Ännu ett vårtecken! :-)

 
 
 
 
 
Ja, det är väl i och för sej inte ovanligt att få se såna här myggor (eller vad det är för nåt) "dansa" även när det är snö kvar på marken. Men eftersom det inte är det nu, så kunde den ju softa en stund på ett gammalt grässtrå! Så jag fick möjlighet att fånga den på bild (med kompaktkameran), vilket knappast hade gått om den fladdrat omkring i luften... :-)
 
För övrigt har jag grottat in mej i vårmodet, eller nåt sånt!? Ja, inte 2013 års då förstås, utan 1920-, 30- och 40-talets. Ska väl snart kika vidare på vad innefolket hade på sej från 1950 och fram t o m 70-talet. Och sen - sen blir det kul på riktigt, för då är jag framme vid min egen ungdomstid! Förväntar mej en härlig nostalgitripp, speciellt vad det gäller 1980-talets mode! 8-D
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag plockade en fästing på en av mina kunder igår. Mindre trevligt vårtecken.
/P

2014-02-19 @ 22:44:51
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Inga M

Tänk att ett djur kan ha så smala ben, att de inte går av! Fin bild!

2014-02-20 @ 08:29:45
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Lennart O

Morning! Fästingar kan man nu knappast se som vårtecken, de tycks numera vara aktiva året runt. Kanske gäller det också för myggorna?

Vädret fortfarande vårlikt, lite disigt och 5 grader plus. Tittade på YR:s långtidsprognos och det ser likartat ut även för den kommande veckan.

Anders Borg kommer idag med nya förslag om höjda skatter. M har gått från att vara ett skattesänkarparti till att bli ett skattehöjarparti. Underskottet i statens finanser ökar skrämmande fort. Pengarna ser ut att rinna ut i några odefinierade svarta hål. Den förväntade ekonomiska tillväxten som skulle rätta upp finanserna ser ut att utebli. Så kan det gå!

Ha en fin dag!

2014-02-20 @ 09:26:44
URL: http://leonardo34.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0