Fotoprojektet 31 dagar i oktober (2013), del I:

 
1/10, Soliga rönnbär på ett träd här hemma på tomten:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2/10, Frostnupna och lätt vissna vita rudbeckior i rabatten träffas av morgonens första solstrålar:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3/10, Lite höstdepp i form av frilandsodlade tomater (dock inte mina!) som aldrig hann bli skördeklara innan kylan kom:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4/10, I samband med att jag på morgonkvisten skulle in till "byn" och proviantera inför helgen, kunde jag inte motstå att stanna till vid sjön en liten stund och bara NJUTA av denna vackra vy:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5/10, Lördag... Maken passade bland annat på att tvätta våra bilar:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6/10, Söndag... Jag insåg här på morgonkvinsten att om jag ska ha ens en liten chans att hinna skriva klar inlämningsuppgiften på kursen innan deadline imorgon, så måste jag se till att fixa både dagens och morgondags middagar + baka bröd NU:
 
 
 
 
 
 
/AnnaKK
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Vackert med Rönnbären! Hoppas att bilarna blev rena och fina. Jag är lat och kör bilen genom Automattvätten på OK istället.

2013-10-06 @ 10:18:41
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com
Postat av: majamyra | tired parents and happy kids lives here

Men å den där solhatten alltså.
Nu har jag också kommit igång, men eftersom jag inte hann från och med 1:a oktober så bidde det ett par tagna dagarna efter.

2013-10-06 @ 11:06:25
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Ditte Yvonne

Kul med det här fotoprojektet! Jag har inte riktigt samma tålamod att samla ihop bilder...Lycka till med uppgiften nu! Du kanske redan är klar? :D

2013-10-06 @ 15:17:39
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Malin B

Ser att fredagen var en väldigt vacker dag hos er också! =)
Här har vi pratat massor om vår fina hund den här helgen och kommit med det ena fina minnet efter det andra. Det får ta sin tid att "vänja sig"...

2013-10-06 @ 22:48:18
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Lennart O

Morning! En grå morgon med inte mycket hopp om förbättring, dvs sol. Men det det är milt temperaturmässigt, ca 12 grader plus. Efter ett besök på västkusten över helgen så ser man en märkbar skillnad på grönskan där och här. Alla träd lyser fortfarande helt gröna på det hittills ej frostdrabbade västkusten. Här lyser träden allt mer i höstliga och frostnupna färger.

I radion hörde jag en person propagera för att fler måste lära sig att handla ekologiskt om vi ska kunna "rädda" jorden och klimatet. Denna person var tydligen inte informerad om det bistra faktum att om alla skulle konsumera enbart ekologiskt odlade produkter, så skulle jorden bara kunna föda ca en miljard människor.

Något annat intressant som jag hörde i SR P1 (detta verkliga universitet) var att en fjärdedel av Sveriges invånare nu bor i Stockholmsregionen. Om denna utvecklingen fortsätter (och inget motsäger detta), så kommer en tredjedel av Sveriges befolkning att bo i Stockholmsregionen år 2020. Nästan hela landets tillväxt kommer att koncentreras till denna regionen, vilket givetvis kommer att gå ut över glesbygden och i princip alla mindre kommuner. Malmö-och Göteborgsregionerna kommer att få en viss tillväxt men inte alls av samma dignitet som Stockholmsregionen. Bäva månde glesbygden!

Ha det gott!

2013-10-07 @ 09:29:18
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Anita

Vackra bilder! :D

2013-10-07 @ 09:42:28
URL: http://siliiins.blogg.se/
Postat av: Suss

Vackra bilder, även om frosten gjort sitt, eller jag menar tack vare, för så kan det vara ibland.
Biltvätt behövs här också, men det blev trädfällning av en rönn istället i helgen. Nå, smutsen finns säkert kvar nästa helg och numera när jag har slutat tvätta själv, hoppas jag att mannen inte tar sig an en gran som också behöver tas bort!

2013-10-07 @ 20:44:21
URL: http://leontina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0