Måndag!!

 
För att vara sommarlovets första "riktiga" dag, så känns den verkligen som VÄLDIGT MYCKET helt vanlig måndag bara...
 
Men, men! Det får gå det också. :-)
 
 
 
 
 
 
Maken har kört upp till Jönköping idag med, för att hjälpa till att plocka ihop montern som han jobbade i under förra veckans Elmia Wood-mässa. Och sonen har så klart åkt iväg till sitt jobb, som alla andra dagar. Så med andra ord är det bara hunden och jag hemma nu igen
 
I lördags var jag ju på en studentfest, och igår tänkte jag förbereda lite grann inför nästa sådan som går av stapeln imorgon. Skulle bland annat köpa ett studentkort, och lättare att välja sådant har det väl aldrig förr varit!? Det fanns nämligen inte ett enda att välja bland!!! Stället för såna kort på Ica var totalt länsat - det fanns inte ens ett enda litet skrynkligt kuvert kvar! 8-X Kunde förstås ha kilat in på Coop och kollat där också, men magkänslan sa mej att den sortens kort förmodligen var exakt lika slut där... Hå-hå-ja-ja!
 
Så nu filurar jag på en slags Plan B, som jag hastigt och lustigt fick uppfinna där i butiken! Det fanns nämligen några få andra föremål med student-tema kvar, så jag köpte ett sådant istället plus ett helt vanligt grattis-kort...
 
Får se om jag får ihop något vettigt av det, eller om det här projektet mynnar ut i katastrof... <:-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! Man får vara glad så länge inte alla dagar är måndagar! Men snart är vi kanske där.

Efter att ha varit bortrest ett par dagar så har de gröna massorna i trädgården repat mod och med råge tagit igen vad de tidigare förlorat i min hopplösa kamp mot dem. Så det gäller idag att uppdatera alla avverkningsverktygen för att i någon mån visar vem det är som här bestämmer.

I övrigt har vi i radion fått oss till dels anledningen till att vi, som ett av de få länderna i EU, har en kronisk bostadsbrist. Att det är så svårt och dyrt att bygga tillräckligt med bostäder i Sverige beror till 99 procent på klåfingriga och inkompetenta politiker. Det finns ett statligt verk, Boverket, vars huvudsakliga uppgift tycks vara att sätta krokben för allt vad enkelt och billigt bostadsbyggande heter.

I G-P läser jag att det varit 14 bilbränder i Göteborg under helgen. Polisen säger att det inte är speciellt överraskande utan betecknar det mer som "normalt".

Vidare läser jag att enligt polisen flödar knarket på skolorna i Göteborg. Polisen är mycket oroad över utvecklingen. Både rektorer och lärare är medvetna om problemet men uttalar sig ogärna i media. Man vill inte att just deras skola ska få dåligt rykte.

Jaha, det här blev ju en riktig måndagskrönika. Vad månde fortsättningen bjuda på?

Ha en fin måndag med sol och värme! Men lite regn skulle nog inte skada det heller, det är otroligt torrt här nu.

2013-06-10 @ 09:22:39
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Vespa Vulgaris

Äsch, de där korten brukar ju inte studenterna ägna så mycket tid åt att läsa i alla fall :-)

2013-06-10 @ 10:39:10
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com/
Postat av: Carina

Vilken tur att det var just du som blev utan kort....du har ju massor med filuringar och knep så det kommer såklart bli toppen av ditt lilla "kort-koncept".
Kram

2013-06-10 @ 12:33:55
URL: http://vidbjarsjobacken.blogspot.se
Postat av: Ronnie

Har en känsla att vad du än tar hand om utmynnar det i belåtenhet för alla så det blir säkert bra med korten !
Ang. din kommis , riktigt spännande att med kompaktlångzoomen ta bilder där ingen visste vad man höll på med(eller låtsades att de var ovetandes)
Förutom alla "paparazzisarna" så filmades nationalsångens eminenta utförande av V-ä manskör (borde heta oldboyskör) vid museét och filmfunktionen var också riktigt bra . Stabiliseringen funkade helt ok även i 50x zoomläget även om jag kanske panorerade lite för snabbt ibland men man lär sig väl.
Ha det fint o lycka till med korten och framöver kanske man får se lite mer av AnnaKK:s justa bildseende(ja även skriveriet såklart)i.o.m. mer ledighet.,

2013-06-10 @ 12:46:17
URL: http://www.ronniesfiske.se
Postat av: Vespa Vulgaris

Du och vovven kan roa er med att lyssna på veckans avsnitt av Odla med P1. Det handlar bland annat om bin!

2013-06-10 @ 14:30:11
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com/
Postat av: Lotta

Jag är säker på att du hittar på ett eget kort som kommer att bli så unikt att alla vill ha sådana sedan :-)
Här skiner solen och jag städar och tvättar medan min sambo ligger i korgen och bara glor. Men snart ska han få sig en lång skön promenad för ikväll ska vi på fotboll. Efter nio raka segrar växer skägget på tränarna. Inte utan att jag skrattar varje gång jag ser Elias för att han är så lik Pippis pappa. Jag tror att det kommer att bli en målrik match eftersom laget de ska möta ligger i botten på tabellen. Men man vet aldrig, vad som helst kan hända i fotboll.

Ha en bra kväll!

2013-06-10 @ 16:00:20
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Pernilla

Studenten var i fredags men skolan slutar på fredag, här på Gotland alltså.
Jag har en sjundekkassare som längtar efter sommarlov.

Hoppas det fixar sig med kortet. Att bara hinna fixa, så där....och få inspiration, är inte det lättaste.
/P

2013-06-10 @ 16:50:39
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se
Postat av: Yvonne

Måndag och snart tisdag...här är full sol, fast rätt blåsigt (när är det inte det...hm...) Snart bär det iväg till södra Tyskland och Donau. Om det inte flutit bort vid det här laget?? Jaja, den som lever får se. Vi har iaf inte hört nåt från resebolaget :D

2013-06-10 @ 17:28:31
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Malin B

Kort måste vara ett av de lättaste uppdragen för dig? ;) Du är ju PROFFS! Håller tummarna för att det gick vägen. =)

2013-06-10 @ 20:13:28
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Vespa Vulgaris

Det går att lyssna på programmet via sr.se

2013-06-10 @ 20:54:08
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com
Postat av: soffie

å va härligt med sommarlov om 7 arbetsdagar har jag med sommarlov :) å barnen om 4 :)

2013-06-10 @ 21:22:58
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: majamyra | tired parents and happy kids lives here

Och snart åker vi mot Elmia! DreamHack för sonen...oooooyes
Han är taggad, jag e lite hönsig mamma men ska försöka verka cool och vara nära om han behöver mig :)
Kram!

2013-06-10 @ 22:32:30
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Inga M

Redan lov? Här är sista veckan med elever nu och så är det några dagars efterarbete utan elever före midsommar. Det känns nästan inte som lov längre utan mer som vanlig semester. Vi ska ju i elden igen i början på augusti. Förr slutade vi 8 juni och började igen runt 20 augusti. Hur kunde vårt fack godta att man schabblade bort så mycket ledighet och dessutom tillät så dåliga lönelyft. Om vi nu skulle förlora lediga dagar så borde vi åtminstone ha kompenserats lönemässigt. Men vi har i alla fall tur med vädret! ;-)

2013-06-11 @ 07:28:27
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0