Lite av varje... :-)

 
För ett tag sen investerade jag 15 spänn i en ny tandborste.
 
Den höll i kanske tre dar, så det var ju inget vidare bra köp. :-/ Kändes lite grann som att borsta tänderna med en igelkott!? Rätt vad det var så lossnade det ett sticksigt borst eller två, så man fick dem i munnen (eller t o m fastkilade mellan två tänder). BLÄRK!!!
 
 
 
 
 
 
Jag brukar inte reklamera saker och ting av ringa värde, men den här gången gjorde jag faktiskt det - mest med tanke på att jag tyckte det kändes lite halvt om halvt farligt med såna tvivelaktiga tandborstar ute på marknaden. Tänk om någon annan också har fått tag i en som tappar borst - och tänk om den personen även råkar svälja ner några borst i magen!? 8-X Då blir det väl ungefär som att äta en igelkott med taggarna kvar...? RY-Y-Y-YS!!!
 
Så jag kontaktade återförsäljaren, som ville att jag skulle posta tandborsten i ett brev (med frisvar!) till dem...
 
Häromdagen fick jag ett brev tillbaka, innehållandes:
 
 
 
 
 
Så det lönar sej faktiskt att klaga! :-)
 
 
------------------
 
 
Igår fyllde dottern år, så jag och maken var hem till henne och pojkvännen en stund på kvällen. Vi käkade lite tårta och ritade på olika kökslösningar... Alltså... Vet ni hur SVÅRT det är att rita ett kök från scratch, där man slipper tänka på var el, vatten och fönster finns och där man dessutom kan reglera storleken fritt åtminstone i ett håll??? Hur otroligt det än låter så är det SKITSVÅRT!!!
 
Och vänta bara tills vi kommer till badrummet, känner jag instinktivt redan nu... <:-/
 
I morse vaknade jag av nån slags mardröm, som säkerligen kom sej av att det är lite mycket - och framförallt väldigt olika - saker på gång här just nu!? Jag drömde att jag gick en kurs i klädsömnad (jag går ju både en design- och en modekurs parallellt den här terminen), men kursen jag drömde om var inte på distans utan jag hade en massa kreativa klasskamrater runt omkring mej i slöjdsalen, och alla låg förstås i som bara den. En av dem var ingen mindre än Zlatan Ibrahimovic (!!), och den "jäveln" var naturligtvis mycket-mycket bättre än mej på att sy... 8-X Och samtidigt som jag stressade med mina mönster och tygstycken så skulle jag fixa en grej med bokföringen till makens företag. Hans gamla motorsåg (!) skulle på nåt vis köpas in av företaget, och jag hade inte en a-a-a-aning om hur jag skulle göra med avskrivningarna på den!? X-(
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! Grattis till en ny inkomstkälla, den att reklamera tandborstar! Om du fortsätter med att reklamera andra odugliga produkter så har du kanske snart en icke helt föraktlig biinkomst. Med biinkomst menar jag inte enbart försäljning av den egenproducerade honungen. ;-)

Idag har vi minus 3 grader och dimma. I går var det nästan en vårdag. Gick en lång runda i det fina vädret och det kändes faktiskt som vår i luften. Halleluja!

Svensk ishockey befinner sig ekonomiskt på dekis. I SHL har de flesta klubbarna prekära ekonomiska bekymmer. Frölunda får hjälp från ett kommunalt bolag, AIK håller inne med spelarlönerna, Modo och Leksand räknar med ytterligare bistånd från kommunerna, osv. Allt grundar sig i huvudsak på de orimligt höga spelarlönerna. Tittar man vidare på fotbollens högsta divisioner finns det knappast någon klubb som visar plus i ekonomin. Även här är det de höga spelarlönerna kombinerat med sviktande publiksiffror som är problemet. Är det inte snart dags att slå näven i bordet och börja om från grunden igen? Det kan knappast vara kommunernas uppgift att bidra med att betala lagens idag helt orimliga spelarlöner. Kommunerna har som bekant viktigare uppgifter att utföra med de knappa medel som idag står till buds, än att betala löner till arbetsskygga och i många fall högst mediokra spelare.

Ha det gott!

