Kennelbesök! :-)

 
Igårkväll var det äntligen dags att åka och titta på wachtelkullen som sonen har tingat en valp ur.
 
De är ännu så länge bara 5½ vecka gamla, så det ska få gå ytterligare 1½ vecka innan det helt bestäms vilken valp som blir hans - men det lutar redan starkt åt ett visst håll... :-)
 
Jag var lite rädd att det bara skulle finnas mer eller mindre enfärgade bruna valpar i kullen - deras mor är nämligen en sådan. Inget fel i sej, men det är jobbigt att hålla reda på såna i kvällsmörkret här ute på vischan.
 
Soliga vinterdagar är bäst till den sorten, typ... <:-)
 
 
 
 
 
 
Trevligt nog fanns det vit-brunfläckiga valpar också, samt en skimmel - så då kan det förhoppningsvis bli en sådan! :-) Den som var mest vit liknande precis en spaniel i teckningen, och blev rent utseendemässigt min favorit. Men eftersom den är en tik, så är den inte aktuell... 
 
Och givetvis är det i sista änden inte pälsen som kommer att bli vald, utan individen!! :-)
 
Rent statistiskt kan man säga att det är "extra allt" i generna på de här valparna, så när uppfödaren sa att unga killar är väldigt lämpliga köpare till dem som är "piggast" värjde jag mej faktiskt lite... Hon får gärna tänka på att det är JAG som ska hantera krutpaketet ganska många timmar varje dag också!! ;-D
 
 
 
 
 
 
Nästa gång vi åker dit och tittar, ska jag ta lite foton på dem! :-)
 
För övrigt är jag väldigt nyfiken på vad de kommer att ha för namn - alla ska nämligen heta något med X i början. Och komma på hela åtta stycken fungerande namn på den bokstaven, låter sannerligen inte helt enkelt!? 
 
Trevlig fredag på er allihopa!! :-D
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! Gulliga hundvalpar blir snabbt stora och odrägliga. Nja, så illa är det väl inte riktigt.

På härvarande lokalradion fick vi i morse en uppiggande upplevelse då en kränkt Björn Ranelid på ett lysande sätt sågade programledaren jäms med fotknölarna. Glädjande att dessa så kallade programledare, vars intellektuella nivå sällan höjer sig över Melodifestivalen, verkligen avslöjar vilka nollor de egentligen är. Förvånar mig storligen över att folk verkligen dag efter dag orkar lyssna på dessa tomgångspratare.

Ha en fin fredag och helg!

2015-02-06 @ 09:42:17
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Malin B

Å, vad spännande!!! :)
Hoppas att du och även din fyrbenta blir goda vänner med "bebisen" men det kan väl inte finnas något som skulle tala för att ni inte blir det?
I vår ena lokaltidning var det en sådan söt Waktel som vann en bildtävling där. Sedan visade sig att V kände den hunden så nu har jag "krävt" att den ska komma hit och hälsa på. :)
Ett besök är faktiskt utlovat, men inte när...
I går hade min kollega med din lille goding en kort stund, det var mysigt att få gosa med söta Molle. :)
Härom natten drömde jag om Frippe. Han sprang till mig så glatt och såg så glad ut. Mmmmmm!

2015-02-06 @ 18:05:39
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: bara anna

Roligt med valp! Men jobbigt också emellanåt. Bara den blir rumsren så känns det lättare tycker jag.
Ha en skön helg!

2015-02-06 @ 21:09:35
URL: http://www.baraanna.se
Postat av: Maria S

Hm... Xylofon... eller Mr X..? Kan det godkännas tro?

2015-02-06 @ 22:51:38
Postat av: Madelene Englund

Åh, va kul och spännande :-) Hihi, ska bli kul att höra vad alla namnen blir sen:-)

2015-02-07 @ 11:50:00
URL: http://madeleneenglund.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Xet, Xerkses, Xtream, Xtra. Namn som försigkommet i mitt register i trimmet eller i klubbarna där vi kretsar. Spännande som tusan. Dottern har också "tingat" valp men tiken vill inte börja löpa. Sheltie är det hon ska ha och hon är väldigt förtjust i just den här tiken. Vi får se vad som händer. Ibland är det liksom meningen......hon kanske ska vänta, menar jag.
/P

2015-02-07 @ 15:36:36
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Malin B

I dag är det ingen vanlig dag.
GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!

2015-02-08 @ 08:08:33
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Marianne

Hm, är det födelsedag i dag måntro ? I så fall säger jag också Grattis.
Och lycka till med den lille X-tra valpen. Ske bli kul att se foton sen, för de är ju trots allt för söta som små.

Nu har jag petat ned en massa frön och väntar med spänning på fortsättningen.

Ha de nu så bra på din stora dag.

2015-02-08 @ 11:59:12
URL: http://livetsommajsan.blogg.se
Postat av: Lotta

Är det idag jag ska sjunga? Kaffet är påsatt och kakan står i ugnen :-)

Valpegos, så underbart! Hahahaha...skrattar lite åt ert kommande krutpaket. Träffade en valp för ett tag sedan och jag får lov att säga att gud vad söt den var när den sov, men vilket monster då den var vaken...hahaha Tur ni bor på landet så den kan springa sig trött lite emellanåt. Du får trötta ut den med ett litet spår. jag började med små korta spår till Gozzi när han var 11 veckor. Så roligt! Så sov han gott efteråt.

Ha en bra måndag och njut av solen :-)

2015-02-09 @ 08:45:38
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Vespa Vulgaris

Det kommer säkert att finnas en Xena och en Xylo i kullen också :-)

2015-02-09 @ 21:48:57
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0