Besökare... :-)

 
Hade som sagt var sotaren här igår, men den här gången gick det bra med allting och det var bara några korn sot på golvet som jag själv behövde ta hand om efteråt. Det kan man stå ut med, till skillnad mot när det blev sot i hela halva gillestugan häromåret! <:-)
 
Från det ena till det andra:
 
Upptäckte i förrgår att det var en massa koltrastar i våra rönnar, och tänkte att "Dom ska jag fotografera!!" :-D
 
Men... 
 
 
 
 
 
 
Ingen ville särskilt gärna vara med på bild. :-(
 
Dock var de där igår också, och kalasade på rönnbären, och då tänkte jag att jag skulle vara lite slugare... Så jag gömde mej bakom en vedstapel. De fick visserligen syn på mej där också - men inte förrän det redan var försent! ;-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vidare så har tydligen ekorren nåtts av ryktet att det står 20 kilo solrosfrön i källaren, som bara väntar på att bli serverade!? Den senaste veckan har hen nämligen varit här ganska många gånger:
 
 
 
 
 
 
(Jag tycker att "hen" är ett ganska onödigt uttryck, och har aldrig ämnat lägga till det i min vokabulär... Fast just om ekorren kände jag att det funkade - iallafall den här gången!)
 
Trevlig torsdag på er allihopa! :-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! Även mina rönnbär har under de senaste dagarna utsatts för beskattning från koltrastar. Har för mig att jag någonstans läst att rönnbären kan orsaka en viss berusning hos de fåglar som konsumerar dessa bär. Kanske därför som de verkar så begärliga? Alla levande varelser tycks se ruset som ett ständigt hägrande mål.

Grått väder med lite duggregn idag, men det kommer inte att förhindra den morgonpromenad som jag känner att den är högst nödvändig just nu. Jag har slarvat lite med regelbundenheten av dessa promenader de senaste dagarna och det ger genast vissa bieffekter.

Så har då USA löst sina ekonomiska problem ytterligare ett par månader fram i tiden. Märkligt kan det tyckas att världens största ekonomi ständigt tycks befinna sig på fallrepet. Men så går det när man bortser från den fundamentala grundregeln, den att det inte går att under någon längre tid leva över sina tillgångar. Men nu verkar det som om gamla etablerade sanningar inte längre gäller. Pengar kan numera genom tryckningar på ett tangentbord framställas i till synes obegränsad mängd. Detta som förr betraktades som en dödssynd verkar idag vara en etablerad ekonomisk nysanning. Ur led är tiden!

Ha det gott!

2013-10-17 @ 09:35:53
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Carina

Ja det vill till att vara slug....hihi....och du Anna, tack för senaste kommentar hos mig, den gjorde att jag äntligen lyckades komma igång igen och göra ett inlägg, nu ska det inte dröja lika länge på det viset....
En annan sak, det du skrev, de små liven vet allt var det finns snälla människor och god mat :)
Ha en bra dag.
Kram

2013-10-17 @ 11:47:51
URL: http://vidbjarsjobacken.blogspot.se
Postat av: Pernilla

Som vanligt, fantastiska fågelbilder. Den sista på Koltrasten när den flyger iväg, gillar jag mest.
"Hen" är mest komiskt, tycker jag. "Den" går ofta lika bra.
/P

2013-10-17 @ 18:06:48
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Ditte Yvonne

Haha, jag tycker också att "hen" är ett väldigt onödigt uttryck, MEN ibland funkar det faktiskt...när man inte vet eller vill avslöja könet. Och i korsord..för HEN är ett brynstål som ofta förekommer där! :D

2013-10-17 @ 18:46:58
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Kerstins foto

Vilka bilder du fick, mäkta imponerad är jag! Fint besök av både fågel och ekorre och vinterna har inte börjat än. Du lär ha många gäster vid ditt bord snart. :)
Håller helt med, hen är onödigt och kommer aldrig att hamna i mitt vokabulär. :)

2013-10-18 @ 00:03:26
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: Inga M

Dina bilder är såååå bra! Speciellt på fåglar i rörelse, de har skärpa och jag är så avundsjuk att jag inte kan få till det.

Solrosfrö måste vi snart köpa, tack för påminnelsen! Det är varslat om snö på söndag. Vi brukar mata fåglarna hela vintern.

2013-10-18 @ 06:36:27
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Inga M

Glömde hen. Jag har varit en hen-motståndare, men märker till min egen förtret att det har smugit sig in i mitt språk också som ett snabbare alternativ till att skriva det mer omständliga han / hon.

2013-10-18 @ 06:37:37
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Malin B

Praktfulla bilder minsann! =)

"Varde ljus" och på tredje dagen... Var det inte något sådant? ;)Jag gillar det där när det är från ord till handling på direkten.
Men för egen del handlar det mera om att tända pannlampan. ;)

Jo, L han städade i går. Jag bojkottade projektet men respekterar att HAN ville återgå till gamla goda traditioner. ;)
Jag har ju återgått till promenera ordentligt varje dag så jag höll mig ju till det nygamla intresset istället. Så softade jag med O och såg Carina Berg!
Sedan blev jag alldeles ensam till Hela Sverige Bakar. Jag har det väldigt lugnt och fridfullt ibland numera. ;)

2013-10-18 @ 15:06:46
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: majamyra | tired parents and happy kids lives here

Fina foton!
Apropå ordet "hen". Det finns ett tillfälle jag använder "hen" och det är när jag och kollegan pratar om Tusses mamma, som dem först trodde var en hankatt, men senare lämnade tre kattungar eftersig. Så Bamse var en hona och nu har vi problem med det och säger ändå HAN,...men rättar till HEN ibland :) hahahaha

2013-10-18 @ 15:11:02
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Suss

Jag hade också koltrastarna här och solrosfrösäcken (20 kilos) i garaget. De höll till i buskarna utanför och jag rusade efter kameran. Helt tomt när jag kom tillbaka. Idag hängde vi ut fröna, men det har bara varit talgoxe, blåmes, entita och nötväcka än så länge. Skymtade en koltrast, men kameran fick ligga. Det blir fler gånger, det här är bara början på fågelmatarsäsongen.

2013-10-19 @ 18:20:56
URL: http://leontina.blogg.se
Postat av: Suss

P.S. Jag skulle ALDRIG lyckas med så fina bilder för övrigt, men det är roligt ändå. Du är en jätteduktig fotograf!!!!

2013-10-19 @ 18:21:40
URL: http://leontina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0