Regn...

 
Eftersom jag återigen kollade på Kan du slå en pensionär? på tv igårkväll, vaknade jag i morse typ redo att skutta i joggingskorna bums! Men det sket sej på grund av ett hiskeligt regnande...
 
Gjorde istället något helt annat som jag aldrig har gjort förr: Plockade ögonbrynen!! 8-)
 
Vilket faktiskt inte alls var så smärtsamt som jag hade fått för mej att det skulle vara... Så det kan jag nog tänka mej att fortsätta med! Kände mej genast tio år yngre. :-D
 
Bra det... För på fredag ska jag till optikern och testa synen, och den här gången ska jag inte snacka bort det där med att jag faktiskt är så gammal att jag måste ha progressiva glas - iallafall om jag vill kunna se ordentligt vad som står på datorskärmen, kunna läsa dagstidningar vid köksbordet, se prislappar och innehållsdeklarationer i affärerna och det ena med det tredje... <:-I
 
 
 
 
 
 
Nu har det förresten slutat regna, så om de där joggingskorna ska bli använda idag så är det läge att passa på nu. Åtminstone 30 minuters powerwalk, har jag tänkt att det ska bli... :-)
 
Off!!!
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jasså det är glasögon och ögonbryn man mäter åldern med?
Har slutat plocka, gav liksom upp. Man har progressiva. Alltså både är och bör jag, känna mig gammal. Hihi
/P

2013-09-11 @ 12:40:02
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se
Postat av: Lennart O

Go middag! Ögonen indikerar när man håller på att bli gammal. Är man närsynt kan man glädja sig åt att när man blir tillräckligt gammal så kan man slänga glasögonen. Men jag vet inte om det stämmer. Jag har trots en relativt hög ålder inte ännu kommit till det stadiet att jag klarar mig utan glasögon.

En och annan skur får vi fortfarande dras med här, men mellan skurarna är det rätt fint väder.

Tidningarna skriver att Sverige gjorde en bra match i går. Man spelade på säkerhet, skriver man. Jag vet inte det, tyckte det verkade rätt darrigt emellanåt och ett måls övervikt är väl minsta möjliga marginal.

Allt gott!

2013-09-11 @ 14:04:19
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Vespa Vulgaris

Jag har svarta ögonbryn som växer ihop över näsan om jag inte håller efter dem. Jag gick till The Body Shop en gång och fick proffshjälp och då ryckte de även bort strån som växer i brynets underkant, mot ögonlocket. Herregud så ont det gjorde! Jag blev tvungen att be om en näsduk för tårarna rann :-/

2013-09-11 @ 16:13:14
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com/
Postat av: Madelene Englund

Läcker bild:)

JA, synen har ju inget med åldern att göra, är själv ej fyllda 30 än, men måste ha glasögon både för att köra bil och se någe på skärmen, mobilen, tidningen m.m....
Vi får se det så att vi sett mycket i vårat liv hittills att ögonen blivit lite slitna:P

2013-09-11 @ 16:34:12
URL: http://madeleneenglund.blogg.se/
Postat av: Sami

Hej
Jag har precis kommit hem från ett pass powerwalk :) känslan efteråt är oslagbar! Lycka till!

FIN BILD!

2013-09-11 @ 18:04:02
URL: http://www.enkillemedkamera.se
Postat av: Malin B

Jag har aldrig engagerat mig i mina ögonbryn förut men så har ju frisörskan piffat till även dem.
Man ser tydligen mycket piggare ut. ;)
Men huj vad det växer hår överallt när man kommit upp i åldern. Att det var så hade jag ingen aning om, pratas ju mest om att killar tappar det tycker jag. ;)

Aj, aj, med din dotters fotbollsskada. Hoppas innerligt på hennes comeback framöver!!!

Här kunde nog ingen ana att det skulle bli en sådan märklig säsong som det blev... Att en tränare skulle "lyckas" med konststycket att skrämma bort en sådan entusiast kunde jag inte tro. Men allt har ju sin tid. ;)Tur att han är så gammal, sonen alltså, att han gör som han vill och står för egna beslut så att jag inte behöver väga för eller emot på något vis. =)

2013-09-11 @ 21:20:09
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Soffie

Häftig bild...

2013-09-11 @ 21:26:34
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: majamyra | tired parents and happy kids lives here

Försökte låta bli att plocka ett tag, men det slutar alltid med att jag plockar igen. Sen så blir det svårare med ålder att plocka tycker jag, svårt att se och svårt att få bort dem. Eller så har jag dålig pincett...haha

COol bild!

2013-09-11 @ 22:00:00
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Inga M

Välkommen till det "progressiva" gänget! Man vänjer sig vid glasögonen rätt snabbt, men inte lika snabbt vid de hål i plånboken som de gör, åtminstone i början när man måste byta ofta för att justera.

2013-09-12 @ 06:42:35
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0