Onsdagskrumelurer! :-)

 
Som några påpekade bland kommentarerna i förra inlägget: Vi ska ju hjälpa vår son också att få ordning på hans hus. Så nu är det det vi gör om kvällarna... Den kåken ska tack och lov inte byggas upp från grunden, utan det är mer uppfräschning det handlar om där. Och ombyggnationer...
 
 
 
 
 
 
Här ska det monteras in en dörr, så det går att stänga mellan bostadsdelen och den gamla fabrikslokalen. Fortsättning följer ikväll...
 
På dagarna röjer jag i dotterns lägenhet, så svärmor (som är den rättmätiga ägaren till den) kan ta dit spekulanter och förhoppningsvis få den såld inom det snaraste.
 
 
 
 
 
 
Kan ni fatta hur mycket is det får plats i en sån här liten frys - och hur lång tid det tar att töa upp den!?
 
Jag trodde avfrostningen skulle vara gjord på si så där tre timmar igår, men det tog sex... 8-X 
 
Och idag har jag ägnat fyra förmiddagstimmar åt att städa, putsa och gno. Man borde ju för sjutton ha hunnit fixa två såna här små fjuttiga lägenheter på den tiden, kan man tycka. Men det är bara till att inse att jag inte ens kom halvvägs... Phu!!!
 
Nu lägger jag mej ner och dör en liten stund... <:-)
 
På återhörande en annan dag!
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Go kväll! Sex timmar sa du om avfrostningen. Hm.. När jag frostade av min frys före flyttningen från Gbg tog det nästan två dygn (!) innan eländet var klart. Men då hade förmodligen ingen avfrostning skett på 15 år! Jag borde ju skämmas men inte ens det har vett till. ;-)

Det börjar nog bli dags för mej att tänka på en ny dator. Nu fungerar inte Explorer på denna datorn längre. Kör just nu på Chrome som jag inte gillar riktigt. En får hanka sej fram så länge. Windows 8 är ju inte någon önskegrej precis men det ryktas om att Windows 9 ligger i pipen. Vi får väl se.

Idag har vi hört att de flesta kommunerna inte uppfyller ställda krav på förskoleverksamheten. Det är för stora barngrupper och för få vuxna i verksamheten. Anledningen är främst bristen på pengar. Konstigt nog finns det inte brist på pengar när kommunerna ska ut och rädda konkurshotade idrottsklubbar och spektakulära arenabyggen. Nu ska t ex kommunerna rädda både Åtvidaberg och Ängelholms fotbollsklubbar från konkurser. Öster, som i och för sig också kommer att behöva stöd från sin kommun, har i det längsta hoppats på att Ängelholm inte skulle få önskat stöd från kommunen, utan då skulle trillat ur Superettan vilket medfört att Öster då skulle kunna spela kvar i Superettan.

Ha det gott!

2014-11-12 @ 17:28:13
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Malin B

Man är då inte sysslolös med barn, lägenheter och hus!
Jag googlade också kontrakt av samma slag i går så jag håller med dig om att "ring en vän alternativet" är verkligen en modern vän, dvs internet! Ärendet var till min brorsas ena son. Han tror numera att jag kan allt och har full koll.

2014-11-12 @ 19:41:24
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Vespa Vulgaris

Ingen rast, ingen ro för dig. Kram!
Chilisaltet gör jag på på torkad chili som jag finfördelar med min mixer. Vissa av frukterna är inte helt torra men de torkar ju snabbt bland saltet.

2014-11-12 @ 23:15:48
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com
Postat av: Herr Nilssons Fru

Tacka barnen för de håller i sysselsatta, tänk ni kanske inte hade haft någonting att göra om kvällarna annars :) hihi.
Jag lovar, när de e klart blir ni rastlösa, jag vet..blink.
Kramiz

2014-11-13 @ 13:45:16
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se
Postat av: Marianne

Jaha. Se där. Det fanns lite kvar att göra. Usch!
Själv hade jag mammas lägenhet att ta hand om för ett år sedan. Jag känner så väl igen det där med frysen. Det var inte bara hon som dog då. Jag dog nog lite grann jag också efter all städning.
Men allt har ett slut. Och då är det bara att börja på nåt nytt. Såna är vi. Vi lär oss aldrig.

2014-11-13 @ 16:56:13
URL: http://livetsommajsan.blogg.se
Postat av: Soffie

Jisses det finns mer att göra alltså

2014-11-14 @ 22:27:52
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Inga M

Men, tog det så lång tid! Jag brukar ställa in kastruller med kokande vatten från vattenkokaren och då går det snabbare, på ett par timmar så där. Tips till nästa gång!

2014-11-23 @ 12:23:07
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0