Måla, måla, måla...

 
När jag penslar på med vitt i renoveringsobjektet, så tänker jag alltid att "detta skulle jag vilja göra hemma också". Dra över innertaken av furu inklusive alla trärena lister med vitt, och måla över de mörkbrunlaserade fönsterna och fönstersmygnarna också med vitt.
 
Så även det här hemmet blir ljust och fräscht!! :-D
 
Det verkar ju inte så krångligt när man redan sitter där uppflugen i ett fönster och penslar på...!? :-)
 
Snodde förresten med ytterligare en överbliven tapetremsa hem efter helgens tapetserande i renoveringsobjekts kök. Den skulle nog vara fin även i vårt!?
 
(Har visst inte fått med den tapeten på bild, så ni får se väggen innan den kom upp - 360 cm långa våder ville det till där det är som högst i tak!)
 
 
 
 
 
 
Fast sen när jag väl befinner sej här hemma igen, och ser allt det murriga och 80-talsaktiga i detta hus... Då lixom bara forsar både orken och inspirationen av mej, och jag drar en djup suck och går och gör nånting he-e-e-elt annat istället... 
 
Pratar lite med mina små plantvänner, tex!!
 
 
 
 
 
 
De skiter fullständigt i både målarfärg och tapeter, bara lampan med tillskottsljus är tänd! :-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! Att måla invändigt är ett lyxproblem. Däremot att måla utomhus är en nödvändighet för att säkerställa bostadens fortbestånd, dvs att hålla husrötan på armlängds avstånd. ;-)

Idag kunde vi vakna upp till ett upplyftande skri från FN om att nu måste Ebolas spridning stoppas inom de närmaste 45 dagarna, annars kommer allt att befinna sig utom kontroll. Nåja, vi som varit med under några år vet av erfarenhet att larmrapporter alltid har ett betydande mått av överdrift i agendan. Man behöver bara tänka tillbaka på skogsdöden, som var i ropet under 60-talet. I princip all skog skulle vara död inom 50 år. De 50 åren har nu gått med råge och som alla vet växer skogen idag som aldrig förr. Närmare i tiden ligger Al Goores domedagsprofetior om stigande havsnivåer på 7-9 meter fram till år 2100. Den enda tillförlitliga mätstationen vi har i Sverige finns i Göteborg och där har man inte kunnat redovisa någon mätbar ökning av havsnivån under de senaste 100 åren. Därmed inte sagt att man inte bör göra allt för att begränsa spridningen av Ebola och intensifiera forskningen när det gäller att få fram verksamt vaccin. Men man bör dock ha klart för sej att domedagsprofetior i princip aldrig slagit in och att överhetens främsta vapen är att sprida rädsla bland undersåtarna.

Ha en fin dag!

2014-10-15 @ 09:31:38
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Lotta

Sist jag var i stugan så skrev jag upp på min lista inför nästa år att jag MÅSTE måla om taket i köket. Panelen där blir mörkare och mörkare för varje år. Eftersom nu stugan redan har lågt i tak så har jag känsla av att taket kryper närmare och närmare för varje år. Så det får nog bli mitt vintergöra.
Men jag förstår att dina små plantor är betydligt mycket roliga att pyssla med.
Så fint ungdomarna kommer att få i sitt nya boende :-)

Önskar dig en finfin dag!

2014-10-15 @ 10:25:45
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Soffie

Hoppas allt är bra med dig, vad roligt men jobbigt med renoveringen men det måste vara kul ändå, vad blir det för plantor?

2014-10-15 @ 21:44:40
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Pernilla

De små plantorna mår nog inte så bra av målatfärgskukten heller. Men du, vänta tills ni är klara på ett håll. Då kan herrskapet hjälpa till hos er i stället. Betala tillbaka liksom.
/P

2014-10-17 @ 07:23:28
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Inga M

Vi har också mörkbrunlaserade fönster och jag är väldigt förtjust i dem, vill inte byta mot vitt. Däremot så har vi numera satt väv på alla väggar inomhus och rollat vitt, det bryter fint mot det bruna. Våra 70-talstrista furudetaljer skulle jag kunna bli av med och måla över med vitt, men då får jag byta ut allt och det vill jag inte, så det får vara. Svårt att göra renoveringsavvägningar. Vårt nästa projekt här hemma måste tyvärr bli att byta tak.

Det ser fint ut med de mörka bjälkarna i taket på bilden ovan. Ska bli spännande att se fortsättningen.

2014-10-18 @ 10:03:15
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Malin B

Så fint de får det!!! =)
Himmel och pannkaka vilka långa tapeter. Där gäller det att hålla tungan rätt i mun.
Här stannade det en hantverkarbil idag och frågade efter mannen i huset. Det var tydligen nytt köksgolv beställt så nu ligger det två "pärmar" att välja ur. Jag har redan bestämt om jag får välja men jag tänkte "vänta ut" honom och se vad han väljer. ;)
I går när jag fick hem luckorna kändes det som om jag inte skulle dra igång flera projekt... SÅ farligt är ju inte golvet ändå, lite fult mönster kanske men inte slitet... Hm!
Golvläggaren tittade faktiskt lite förvånat när han kom in och skulle mäta. "Men är det HÄR?"
Ja, vi har ju bara ett kök som är vårt. ;)

2014-10-18 @ 12:42:22
URL: http://malinbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0