Ekorrar igen! :-)

 
Igår morse, när jag skulle rulla ut min cykel ur källaren, så satt den här ekorren vid fröautomaten - och såg ut som om den just hade tömt hela den alldeles själv:
 
 
 
 
 
 
Tog fotot genom dörrspringan med kompakten - när jag sen öppnade dörren helt och gick ut, så pep den förstås iväg fortare än fort... Men jösses, vilken stor mage!? 8-)
 
En annan ekorre förevigade jag med systemkameran genom sovrumsfönstret, när den käkade lunch (?) vid det andra fodertråget:
 
 
 
 
 
 
Tydligen är fönsterrutorna så skitiga att fotona ser ut att vara tagna mer eller mindre mitt i natten...? <:-X Men det var faktiskt mitt på dagen! Dock i djup skugga, och möjligen med inte helt optimala kamerainställningar... Dessutom har jag inte redigerat nånting alls, utan bara satt ihop en bildserie till en liten animation. Det ser ju så himla dumt ut när den inte riktigt når upp, utan hänger i framtassarna och sprattlar med bakbenen. Här tappade den ju dessutom (nästan!) taget för ett litet ögonblick! :-D
 
Apropå mitt i natten, så var det väl ungefär det som klockan var när sonen kom hem igårkväll. Jag hade nästan somnat, och då klampar han in i sovrummet och måste tvunget berätta vad han precis hade sett... <:-) En vildsvinssugga med sex små bebisar i randiga pyjamasar!! Tack och lov inte i trädgården...
 
Ha en fin tisdag allihopa!! :-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! Ekorrarna bedriver ofta akrobatik av den högre skolan. Men det är alltid kul att titta på dem.

En kortare morgonpromenad i den fina sommarmorgonen har det blivit idag också. Sist jag gick var det märkbart tyst med fågelsången, då undantaget koltrasten. Men idag var koltrasten tyst och hade gett plats för några bofinkar och ytterligare någon fågel som jag inte kunde artbestämma. Mina ornitologiska kunskaper är dessvärre inte av den högre skolan.

Ett par statsvetare skriver idag att ensamätarna är ett stort demokratiskt problem. De är ofta personer som har egna tankar och idéer som inte sammanfaller med samhället i övrigt. Bland annat de sk näthatarna kan dväljas i denna oönskade gruppering. Hur nu ensamma kan anses tillhöra en gruppering. Jag trodde att en grupp bestod av en sammanslutning av ett flertal personer. För min del anser jag att det är statsvetarna som är problemet. En helt onödig yrkesgrupp som presterar fullständigt bisarra utredningar som har noll och intet värde. Dessutom har de fräckheten att försörja sig på skattemedel som betalats av folk med hederliga jobb. De borde skämmas!

Ha en fin dag!

2013-06-18 @ 08:53:25
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Ronnie

Ha ha vilken lattjo liten animation , fräckt fångat o fasen vad du har matat fetingen ovanför , du får nog lägga i lite kolestorolsänkande nästa gång !!

Ha en fin tisdag !

2013-06-18 @ 12:39:28
URL: http://www.ronniesfiske.se
Postat av: Vespa Vulgaris

Så fort jag hör något om bin så går mina tankar till dig och er lilla "odling" :-) På TV4 ska de bygga bikupor i kvällens avsnitt av Äntligen hemma. Du ska kanske kolla och se om de gör rätt.

2013-06-18 @ 12:40:35
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com/
Postat av: mimmi

ha ha . vilka underbara bilder och den där du har satt ihop flera till en bild ..helt underbar:)
Vi har hört om att det skall vara många vildsvin här nu ..men har inte sett någon live här än
ha en fin dag :)
kram

2013-06-18 @ 17:23:12
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com
Postat av: soffie

å va fina bilder, ekorrar är så himla söta. å det måste varit roligt att få se de små vildsvinskultingarna:)tur de inte var i trädgården !

2013-06-18 @ 20:15:22
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Yvonne

Hahaha! Det ser ju så kul ut med en sån där liten animation! Och den första kanske ska ha ungar igen, eller så får den gå med i Biggest loser för ekorrar ;)

2013-06-18 @ 21:08:20
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Vilken fräckis, ekorren alltså.
Vildsvin har vi inte så många av här på ön. Men någon idi...... knäpp gök har släppt ut. Så nu ska de rotas ut.
/P

2013-06-18 @ 21:46:02
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se
Postat av: Lotta

Man blir ju bara så lycklig av din söta ekorre. Väldigt sprattlande där ett tag men vad gör man inte för lite godsaker.
Hoppas du kunde somna om igen, eller smög du ut med kameran :-)

2013-06-18 @ 23:23:17
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Suss

Du ska väl bli ekorrmormor nu, för inte är det bara mat i den magen, eller vad tror du?
Skönt att höra att det inte bara är jag som inte kommit igång med gåendet och cyklandet än, men imorgon börjar min ledighet och då kanske jag lyckas skava av lite vinterhull genom att röra på mig. Golf.... nej tack, inte min grej!

2013-06-19 @ 01:10:52
URL: http://leontina.blogg.se
Postat av: annette

Blir ju lycklig av att se hur Du lyckats fånga dom små sötnosarna!

2013-06-19 @ 19:15:08
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0