kallt för årstiden. Vädersnubben i tv förklarade att Skandinavien sedan några veckor täcks av ett ovanligt tjockt täcke av kalluft. Detta medför att solens värme inte fullt ut förmår att tränga igenom kalluftstäcket. Hur länge detta kommer att pågå kunde inte väderprofeten säga men säkert minst en vecka till. Sedan är vi ju inne i den första sommarmånaden med förhoppningsvis lite sommarvärme.

Ha det gott!

2015-05-20 @ 09:36:35
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Lotta

Härligt! Ser fantastiskt gott ut, skulle känna mig riktigt hemma där :-)Allt inom räckhåll så att säga.

Liljekonvaljerna är nästan utslagna här hos oss. Härlig tid nu med alla blommor. Jag körde ett annat håll till stugan nu sist, får ju variera sig lite :-) Det var så vackert där med alla fält av gullviva, Adam och Eva. Nästa gång ska jag stanna och fota lite.

Nu är det dags för bädden!

:-)

2015-05-21 @ 22:32:38
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Vespa Vulgaris

Det ser ju hemtrevligt ut :-)

Nässlorna blev till soppa. Vitaminrikt!

2015-05-27 @ 21:18:49
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0