Och nu regnar det igen på mina stackars chiliplantor... <:-I

 
Men det blev väl faktiskt tre veckors sammanhängande riktigt sommarväder nu på slutet!? Det hade man ju knappt vågat hoppas på då i juli, när det var så kallt och eländigt... 
 
Fast totalt sett har nog det här varit en urusel sommar för chili - iallafall utomhus under bar himmel. Tror man får vara väldigt nöjd att man trots allt KAN skörda några mogna varje dag nu!? 
 
Så det ÄR jag!!! :-D
 
 
 
 
 
 
Några tomater har det minsann också blivit, om den skarpögde noterar! 
 
De chilisorter som jag inte kommer att hinna få några mogna frukter från innan säsongen definitivt är över (läs när nattfrosten slår till), får jag helt enkelt göra ett nytt försök att odla nästa år! :-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! Även om jag inte är så förtjust över chili som mattillbehör, måste jag ju erkänna att färgprakten är tilltalande.

Det har ju hotats med regn men ännu har inget sådant nedfallit på mina domäner idag. Men det kommer kanske.

Märkte i går när jag samlade ihop gräset efter klippningen att häften av det uppsamlade bestod av löv. Så det är bara att inse att hösten är på G.

Ha det gott!

2015-08-25 @ 09:55:17
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Lotta

Vilka fina frukter! Hoppas de smakar lika gott som de ser ut. Sonen var lite orolig över att hans chili inte skulle hinna mogna innan det blev kallare. Jag håller tummarna både för deras och dina frukter.

Ha en fortsatt finfin tisdag!

:-)

2015-08-25 @ 10:12:05
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Pernilla

Jag har massor av tomater men de lever i växthuset. Vi har strålande väder men väntar på regn i eftermiddag. Här är knastertorrt. Även om Juli var kall och blåsig, har det inte regnat så mycket.
/P

2015-08-25 @ 12:09:37
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Soffie

Å va mycket gott du har fått att mogna, mina tomater är gröna än och paprikorna hinner nog inte mogna alls ,kan jag ställa in dem tro? Kramen

2015-08-25 @ 20:50:44
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Pernilla

Glömde svara dej igår ang SM i Växsjö.
Sextonåringen har aldrig kvalat till stora SM och tävlar inte i högsta klassen med Springrarna. Med all sannolikhet kommer hon inte starta där. Däremot blev hon tillfrågad att gå med i ett Springer-lag, 4 hundar och de tre bästa resultaten räknas samman. Laget har inriktning på att samla SM- pinnar och kvala till 2016. Men hon fick tacka nej. Det blir för mycket resor och det visade sig bli många krockar med andra aktiviteter. De andra tre är vuxna och väldigt seriösa och bor alla mitt i Sverige, så att göra något halvdant, är inte aktuellt.
Men med Winston har hon målet klart. SM kvalad innan 2019!
Han får inte starta innan 18 månader. Nov 2016 alltså, sen ska han arbeta sig upp till klass 3 och sen samla pinnar. Man vet aldrig. Om intresset håller i sig så!
/P

2015-08-26 @ 12:53:24
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Malin B

De är väldigt färgsprakande och vackra! :)
När man odlar brukar ju skörden vara antingen enorm eller nästan inget alls... Aldrig "lagom".

2015-08-30 @ 14:54:41
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Inga M

Ser gott ut och senaste forskningen visade ju på chilins nästan magiskt goda egenskaper som mat. Du
är ju en tapper odlare som gör nya försök nästa säsong

2015-09-01 @ 10:06:51
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0