Ta-Dam!!!

 
 
 
 
 
En liten kik igårkväll ner genom "andningshålet" i plastpåsen som täcker en av mina chilifrösådder. 8-)  Såg redan på morgonen att det hade börjat röra sej i myllan - men tänk att det hann bli en nästan riktig liten planta på bara 12 timmar!?
 
 
 
 
 
 
Det är fler på gång, fast det syns dåligt på det här fotot. :-) 
 
Och efter den gångna natten är det ännu fler som har börjat titta upp ur jorden! Även i en annan kruka. 
 
Jag hade faktiskt glömt hur drygt det är att vänta på att frösådder ska gro - liksom hur otålig jag blir av sådan väntan!! Vissa sorter tar ju flera veckor på sej att komma upp, så därför är jag extra glad över att de här fröna som 3rumokmedkatter donerade spirade så här snabbt! :-D 
 
Men nu gäller det ju så klart att hålla liv i "bebisarna". Så-å-å...
 
Dags att börja oroa sej för hur det ska gå!!! <:-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 
PS! Visst var det en locktång jag visade upp i gårdagens inlägg! Inte alldeles modern - och jag skulle jättegärna vilja veta när man använde sej av just den här modellen, men hittills har mina efterforskningar kring det inte gett några större resultat... Dock har jag lärt mej att dessa grunkor även kallas för onduleringstänger... :-) DS!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inga M

Spännande med den här odlingen! Hoppas vi får följa den framöver här på bloggen.

2014-01-25 @ 09:16:38
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Lotta

Så söta små bebisar du har. Hoppas du inte behöver gå upp på natten för att mata dem :-)
Locktång!!!! Den skulle jag aldrig kunna använda till mina tunna hårstrå. De gick av nästan bara av tanken.
Så glad jag blev över att du hittade lite fakta under din vas. Jag blev faktiskt väldigt förvånad när du hade tittat första gången och inte hittat något. Men nu ska du få veta att det är Edwin Öhrström född i Burslöv som gjort den. Vasen heter "vattenfall". Edwin föddes 1906 och dog 1994, han började på Orrefors glasbruk 1936. Edwin har gjort många vackra saker och fina verk runt om i Sverige. Roligt med glaskonst :-)

Ha en bra dag!

:-)

2014-01-25 @ 12:38:42
URL: http://www.tankarombilder.blogg-se
Postat av: Lennart O

Go middag! Locktång, javisst! Värmdes väl över öppen eld eller på spisen. Risken för brännskador och avsvett hår var nog överhängande.

Låg, som så ofta, vaken ett par timmar i natt. Fick då plötsligt ett otroligt sug efter pannbiff med lök. Något som jag säkert inte lagat eller ätit på flera år. Så det var bara att ge sig ut i morse för att inhandla köttfärs och lök. Det är ju lite stökigt att färdigställa allt som hör till och skapar dessutom en onödigt stor disk. Men biffarna blev bra och goda, dessutom har jag nu mat till två middagar till.

Ha en fortsatt fin helg!

2014-01-25 @ 13:27:26
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Ditte

Så kul! Hur det är med mina fröer vet jag inte riktigt..eller jo, det gör jag nog *skatitta* Nej, det hade inte hänt nåt i krukan! Jag har en sån otroligt dålig lust att blogga, men lovar att återkomma om det spirar i min kruka!

2014-01-25 @ 14:03:03
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Vespa Vulgaris

Jag tror inte att det är en locktång för hår utan onduleringstänger brukade man använda för att krusa fransarna på exempelvis örngott.

2014-01-25 @ 17:28:59
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com
Postat av: Malin B

Å, här går det undan i svängarna!
Vad roligt när man får lite "action" i det man gör.
Det är ju det man vill, helst att allt skulle vara klart i går. ;)
Det här kommer att gå fint ska du se.

2014-01-25 @ 18:22:52
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Känns som vår när man ser sådant. Nu är vår jakt slut med taxarna. Vi går inte ut i helgen heller. Nu längtar man redan till 1 okt.....
Kram m/

2014-01-25 @ 19:02:47
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0