A-a-a... TJO-o-o-o!!!

 
 
Försommarvädret från helvetet, eller nåt sånt... Eller åtminstone så in i h-vete med pollen i luften!
 
Nyser och snörvlar konstant, och ögonen rinner... ÖRK... 8-(~ 
 
Borde väl inte ha varit utomhus hela helgen, men hur skulle jag kunna låta bli...? <:-) Får ta det desto lugnare idag istället, så ska jag väl förhoppningsvis snart vara på banan igen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi kom inte alls så långt med bygget i helgen som vad vi i förväg hade tänkt oss, men då hade vi inte kalkylerat med att det skulle bli så-å-å här varmt - och inte heller med att dottern och hennes kille skulle göra annat i lördags.
 
Men innan vi packade ihop igår eftermiddags, så hade vi iallafall kunnat låta den första nya brädan möta en gammal... :-)
 
Och nu behöver vi nog fundera en dag eller två på hur vi ska "trolla bort" alla ojämnheter och nivåskillnader!?
 
 
 
 
 
 
Jag har varit alldeles för dålig på att ta översiktsbilder som visar husets förändring dag för dag/vecka för vecka... Den här helgen missade jag helt och hållet att på lite avstånd ta ett foto där man kan se hur hela huset ser ut nu... <:-I
 
Däremot tog jag ett med vy över gårdsplanen:
 
 
 
 
 
 
Några parkeringsautomater, som skulle kunna hjälpa till med finansieringen av bygget, vore väl inte helt fel...? 
 
Eller att börja ta betalt för fikat, som vissa "bara förbipasserande" alltid lyckas dyka upp precis lagom till!! ;-D
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! Som företagsekonom får man inte vara främmande för innovativa inkomstkällor. Allt som kan läggas på plussidan är av godo.
Trots allt syns det ju att bygget framskrider åt rätt håll, dvs ännu har inte huset rasat samman. ;-)

I dagens P1-morgon har vi fått höra om skolans fortsatta förfall. Lärarna blir psykiskt sjuka och eleverna lär sig allt mindre. Flumpedagogikens verkliga förkämpar, Vänsterpartet, skyller allt på Björklund och menar att skolans problem bäst löses genom att helt avskaffa betygen och hemläxorna. Kan man dessutom avskaffa skolplikten så är lyckan total.
Man får höra att en lärare som tagit en unge i armen blivit polisanmäld och tills vidare avstäng från sin lärarverksamhet. Skolan verkar ha blivit ett dårarnas paradis. Jag upprepar mitt mantra: Återupprätta lärarauktoriteten i skolan, och det fina med det är att det kostar inte en enda krona.

Ha en bra dag och en god bättring!

2014-04-28 @ 08:58:52
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Lotta

Stackars dig! Du får gå med gasmask på dig så att du inte behöver fara illa av allt pollen.
Hej åhå vad ni grejar. Jag tycker att du har bildbevis så att vi har koll på vad som händer. Jag önskar att jag hade gjort så i och utanför min stuga så att jag bildligt hade kunnat visa alla att det minsann händer något för det kan man inte tro när man kommer dit och inte varit där innan.
För att ni inte ska slita ihjäl er i bygget i sommar så tycker jag minsann att det nu är dags för er att planera in en avkopplande tripp till Öland. Då är det er tur att bli bjudna på fika :-)

Hoppas din dag blir bra! :D

2014-04-28 @ 09:07:43
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Ditte

Ja, jag är ju inte allergisk mot detta som är nu, men gräset sen, aaaatcho! Det går ju framåt med husbyggandet!

2014-04-28 @ 17:24:25
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Gunnar

Kul att följa utvecklingen i bilder. Ser ut som ert projekt går framåt i alla fall.
Jag har inga problem med pollen men hustru och dotter lider nu.Hoppas att väderförändringen hjälper till med att minska pollenmängden.

2014-04-28 @ 19:30:03
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/
Postat av: Malin B

Jag är så imponerad av allt kunnande ni har!!!
En fröjd att få se byggandet växa fram här i bloggen.
Kul när man delar samma intresse och du, sportradion är ju ett riktigt bra sällskap. När jag åker själv i bilen lyssnar jag gärna på dessa reportrar som jag tycker är jätte duktiga.

2014-04-28 @ 21:48:18
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Herr Nilssons Fru

Stackare - de e massor av pollen nu ja, de märker jag på mina glasbord ute, ja så dum är jag så jag har glasbord o ute med :) måste vara ett jävla elände att vara allergisk mot sånt. Inte lätt att komma undan de ju. Men jösses vad ni bygger o står i - så spännande o kul att följa. Glöm inte att jag gärna ser inredningen sedan med :)
Kramiz

2014-04-28 @ 22:00:47
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se
Postat av: Maria S

Beundrar verkligen kreativiteten, när det gäller både det ena och det andra!;-) Ska bli väldigt spännande att se det färdiga resultatet!

2014-04-28 @ 22:52:30
Postat av: Anita

Håller helt med dig... Ett helvete med pollen nu :(

2014-04-29 @ 07:24:21
URL: http://siliiins.blogg.se
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Oj vad det går framåt. Vad duktiga ni är.
Vi får fönstren om 4 v. Då ska vår lokale snickare Otto fixa det.
Usch pollen verkar ju inte vara kul....hoppas det reder sig

2014-04-29 @ 10:35:14
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Inga M

Jag gick förr och förkylade den här tiden på året. Sen fick jag tips på Loratadin. Det äter jag nu så länge det behövs o har inga problem alls längre. Blir bara lite trött första dagarna jagnäter dem, sen märks inget mer än att jag slipper må dåligt o bli trött av det

2014-05-07 @ 11:53:02
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0