Djungel bort!! :-)

 
 
 
 
 
Verkar faktiskt som om maken har fått en nytändning vad det gäller skogsarbete, sen han slutade jobbet som oljebilschaufför och istället började hantera reservdelar till bland annat skogsmaskiner!? En och annan nyuppackad motorsåg ska han visst också ha monterat ihop på sitt nya jobb. 
 
Och på fritiden här hemma, har han alltså nu börjat gå loss på några av trädgårdens tätaste buskage.
 
Snart finns det en chans att åtminstone kunna se platsen där vårt framtida växthus ska stå! :-D
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Madelene Englund

Åh, spännande:D

2014-08-13 @ 08:21:42
URL: http://madeleneenglund.blogg.se/
Postat av: Lennart O

Morning! Se där ja, skoggshuggartakterna går nog aldrig helt bort. Och bra är väl kanske det.

Funderade lite över vad jag läste i bladet i morse. Man är nu orolig över återväxten i svensk elitfotboll, dvs Allsvenskan och Superettan. De flesta lagen har nu förstärkt sina spelartrupper inför höstsäsongen. Av de nytillkomna spelarna är nästan samtliga utländska. Tittar man på spelarmaterialet i lagen så är inslagen av utländska spelare anmärkningsvärt stort. Det är tydligen så att numera tillkommer ytterst få svenska spelare av den klass att de platsar i lagen. De nya spelarna är inte billiga vilket sätter ytterligare press på den redan ansträngda ekonomin.
Jag kom att tänka på en intervju med Tommy Svensson som jag hörde i radion för en tid sedan. När Tommy Svensson spelade i Allsvenskan för Öster var det inte fråga om några fantasilöner. De allra flesta spelarna hade civila jobb vid sidan om som huvudsakliga inkomstkälla. Ännu så sent som när Tommy var tränare för Öster hade han kvar en deltidstjänst som lärare. På den tiden var Allsvenskan en kassako och några problem med ekonomin fanns inte hos någon klubb. Idag klarar ingen klubb sig utan stora sponsorsinkomster. Trots detta så har de flesta klubbarna en ekonomi som visar röda siffror. Ytterst beror detta på skyhöga löner till ofta ganska mediokra spelare och dessutom en hel stab med heltidsanställda funktionärer. Men har prestationerna på planen blivit bättre än tidigare?

Ha det gott!

2014-08-13 @ 09:05:45
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Lotta

Spännande! Kommer att bli trevligt att se det färdiga resultatet sedan :-)
Jag tog mig en runda i min trädgård igår för att se ifall jag hade något lämpligt ställa att bygga upp ett växthus. Men hur jag än vände och vred på mig själv så insåg jag att det får vara med tanke på alla bollar som används här på sommaren. Boule, vollyboll, fotbollar. golfbollar och andra flygande föremål så för att bespara föräldrarna extra tjat så får nog hålla mig i grönsakslandet :-)

Startade dagen med åska och regn, men nu så skiner solen så jag får se ifall jag hinner att plocka fram skrapor och målarpytsar :-)

Ha en fortsatt bra dag!

:-)

2014-08-13 @ 09:37:09
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Marianne

Det verkar vara bra växtkraft där. Perfekt ställe för ett växthus alltså.
Här växer det så det knakar, mest träd och buskar som måste friseras ordentligt nu i höst.
Hoppas också att grannen går loss på sin djungel så vi får in lite kvällssol hit.De har huset bara som sommarhus och är inte här så ofta så de ser nog inte själva hur igenvuxet det är. Problemet är att de är så snälla och rara så vi näns inte be dom rensa lite.

2014-08-13 @ 12:23:41
URL: http://livetsommajsan.blogg.se
Postat av: Maria S

Hm. Har ni inte redan ett växthus? Eller minns jag fel?

2014-08-13 @ 12:24:50
Postat av: Anne-christine

Det blir nog fint då ett växthus kommer dit. Så mysigt det.
onsdagskram!

2014-08-13 @ 14:44:07
URL: http://tantglad.bloggo.nu
Postat av: Alice

Det blir nog jättefint! (:

2014-08-13 @ 16:23:04
URL: http://alix.vionno.se
Postat av: Anita

Åå, vill också ha ett växthus!! :D

2014-08-13 @ 17:36:45
URL: http://siliiins.blogg.se/
Postat av: Herr Nilssons Fru

Så bra - ja jag menar att han gillar att köra motorsåg o så:) så ditt växthus får plats. Jag vill oxå ha ett växthus :) får väl skicka ut gubben med motorsågen jag oxå.
Kramiz

2014-08-14 @ 19:32:56
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se
Postat av: Malin B

Nu hade ni ju en plan för området annars kunde ni ha gjort en "Ernstgång" som han gjorde härom veckan. Jag har inget sådant ställe att gå loss på men annars hade jag anammat idén, en gång in i den tjocka vegetationen och så öppnar sig en "mysplats" med en fin soffa där inne där man kan sitta och filura.

2014-08-16 @ 20:17:45
URL: http://malinbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0