2014-02-05 @ 09:16:02
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Herr Nilssons Fru

Jaha du är väl som jag, förlåt du brukar väl göra som jag, tänka ach den var så billig. Men man ska ju göra som du för faktum är ju att oavsett vad varan har för pris så ska den ju hålla mer än runt hörnet.
Vad kul, förstår att dottern slog till och köpte huset, de har jag missat :) renovera, ja av förklarliga skäl står det mig lite uppe i halsen, kanske därför vi ta de så piano här :)

Kramiz

2014-02-05 @ 09:21:50
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se
Postat av: Marianne

De där tandborstarna duger bara till att ha till städhjälp där det är trångt. Själv kör jag en elborste i munnen. Men det var onekligen en bra affär.

Usch - planera kök trodde jag var kul, men ack så många timmar det gick åt innan vi fick allt på plats. Det är 8 år sedan vi renoverade och jag har redan kommit på hur jag egentligen ville haft det. Men att sätta igång och ändra vill jag inte ens tänka på. Lycka till nu med allt. Det blir säkert fint.

Jag ger mig fanken på att den där Slatan är bra på att sy också. Men jag förstår att det var en ganska så stressig dröm. Du måste varva ner lite. Låt du maken ta hand om sin motorsågsaffär själv :D

2014-02-05 @ 10:32:15
URL: http://livetsommajsan.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Ha, ha ibland undrar man ju vad man har i sitt huvud, är själv en riktig drömmare

2014-02-05 @ 12:31:19
URL: http://farmoringrids.blogg.se
Postat av: Lotta

Ojojoj! Ingen ro och ingen vila, fullt ös dygnet runt. Den där Zlatan han är över allt och ska glänsa :-)
Så bra att du skickade iväg din tandborste, för nu kan du köpa många nya. Bra gjort!
Jag drömde i natt att jag var på husvisning. Mäklaren ville ligga sked med mig där på visningen för att jag skulle få hemkänsla :-) Skrattat hela förmiddagen åt min dröm. Han var mysig att skeda med så det gör jag gärna om i natt ifall han har tid...hahaha!!

Ha en fortsatt bra dag!

:-)

2014-02-05 @ 15:28:13
URL: http://www.tankarombilder.blogg-se
Postat av: gubben

Tänk om Zlatan är en fena på att sy, fast har nog lite svårt att se honom med nål och tråd.
Ligga och drömma om avdrag för firman det var det som gjorde att jag gick tillbaka till en anställning.

2014-02-05 @ 18:03:54
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Malin B

Motorsågen får bli en förbrukningsinventarie så är det problemet ur världen i alla fall. ;)
Kul att få höra om Zlatans dolda talanger.
Riktigt underhållande dröm må jag säga.
Dock gäller det nog att ni är vakna när ni skissar på kök och badrum! ;)

Jag var och köpte färg till hallen i dag, den fick ju lite "blessyrer" då vi fixade badrummet... Elledningar som byttes ut och hux flux såg det ju "skabbigt" ut. Jag har inte brytt mig men Herrn i huset har tjatat om färg länge nu.
Jag gjorde det lätt för mig och tog samma kulör.
Han var inne på att byta golv också men som ekonomichef i Företaget Familjen så fanns det bara ett svar till det; dessvärre nej. ;)
389 som färgen gick på blev det mest prisvärda.

Jag har tappat stinget totalt för att renovera...

2014-02-05 @ 20:27:37
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: soffie

men fy vad dåligt men du får förlåta du skriver så roligt så jag fnissade lite i allt elände med igelkottstandborsten;) vad bra att du klagade på den, nu kan du köpa massor av andra tandborstar;)
grattis till din dotter:)jisses vilken dröm himla knäppt man får till drömmar, kramen

2014-02-05 @ 20:31:20
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Pernilla

Det där med tandborsten blev ju ett bra köp! Grattis!!

Jag har ritat vårt kök och jag har ritat om badrummet. Man ska inte ha bråttom, man ska kolla runt. Åka och känna, googla och jämföra. Tillslut har man skapat sig ett hum om vad man vill ha och kan utgå från det. Jag satsade på mycket bänkyta och sittplats vid bänken. För i vår familj vill man hålla
Mamma sällskap när HON lagar mat!
Haha!
Sen vågade jag flytta iväg kyl och frys en bit. Om jag hade fått ångra något, hade jag velat ha en avställningsyta vid kylen. Det har jag inte men dock ett steg därifrån. Ingen katastrof alltså.

Badrummet är jag så nöjd med så det finns inte med på kartan.
/P

2014-02-06 @ 12:53:21
URL: http://dogladyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0