Och så är det bara en vecka kvar...

 
 
 
 
 
Den stundande julen är visserligen det jag tänker minst på om dagarna nu... 
 
Men den lär ju komma i vilket fall som helst! :-) Så därför avsätter jag min tid och inspiration till betydligt viktigare saker den närmaste tiden -och det är definitivt INTE sånt som stavas i-n-l-ä-m-n-i-n-g-s-u-p-p-g-i-f-t!!! >:-D
 
Faktum är att jag har bestämt mej för att ta jullov från kursen redan nu. Lär ändå inte hinna läsa litteraturen till sista delkursen innan jul, och vad det kommer an på den nuvarande delkursen (som egentligen tog slut igår, fast inte för min del då...) så tycker jag fortfarande att den har varit den bästa/mest intressanta. Me-e-e-en... Den lockar mej inte ett dugg till att skriva om konst - den får mej istället att vilja skapa konst!! 8-D 
 
Länge sen jag kände sådan kreativitet bubbla upp, måste jag säga!? Synd att julkorten skulle postas redan igår, för annars hade jag kanske satt igång att rita egna såna...? :-)
 
Nåja... 
 
Innan gårdagkvällens bankbesök, var jag in en sväng på biblioteket. Lämnade tillbaka allehanda konstböcker, och lånade istället några stycken om företagsekonomi och om att driva eget företag... 
 
Sen till banken alltså, för att ordna med några papper. Maken ska ju, som jag nämnde häromdagen, sälja sin del i företaget som han jobbade på innan. Och en gång aktiebolagsägare, alltid aktiebolagsägare - tydligen!?
 
Iallafall om man inte vill skatta bort mer än nödvändigt... <:-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! Det är häftigt, eller var det rent av sexigt, att betala skatt, sa ju Mona Sahlin för några år sedan. För oss pensionärer får det kanske ses som ett rent nöje att vi får betala straffskatt jämfört med andra skattebetalare. Hej och hå!

Man får vara tacksam för att slippa bo i Nordkorea, där skolbarnen kommenderas ut för att beskåda avrättningarna av ej önskvärda eller oliktänkande personer. Där hade en sådan avvikare som jag sedan länge varit likviderad. Men man ska kanske inte känna sig för säker här heller. Både SÄPO och FRA avlyssnar och läser oss sedan länge och undertecknad finns säkert redan på den svarta listan. För att inte tala om vissa blaskor som lägger upp egna register över oönskade figurer, som inte anslutit sig till det för dagen politiskt korrekta.

Ha det gott!

2013-12-17 @ 09:17:34
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Lotta

Spännande saker på gång ser jag! Alltid trevligt när den kreativa sidan ger sig till känna. Jag fick också en sådan skaparlust för några dagar sedan att jag funderar på att göra mig en syhörna, om det nu får plats i min skokartong. Men jag får väl välja bort något annat. Vi får se vad det blir av det hela. I vilket fall som så är det kul när man har trevliga saker att lägga sin energi på.
Tittar man ut så blir man ju endast inspirerad att värma kudden.

Ha en fortsatt bra dag!

:-)

2013-12-17 @ 11:39:06
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Vespa Vulgaris

Du kanske ska passa på att rita påskkorten nu :-)

2013-12-17 @ 13:37:44
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com/
Postat av: Gunnar

Låter som en klok strategi att ha fokus på jul och avbrott för studierna ett tag. Studielusten kommer säkert tillbaka efter helgerna.

2013-12-17 @ 17:47:36
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com
Postat av: Pernilla

Tror nog att du behöver studievila. Så som du legat i, menar jag....!
Jul blir det, jag lovar. Stämningen infinner sig kanske, misströstar dock.
Hoppas aktiebolaget går bra, om man inte ska sälja, menar jag. Då hoppas man väl på avkastning?
Hm, vi är enskilda näringsidkare så jag har mindre koll.
/P

2013-12-17 @ 19:07:47
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: soffie

tycker du gör rätt i som tar jullov nu, plugget hinns med:) blä själv måste jag plugga varje dag på hela jullovet jag får lägga upp det så jag tar en till två timmar varje dag, har en 4timmars tenta den 9 januari puh. kramen

2013-12-17 @ 20:14:15
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: soffie

svar: Hon kom in på en kurs i Karlstad istället så hon flyttade aldrig till Stockholm..

2013-12-17 @ 20:32:15
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Inga M

Du får tro på ett liv efter jul när det gäller studierna. ;-) Ta lov du!

Och du har tydligen lust inför uppgiften med julkort. Här gruvar vi oss i vanlig ordning och lyckas inte bestämma oss om vi bara ska skicka på nätet eller inte.

Ha en fortsatt bra advent med mycket kreativitet.

2013-12-18 @ 04:28:45
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0