Är det maskrosor som växer i burken!? 8-O

 
 
 
 
 
Nä. Faktiskt INTE!! Det är bara lite sallad... >:-)
 
Med betoning på lite... Visserligen var det många frön som åkte med i mitt "grobarhets-experiment", och grodde bra gjorde de som synes. Men storleken på plantorna är ju däremot inget att skryta med precis.
 
Fast just idag är jag tacksam över att åtminstone ett av mina odlingsprojekt fortfarande känns hanterbart! Några av tomatplantorna har heller inte hunnit växa sej särskilt stora än, och kan därför lugnt stå kvar i miniväxthuset ett tag till. Värre är det med alla chili- och paprikaplantor. De är på god väg att bli till en riktig djungel i köket!! 
 
Planterade om ett antal av dem idag, och nu vet jag snart inte längre var jag ska göra av alla krukor - de blir ju bara fler och större för varje omplantering. Och än lär det dröja flera månader till innan plantorna kan flytta ut till lite mera svängrum i trädgården... Om det nu ens blir en så fin sommar så att de kan vara ute!? 
 
Tycker jag har fullt i alla fönster nu, men snart är det 50 plantor till som vill komma ut ur barnkammaren till egen kruka i fönster med optimala ljusförhållanden... Phu!! <:-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Förstår ditt problem exakt. Just därför köper jag en hel del färdiga plantor. De andra sätter jag sen, ute i växthuset. Där brukar de i alla fall komma ifatt de som blivit drivna innomhus. Men i år ska vi resa bort i maj, så jag tänker inte odla något. De kommer inte överleva två veckor utan mej.
/P

2014-03-19 @ 22:07:56
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Inga M

Synd att jag inte bor nära dig och kan ta över några krukor! ;-) Det vore inte helt fel, jag är för lat och oföretagssam för att få igång egna odlingar. Det blir mest blommor i krukor och några rader i pallkragarna.

2014-03-19 @ 22:43:32
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Funderar på ett växthus....men vi har ju massa andra projekt i tankarna.

2014-03-20 @ 08:46:31
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Lennart O

Morning! Kanske har du tagit dej plantor över huvudet? Själv funderar jag över om jag ska åka till handelsträdgården och inhandla lite blommor både för ute och inomhusbruk. Mitt nuvarande bestånd börjar se lite risigt ut. Lite penséer och några påskliljor vid entrén skulle nog inte vara helt fel. Hur har jag kommit på detta? Ja, jag har naturligtvis sneglat på grannarna.

Vad ska gubben gnälla över idag då? Jo, sportens värld ska inte gå fri från mina argusögon.
Tyresö, den kända damfotbollsklubben, har gått i konkurs. Vilket inte förefaller alls underligt när man ser på deras utbetalda spelarlöner. Klubbens mest namnkunniga spelare Martha, har en månadslön på 167.000 kronor. Ingen av de övriga i spelargruppen har under 100.000 kronor i månaden. Detta i kombination med högst medelmåttiga publiksiffror bäddar naturligtvis för en konkurs. Nu tar den statliga lönegarantin (skattebetalarna) över löneutbetalningarna och klubben kan i lugn och ro ägna sig åt planeringen inför nästa säsong med ett bord rent från skulder. Tyresö gör alltså en Lex Leksand, dvs skattebetalarna hjälper klubben på fötter igen så att de kan fortsätta att betala ut spelarlöner som ingen annan klubb kan mäta sig med. På tal om Leksand så har de bland SHL:s mest kostbara spelartrupp, vilket nu visar sig när man måste ha ett tillskott på minst 18 miljoner kronor till nästa säsong. Man går alltså med underskott trots att man har bland SHL:s genomsnittligt högsta publiksiffror.
Att det är något sjukt inom dagens lagidrotter behöver man inte vara någon spetsanalytiker för att inse.

Från toppidrott till toppolitik. I Säkerhetsrådet går Rysslands och USA:s chefsdelegater till handgripligheter mot varandra och överöser varandra med spannar av okvädningsord. Utanför FN hotar respektive försvarsministrar med att tvista om vem som har flest atomvapen. Ryssland hävdar att de har tillräckligt med kärnvapen för att lägga hela USA i radioaktiv aska. USA menar att de har minsann 10 gånger så många kärnvapen som Ryssland. Om det inte vore så allvarligt så kunde man tala om bråk på sandlådenivå.
En reflektion man kan göra är hur USA skulle reagerat om Ryssland etablerat missilbatterier på Kuba.

Nu får det vara nog med dagens gnäll!

Ha det gott i växtriket!

2014-03-20 @ 09:43:25
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Lotta

Oj då vad det spirar hos dig!
Min dotter som fyller år på söndag ska få en massa fröer och många påsar planteringsjord så att han kan påbörja sitt odlingsprojekt. Som tur var så önskade hon sig detta i födelsedagspresent och det är ju lätt fixat. När hon bodde hemma så var hon den som skötte planeringarna med sina småsyskon. Minns att jag bland annat köpte krasse varje år för att de var så lätta att odla i krukor. Men en sommar så blev det inte som det brukar för att hon hade tagit två påsar med krasse och tryckt ner dessa lite över allt i rabatter och i andra små gömmen. Mycket fint blev det i alla fall då de slingrade sig fram. Hoppas att hennes barn busar till det också :-)

Ha en bra dag!

:-)

2014-03-20 @ 12:11:13
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Malin B

Det är ju så det är med odlandet... När det går bra får man sådant överskott att man knappt kan ta hand om det. ;)

2014-03-20 @ 21:50:04
URL: http://malinbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0