Weekly update...

 
Jösses... Det blir verkligen inte många inlägg här numera!? 8-X
 
Men idag ska jag bildbomba - om det nu fortfarande är nån som kikar in här, och är intresserad av vad jag gör eller inte gör... I så fall: Håll till godo!!! 
 
 
 
 
 
 
Fortfarande är det ju mest valp som gäller hela dagarna... :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Han är helt klart lugnast när han sover!! ;-)
 
Och när det är "jakt" på gång så blir han fullständigt heltoppad!
 
 
 
 
 
 
Halvtaskiga foton tagna med sonens mobil - men ni ser säkert ändå att det är ett rävskinn han har fått tag i!? 
 
Och här är ett ännu sämre mobilfoto som maken har tagit:
 
 
 
 
 
 
Den lille sjatten drog iväg som en avlöning med en stor fet kråka i gapet!!
 
Finns ingen större anledning att låta honom leka mer med vilt, för jaktinstinkt finns ju uppenbarligen så det både räcker och blir över. Så i fortsättningen ska vi träna honom på spåra upp klövar och skinn mm istället! :-) 
 
Har så smått börjat lydnadsträna i koppel också, och det går BRA! Han är faktiskt väldigt lättlärd, och gör nog nästan vad som helst för en liten bit torkad lever!? :-) Iallafall sånt där som att sitta, stanna och gå fot.
 
Det enda som INTE är kul, och som inte heller går så värst bra, är hundgårdsträningen...
 
 
 
 
 
 
Suck! :-(
 
Kämpar vidare med den saken, och när vi hörs igen (om en vecka!?) så hoppas jag innerligt att jag kan rapportera om iallafall något litet framsteg där!!
 
Ha det gott!!! :-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Så han växt!! Vilken liten arbetsmaskin. Han lär behöva stimulansen.
Förut, när jag inte jobbade hemma, tillbringade våra tre (då) killar i hundgård på dagarna. Varje morgon lade jag ut godis som de fick leta efter i gården medan jag åkte. De satt som ljus utanför varje morgon och väntade ivrigt på att jag skulle öppna till godisaffären. Hjärntvätt, men det funkade. Sen när de var färdiga gick de in och lade sig nöjda och glada.
/P

2015-03-11 @ 22:37:11
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Lennart O

God förmiddag! Vad man kan se är att valpen växer rätt så snabbt. Men kroppsspråket i hundgården talar tydligt om att här vill jag inte vara.

Solen skiner här från en klarblå himmel, inte så många plusgrader än och det var minus sju grader i morse. Men solen värmer nu och det blir säkert 8 - 10 grader i em. Jag håller fortfarande på med avverkningar i mindre skala i trädgården. Allt växer ju numera fortare än vad jag hinner eller orkar hålla efter det. Allt går så mycket långsammare nu än för några år sedan. Jobbar en stund sedan vilar jag två. ;-) Men tid har jag ju gott om säger grannarna. Men jag vet inte det, jag tycker att min tid räcker aldrig riktigt till för allt det jag vill göra. Bara att inse att det är prioritering som gäller nu och med andra ord ägna tiden åt det som man tycker är mest värdefullt för en själv. Lätt att säga men bra om man kan leva upp till det.

Ha det gott!

2015-03-12 @ 10:48:34
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Lotta

Så underbart söt! När Gozzi var lite så var jag alltid lika förundrad över hur en så liten kropp kunde hitta på så mycket både roligt och galet. Inte utan att man blir lite sugen, men saknaden efter min pälskling är fortfarande jobbig så det får vänta. Synd vi inte bor lite närmare varandra för då hade jag mer än gärna hjälp till med träningen. Det är så kul.
Han verkar vara så väldigt duktig och framåt. Det bådar gott.

Ha en fortsatt finfin dag och tack för alla fina bilder. Väntar med spänning på nästa fotobombadering.

:-)

2015-03-12 @ 14:47:38
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Herr Nilssons Fru

Så söt.Förstår du har fullt upp. Småbarn tar sin lilla tid :)
MEN din stora hund, vad är den? De har väl inte hänt något som jag missat :(
Kramiz

2015-03-12 @ 20:54:28
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se
Postat av: Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Kul att han har så mycket jaktinstinkt :) Söt han är :) Och kul att koppelträningen går bra. Hoppas han trivs bättre i hundgården snart.

2015-03-14 @ 16:19:57
URL: http://blogg.anniesfotografier.se
Postat av: Malin B

Det var EXAKT sådana här bilder som åtminstone jag ville se. Helt underbara. I alla fall för mig som bara får titta och inte behöver passa den lille.
Pernillas "godisaffär" var ju ett smart drag.
Håller tummarna för framgång även i hundgården, allt kan ju inte fungera finemang från början - då vore det alldeles för lätt.

2015-03-14 @ 22:50:11
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: majamyra | It´s all about the details

amensötaste då! Fotot vid vattnet, superfint!
Lisa

2015-03-14 @ 23:17:43
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Morten

Så mange flotte bilder av hunden. Vi er alle galde i dyr så dette liker vi.

2015-03-15 @ 10:45:21
URL: http://blog.winesworld.no/
Postat av: Inga M

Vilken fin bildkavalkad du har gjort på vardagsliv med valpen. Han är ett sånt charmtroll! ! Förstår om det mesta av tid o intresse ägnas honom. Så bra att börja med lydnadsträning. Det har man verkligen igen sen. Vi brukar vara tidiga med det men har totalmissat lille Seffrin. Han är helt ouppfostrad, men kommer på nära inkallning och stannar på order för att bli uppkopplad. Men det också allt. :-)

2015-04-09 @ 03:24:22
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0