Jakttider...


Det var lite tomt i frysboxen för ett tag sen - men inte nu längre. :-)






Fast det är märkligt att det finns all tid i världen till att sköta om åtlar och sitta på pass - men inte till att köra iväg till labbet med trikinprover!? 

Så jag ska strax uträtta ett sådant ärende... (Dock inte med ett prov från rådjuret på bilden ovan - såna behöver man inte trikintesta! Däremot vildsvin, och ett sådant var med hem från en jakt häromkvällen...)

Från det ena till det andra!

Det löste sej så småningom med inlämningsuppgiften igår - precis som det har gjort alla tidigare gånger! Det gäller bara att ta sej över den där tröskeln av intensiv motvilja, som mitt undermedvetna (?) ibland tenderar att göra lite väl hög... <:-) När jag väl har fått till de första meningarna, rullar i regel skrivandet på mer eller mindre av sej självt.

Fast jag tycker alltjämt att det är fasligt tradigt att i stort sett bara skriva om med egna ord, sådant som väldigt många andra redan har formulerat både hundratals och kanske tusentals gånger innan... Visserligen ska man för det mesta också skriva lite om vad man själv tycker och tänker - men det brukar då sannerligen inte heller vara något som ingen annan redan både ingående och bra har redogjort för, och givetvis även noga dokumenterat... 

Kan även tänkas att min lilla hjärna är bättre konstruerad för mer exakta vetenskaper än det "flum" som ofta omger de ämnen som jag har läst i år!? Jag är egentligen mer lagd åt naturvetenskapliga ämnen än konst och kultur, även om jag tycker om att ta del av konst och kultur! :-)

Jag menar, jag analyserar tio gånger hellre ett trikinprov än en tavla!!! :-D

Så... Mot Hästveda med köttslamsan från grisen - NU!!

/AnnaKK





Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! En nog så viktig del av jakten det där med trikinproven. I varje fall när det gäller vildsvin.

En kylig höstmorgon här men regnet ser ut att hålla sig borta. Bra, för då kanske det ges tillfälle till att tvätta bilen, något som jag inte gjort sedan i våras. Det stundar besiktning och det kanske är ett plus om bilen ser anständig ut åtminstone på utsidan. Vilket inte hindrar att det behövs även en invändig städning, kanske rent av en dammsugning.

Ha det gott!

2013-09-17 @ 09:10:08
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Ronnie

Grattis till sonens bock , skottet verkar ha suttit perfekt o diagonalen satte ju du :))!
Kan tänka mig att det känns lite lättare att beklaga sig inför proven här på bloggen rent psykedeliskt för att det ska gå lättare att verkligen komma till "skott". Kul att det gick bra men det visste man ju nästan , du är ju rätt skärpt när det kommer till kritan !
Hoppas trikinet går bra ! Fotohälsning Ronnie !

2013-09-17 @ 12:35:40
URL: http://www.ronniesfiske.se
Postat av: Madelene Englund

Va kul och gott med lite kött i frysen:D

Va skönt att det löste sig med uppgiften:)

2013-09-17 @ 12:40:17
URL: http://madeleneenglund.blogg.se/
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Skoj att han fick en bock, grattis! Vildsvin är ju ett bra tillskott i frysen.
Ikväll är det dags för fotocirkeln jag börjat på, det är inte en kurs menar han. Vi ska testa olika tekniska saker att bli bättre på , prova olika objektiv mm mm

2013-09-17 @ 17:02:49
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Ditte Yvonne

Trikinprov har jag aldrig vetat om att man bör lämna! Nu skjuter jag ju inte vildsvin så ofta då... ;) Hoppas du får godkänt på alla prov, trikiner eller inte!

2013-09-17 @ 17:25:27
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Jag håller med dej. En tavla kan "tyckas" på så många sett och jag tycker inte konst ska kunnas analyseras.
Målade en gång( hundra år sen) och min lärare analyserade det och tyckte negativt. Jag fattade ingenting. HUR kunde han veta när det var jag som målar?
/P

2013-09-17 @ 19:53:36
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Inga M

Va lyxigt med både rådjur och vildsvin i boxen! Grattis till skytten också. Vildsvin är verkligen ett favvokött här och tack o lov sällan man upptäcker trikiner i något. Tror att senast man hittade trikiner i Sverige så var det i en fälld björn. Det går säkert bra både med ´trikinprovet och det andra provet. Bara båda skickas till rätt ställe och inte förväxlas. ;-)

2013-09-18 @ 06:32:21
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0