Ett hus i huset!?

 
 Vi har stört fågellivet... Eller ännu värre, förresten; Vi har förstört det - iallafall för ett par. :-(
 
 
 
 
 
 
Har inte forskat i vad det kan ha varit för art som byggt boet och lagt äggen, men jag skulle tro att de blivande föräldrarna tog till flykten i samband med att vi rev både här och där i taket på den gamla huskroppen, för att så småningom kunna foga samman det med tillbygget. (Vilket vid det här laget känns som ganska länge sedan!?)
 
Hur som helst... Vi har vetat om det övergivna boet i åtskilliga veckor, men först häromdagen klättrade dottern upp ovanför sitt blivande skafferi och plockade ner det. Ruttna ägg passar inte i ett kök... <:-I
 
Som väl är har andra fåglar, som också byggt i husets takregioner, stått ut med vårt snickrande; Det har kläckts och fötts upp både sädesärleungar och små grå flugsnappare under byggets gång! :-)
 
 
-------------
 
 
Nu återstår bara en vecka av makens semester - sen kan man säga att JAG får semester!! ;-)
 
Och då ska jag förhoppningsvis dyka upp lite oftare här i bloggen igen! 
 
 
 
 
 
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ditte

Hej hej! Jag har inte heller dykt upp så ofta här, fast jag har semester...eller därför kanske? ;)

2014-07-13 @ 21:52:55
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Lennart O

Morning!Bilden med de från taket hängande fötterna ger lite obehagliga associationer till någon amerikansk skräckfilm. ;-)

Efter helgens 24 timmars ihållande regn har det nu gett en ordentlig rotblöta. Den delvis brunbrända gräsmattan tycker jag redan börjar lysa oroväckande grön. Men kanske bra att gräsklipparen får komma igång igen så att den inte står och rostar ihop. Det måste vara minst tre veckor sedan jag klippte gräset senast.

Eftersom både kyl och frys nu gapar tomma måste jag, om än något motvilligt, ge mig ut på byn för att proviantera.

Mina grannar har nu flytt fältet för några veckor vilket betyder att jag nu har tre hus att sköta om. Som pensionär har man ju aldrig någon semester så det passar väl ganska bra.

Ha en fin vecka!

2014-07-14 @ 08:47:45
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Majsan

Oj vad det går framåt hos er. Vad duktiga ni är. Vi har ju en del kvar runt fönster men vi avvaktar då vi ändå ska renovera en hel del. Bara nu komma överens hur vi ska ha det :-)
Vi fick bara VG tyvärr o saknar ännu sista CK. Men så är det. 9 aug är det taxklubben utställning i Skillingaryd. Då är valparna med. Tyra börjar tjockna på nu. Vi fick 38 mm regn igår vilket behövdes.
Hörs M//

2014-07-14 @ 09:28:13
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Herr Nilssons Fru

Uj uj vad ni sliter :) fåglarna bygger inte alltid bo på smarta ställen, tyvärr.
Kul de går framtåt - snart inflyttning, ja först ska du ha semester ja.
Kramiz

2014-07-14 @ 19:58:42
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se/
Postat av: Soffie

Jisses vilken cool bild den där då de hänger i taket, va synd att fåglarna inte vågade vara kvar vet du vad det var för fåglar? Kramen

2014-07-14 @ 22:28:38
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Malin B

Det ser mysigt ut att sitta där och dingla med benen. :)
Fast jag som har höjdskräck skulle nog inte våga...
Inte klättra upp på stegen heller...
Jag vill verkligen ha båda fötterna på jorden. ;)
Fågelboet skulle vara en fin dekoration på trappan kring påsken. Eller kanske när som helst...

2014-07-15 @ 11:05:45
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Pernilla

Boet skulle ju nästan ha förevigats på något vis? En fin bild i vardagsrummet sen kanske? Nu har du julklappen eller inflyttningspresenten klar!
/P

2014-07-15 @ 21:26:26
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Gubben

Full fart märker jag. Så du tror att det blir semester när gubben börjar jobba😊.

2014-07-16 @ 21:00:17
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Lotta

Ro och ingen vila, ser jag att ni har brist vara på. Oj oj vad ni grejar....så flitiga. Jag hade mer än gärna bytt ut fågelboen mot mitt geting bo som jag blivit ofrivilligt tilldelat. Anticimex var här i onsdag, en liten tjej med huva och förstora stövlar traskade upp på stegen för att bespruta boet. Hon plockade ner delar av boet och åkte. Vad hände då...??? JO!, nu har de börjat att bygga på resterna som blev kvar, så nu är det full aktivet igen. Jag ringde för att påtala detta och hon som tog emot mitt samtal var nog en av personal från städet för hennes argument till svar var nog inte så genomtänkt. De skulle komma tillbaka på tisdag för att sanera igen och en ny räkning skulle skickas. Blir man förvånad!? Bostadsrättsförenings ordförande får väl spänna ögonen i henne gammal militär som han är :-)

Önskar dig en finfin fredag!
Jag har en solstol ledig på Öland ifall du behöver lite avkoppling :-)

2014-07-18 @ 09:08:10
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Suss

Synd för fågelföräldrarna, men boet var jättefint och de lär få fler ungar.
Jag bara ÄLSKAR den sista bilden i det här inlägget! TACK för den!

2014-07-29 @ 19:43:35
URL: http://leontina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0