Valpträning...

 
Den gamle svarte anar inte vad som kommer att hända här framöver. Men som tur är gillar han valpar! :-)
 
 
 
 
 
 
Och ännu mera som tur är, så är nästa valp han kommer att träffa ganska många storlekar mindre än denna.
 
Annars skulle det garanterat bli för jobbigt för honom att leka med den hela dagarna... Men det blir det förmodligen ändå...? Och jag själv, förresten. Orkar jag med en liten vildbasare igen - 10½ år äldre (tröttare och fetare...) än sist det begav sej...? <:-)
 
Dagmatte lät lixom inte särskilt jobbigt när sonen en dag kom hem och sa att han hade starka planer på att skaffa egen hund, men att den isåfall måste få vara här på dagarna när han jobbar. Så länge det inte ens fanns en hund, var det ju enkelt att säga ja till ungefär vad som helst! Och så klart att maken också var med på noterna, och lovade att bygga både hundgård och uppvärmd koja.
 
Bland sonens julklappar (både såna han köpt till sej själv och såna som han fick av flickvännen och hennes släktingar) fanns det nästan bara hundsaker; säng, koppel, spårlina, matskål osv. Lustigt nog kändes det fortfarande som att valpköpet var avlägset då, och vi sa till och med till honom att han borde lugna sej lite med att skaffa en massa prylar, för även om man står i kö hos en uppfödare kan det ju dröja länge innan det blir nåt...
 
Men... I mellandagarna föddes VALPEN!!! 8-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

God fm! Så där jag, bara att räkna dagarna till den nya familjemedlemmen anländer. Ack ja.

Här skiner solen idag och termometern visar minus två grader. Måste nog bli en promenad idag, det har blivit lite dåligt med den varan över helgerna.

Allt gott!

2015-01-04 @ 10:39:29
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Lotta

Grattis! Vad roligt! Det kanske inte dröjer så länge innan du själv blir med valp :-) Vad blev det för ras? En liten beagle kanske? :-)Jag tror nog att jag ska göra ett litet uppehåll mellan Gozzi och nästa hund, trots att jag är väldigt sugen på att få träna hund igen. Men man kan ju låna :-)

Ha en finfin fortsättning på söndagen!

:-)

2015-01-04 @ 12:55:03
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Malin B

Jag tycker att det låter jätte roligt!!! :)
Jag hoppas att vi får se sötnosen här i bloggen sedan.

2015-01-04 @ 15:12:22
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Herr Nilssons Fru

God fortsättning. Valpar ja de är goa precis som alla andra barn:) jag tror jag bestämt att de hundar vi har nu blir våra sista. Någon gång måste man ju börja tänka på "bara sig själv" eller`...
Vår yngste har en gammal o en valp, den äldre är jakthund o valpen är mer sambons intesse :)
Kramiz

2015-01-04 @ 18:59:06
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se/
Postat av: Vespa Vulgaris

Men Anna då! Du är då en mästare på att dra på dig arbetsuppgifter :-D Det låter underbart med en liten valp men du får akta dig så hen inte får smak på chiliplantor.
God fortsättning på det nya året!

2015-01-04 @ 20:52:49
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com/
Postat av: Pernilla

Jisses så spännande!
Vad blir det för något då? Ras, kön?
/P

2015-01-05 @ 07:31:55
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Inga M

Ska bli roligt att få se kort på den nyfödda valpen så småningom, ´för jag antar att det kommer. Rätt tänkt att inte ta ut ett valpköp i förskott. En hel del uppfödare vill välja sina köpare för att kunna försäkra sig om ett gott liv för valpen och inte minst en ägare som vill ställa ut så att valpen kan få meriter som gynnar säljarens uppfödning! Valp är så roligt, vi hoppas få en Hamilton fram på vårkanten efter vår gamle Jazz. Det är en parning på gång när tiken löper efter jaktsäsongen.

2015-01-07 @ 19:42:02
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0