Usch och fy!!

 
För hasselhängen som drösslar av sej en massa pollen... <:-)
 
 
 
 
 
 
Att de där små pytteblommorna (som den röda "ruskan" till vänster!) inte kan ta hand om allt pollen själva förstår jag verkligen, men jag hade varit väldigt glad om jag slapp ha det kliandes i ögonen! Borde kanske önska mej ett rejält spöregn, som kunde spola väck skiten!? (Eller så får jag väl helt enkelt masa mej iväg till Apoteket - eller Ica räcker nog förresten!? - imorgon, och köpa mej ett lämpligt lindrande medikament...)
 
Usch och fy ska jag väl inte säga om VVS-snubben som var med oss och tittade på renoveringsobjektet i förmiddags, men det lär nog vara exakt det (eller något ännu värre!!) som slinker ur en den dagen jobbet han ska göra ska betalas! 8-X Förutom lite vatten- och avloppsrör, kranar och annat "bra å ha", ska han även fixa ett helt värmesystem åt oss. El-elementen ska ut och vattenburen golvvärme ska in. Och själva värmen ska utvinnas ur marken...
 
Undrar just vad han skulle ha sagt om "värmesystemet" vi har i det här huset!? Jag tror det är två el-element som fortfarande fungerar - alla andra har pajjat! Och även om huset är bra isolerat så är fönster och dörrar allt annat än täta... Men inte fryser vi för det! Eldar i våra kaminer och låter solen skina in genom fönsterna... :-)
 
Men man kanske kan få mängdrabatt om man slår till på två kompletta värmesystem!?!
 
Hm...
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Åh, stackare. Tänker på våren. Stackare, när det gäller hantverkarfakturan också. Inte så kul men nödvändigt.

/P

2014-03-06 @ 19:31:36
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: soffie

jobbigt med allergi och det blir visst en tidig pollensäsong, hoppas du blir hjälpt av medicinerna, men är det inte billigare om du får dem på recept?

2014-03-06 @ 20:11:38
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Vespa Vulgaris

Så jobbigt med allergin. Fortsätter det så där hela våren eller är det bara hasselblomningen som påverkar dig?

2014-03-06 @ 20:37:04
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Va jobbigt!
Hopppas du får en fin helg.
Kram M/

2014-03-06 @ 20:47:44
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Lennart O

Morning! Kanske regnet som aviseras till natten frälser dej något från de allergiska bekymren? Annars rekommenderas nog apotekets medikamenter.

Idag ska jag veckohandla,jag försöker numera begränsa mina inköp till en gång i veckan, hittills har det väl lyckats så där. Alltför ofta visar det sig dock att jag glömt någon viktig ingrediens till mathållningen. För resten är inte fredagen någon bra dag att handla på, trängseln i affärerna är då ganska besvärande. Får nog försöka ändra på det. Varför inte på torsdagen i stället?

Allt fler idrottslag dras med ekonomiska problem och allt mer högljudda krav ställs nu på att kommunerna ska gå in och rädda lagen, så att de kan leva vidare och betala löner till ofta högst mediokra spelare. Varför ska spelare även i lägre divisioner, t ex Allsvenskan i hockeyn, kunna kräva att klubbarna ska betala löner så att de på heltid ska kunna försörja sig på hockeyn? För bara några år sedan var det vanligt att spelare på denna nivån även hade ett jobb vid sidan om hockeyn. Jag hade t ex en jobbarkompis som jobbade nästan heltid. Endast vid bortamatcherna tog han fritt någon halvdag och all träning var förlagd till kvällstid. Idag har vi en hord av divor som skattebetalarna är med och försörjer med pengar som säkert kunde användas till mera angelägna saker.

Trevlig helg!

PS.Här skiner solen idag! ;-)

2014-03-07 @ 09:37:22
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Malin B

Tror bestämt att allt har sin baksida. ;)
Att våren är ett stort besvär för många tänker man inte på när man själv inte är allergisk utan bara längtar efter ljuset och värmen.
Hoppas att du blir hjälpt av "meducinen".
Det där med hantverksräkningar är ju svårare att medicinera sig emot. ;) Om man inte har en egen i alla fall...

I går när jag lämnade in Volvon på verkstaden fick jag inte ens med mig den hem... Hade väl fått det om jag propsat på det förstås. Det var något med bromsarna. Det är svårt att veta hur mycket man ska "våga" kosta på den när han har många år på nacken. Samtidigt vet man inte vad man får om man köper en annan "billig" bil så jag räknar de här 8.000:- som det skulle gå loss på som "bilinköp" och vips ÄR det ju billigt. Eller hur? ;)
Hur länge det nu går... Gamla bilar är ju lite som ett lotteri, men ibland har man tur.
Intalar mig själv det i alla fall.
Trevlig helg!

2014-03-07 @ 15:05:32
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Marianne

Vi har en hasselbuske ganska nära altanen. Den blommar för fullt nu. Men tack och lov är ingen av oss känslig för pollen. Men jag tycker verkligen synd om er som har såna besvär. Och det här är ju bara början på pollensäsongen.

Att satsa på jord eller bergvärme är nog ganska bra. Vår son som byggde nytt för 8 år sedan har bergvärme. Vattenburen golvvärme i undervåningen. Och endast element på övervåningen. Att de sen kan myselda med ved i en braskamin är toppen. Han är verkligen nöjd. Och det verkar dessutom ha betalat sig.
Själva har vi bara elelement men så fort de går på tänder jag upp i braskaminen. Huset är litet och med öppen planlösning så det funkar bra. Eftersom vi byggde om för några år sedan så satsade vi på nya bra fönster och islolerade även alla ytterväggar. Det kostade en peng då men vi har igen det nu.

Lycka till med fortsättningen

2014-03-07 @ 17:33:14
URL: http://livetsommajsan.blogspot.com
Postat av: Vespa Vulgaris

Jag fick möblera om och pressa ordentligt för att få in fiskarna i frysen. Nu får vi se om jag kan få ut dem igen :-D

2014-03-07 @ 19:10:39
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com
Postat av: Lotta

När det gäller din tur till Ica för att köpa medikament till kliande ögon och rinnande näsa så borde det redan varit gjort. Men bättre sent än aldrig :-)

Det ska vara lite dragit säger de som begriper och en go brasa värmer gott! Det brukar bli dyrt med sådana där värme projekt.

Trevlig fredag!

:-)

2014-03-07 @ 20:48:42
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0