Dagen J...

 
...som i gJuta!! :-)
 
Vill man få till ett väderomslag så är det visst bara att beställa en betongbil!? 8-I Det har ju inte regnat något att tala om på evigheters evighet, men igår skvalade det ju på rejält. Och det har kommit några ordentliga skurar under morgonen idag också. Hoppas verkligen att det blir uppehåll från middagstid och framåt!!!
 
Till saken hör att vi brukar få regn på våra gjutningar, och även om man kan täcka med presenningar så brukar det läcka in nånstans och bli fult iallafall. SUCK!!
 
Men, men! Det är ju bara ett källargolv det handlar om i det här fallet, så det är ju inte hela världen om det inte blir alldeles perfekt. Och hade inte svärfar kommit och inspekterat förberedelserna igårkväll så hade det nog blivit misslyckat ändå, för maken hade uppenbarligen varit lite för trött i måndagskväll och gjort åtminstone ett big misstake när han la ut cellplastskivorna som ska isolera golvet. Men det är tillrättat nu! :-)
 
Och svärfar har lovat komma dit idag också - och ha traktorn med sej. Så vi kan bogsera bort lastbilen med den, ifall den kör fast i den numera ganska leriga gräsmattan...
 
 
----------------------- 
 
 
Mer idag: Min pappa fyller 80 år! Hurra-Hurra-Hurra!!! :-D
 
 
 
 
 
 
Ha en jättefin dag, Pappa, så ses vi snart - och firar ordentligt då!! :-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! Tack för vänlig hågkomst, som det brukar stå på tackkorten.
Man få vara tacksam för att, som i mitt fall, ålderdomen kommer smygande och inte slår till på en gång. Så länge man klarar sig att ta sig ur sängen på morgonen utan extern hjälp, får det ses som bonuspoäng.
Dagens väder kunde ju vara något bättre än det småregnande och plus 3 grader som vi begåvats med.

Som auktoriserad gnällgubbe måste jag väl få utgjuta mig över något också denna dag. Läkemedelsbolagen tar nu allt fler läkemedel ur högkostnadsskyddet. Varför kan man undra? Jo utanför skyddet är prissättningen fri, vilket medfört att priset på viss läkemedel stigit till det dubbla. Här är det profiten framför allt som gäller. Myndigheter och politiker vaknar nu plötsligt yrvaket upp och undrar vad det är fråga om. Hej och hå!

Ha en bra dag med ett förhoppningsvis lämpligt gjutarväder!

2014-04-09 @ 09:13:32
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Tjena!
ja det har varit älgmöten,jägarexamenselever, fotocirkel som kommit igång, parningsbesök till Trym.
Men jag har börjat kolla igenom de 500 bilderna som nästa inlägg ska handla om. Ikväll ska jag dock skriva om det.
Här regnar det men det är bra. Det sätter fart på våren då det behövs vatten.
TIll helgen kommer en lokal snickare o kollar på fönsterjobbet.
Kram M//

2014-04-09 @ 10:23:55
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Anita

Underbar bild! kram

2014-04-09 @ 11:13:53
URL: http://siliiins.blogg.se/
Postat av: Pernilla

En bra dag att fylla år på. Mitt Lilla troll, LillaH fyller fem idag. Väntar på att hon ska komma hem från dagis så vi kan Skypa och sjunga.
/P

2014-04-09 @ 13:10:10
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Pernilla

Jag skrev fem!
Fel. Hon fyller ju fyra!! Skäms på mej.
/P

2014-04-09 @ 13:11:01
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Soffie

Tack för svaret på blomman kollade och japp du hade rätt det är nunneört:)hos mej har det regnat i dagarna tre nu så jag hoppas verkligen att det blir uppehåll imorgon,

2014-04-09 @ 21:09:58
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Lotta

Vilken tur att svärfar fixade till det som blev fel innan det var försent. De är bra att ha de där rättatillfixarna!
Grattis till din pappa :-) Min lilla papps fyller också 80 i år. Men han får vänta tills midsommarafton med att bli 80. Jag håller på att greja med en hemlis till honom, han kommer inte att tro sina ögon :-)

2014-04-10 @ 09:11:59
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0