Och så var det då...

 
...den första oktober... 
 
Vilket inte alls är så deprimerande faktiskt, för jag anar härliga Brittsommardagar ett tag framöver nu!! :-)
 
 
 
 
 
 
Fotot ovan är visserligen några dagar gammalt, men här skiner solen för fullt från en helt molnfri och alldeles klarblå himmel denna morgon också - och det har INTE varit någon frost i natt. Så det finns både blommande rosor och surrande insekter ännu! :-)
 
Tittar jag ut genom fönstret här brevid datorn, så ser det fortfarande ganska grönt ut på både träd och syrenbuskar. Vissa skiftningar i gult och brunt finns, men dem bortser jag gärna ifrån! 
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Madelene Englund

jag älskar hösten, med alla dess färger och tända ljus:)

Så vacker bild:)

2013-10-01 @ 11:11:33
URL: http://madeleneenglund.blogg.se/
Postat av: Lotta

Underbart ute idag på morgonen, solen sken från en klarblå himmel. Klätterrankan utanför mitt skiftar i alla möjliga röda nyanser. Mycket tjusigt. Nu har massor av moln hopat sig, kan bara hoppas att det inte leder till regn.

Har ni ställt in husbilen nu eller blir det någon hösttur till Senoren framöver. Bara hojta till så kan vi ses, hade varit mycket trevligt :-)

Ha en fortsatt trevlig måndag :-)

2013-10-01 @ 12:06:58
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Lennart O

Go middag! Dvs stekt torskfilé med citronsås, inte dumt alls.
Utanför mitt fönster lyser solen och möjligen är det Brittsommaren som pågår som bäst. Dock tycker jag att vinden är onödigt vass och kall. Växtligheten är, trots ett antal frostnätter, ännu övervägande grön med inslag av lite gult och rött.

Annars händer inte så mycket här, och väl är väl det. Grannarna klipper fortfarande sina gräsmattor varje vecka medan jag nu nöjer mig med att klippa varannan vecka.

I Göteborg har Västtrafik infört en ny policy när det gäller hanteringen av fuskåkare, dvs sådana som utnyttjar kollektivtrafiken utan att betala för sig. Biljettkontrollanterna har nu fått instruktioner om att inte bråka med de stökiga förortsgängen som regelmässigt struntar i att betala. De "snälla" fuskåkarna kommer däremot även fortsättningsvis att få betala böter när de ertappas utan att ha betalt. Denna form av diskriminering borde väl vara ett fall för DO?

Ha det gott!

2013-10-01 @ 13:54:08
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Soffie

Hoppas med på några mer vackra dagar,men blä vi närmar oss min värsta månad november hua jag avskyr den, kramen å fin bild

2013-10-01 @ 19:56:33
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Pernilla

Var ute på en kvällstur längs havet. Ingen Britt med på den turen. Vantar saknades och jag frös.
/P

2013-10-01 @ 21:41:04
URL: http://dogladyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0