Hej-Hopp!! :-)

 
Idag var den en helt annan tjej än igår, som öppnade dörren till sin lägenhet när jag pinglade på vid 10-tiden. TACK OCH LOV!! För det "spöket" som mötte mej i hallen när vi skulle iväg till sjukgymnasten igår morse, vill jag helst aldrig behöva se igen! <:-) Men idag mådde dottern bra igen, och bäst av allt: Det tycks räcka nu att bara ta vanliga Alvedon-tabletter mot smärtan. 
 
 
 
 
 
 
Krabaten ovan är fullt nöjd med tillvaron bara jag fyller fåglarnas fröautomater, så han/hon (jag gillar faktiskt inte att använda uttrycket hen... Så då gör jag inte det!!) kan glufsa i sej typ hela rubbet själv... <:-)
 
Nu ska jag se om jag kan göra min lärare på kursen glad också, genom att äntligen ta i tu med inlämningsuppgiften som skulle varit klar och inskickad igår... Hejja mej...
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Fin bild på ekorren. Vet inte varför men vi ser inte så många ekorrar som förr..särskilt inte på gården

2013-12-03 @ 14:05:11
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com
Postat av: Lennart O

Go em! Gott när det går åt rätt håll!

Idag har den nya PISA-utredningen offentliggjorts. Resultatet är minst sagt nedslående för Sveriges del. Utvecklingen går raskt utför och av den en gång så stolta svenska skolan återstår snart bara ruiner. Sverige ligger nu i det absoluta bottenskiktet av alla OEDC-länderna. Politikerna ligger redan i luven på varandra och öser tunnor av skit över varandra. Skolan blir knappast bättre av det. Frågan till forskarna om vad de kommit fram till efter tio års forskning, besvaras med att det behövs mer forskning. Att matematikbetygen sjunkit mest av alla betygen sägs bero på att läsförståelsen drastiskt minskat de senaste åren. Eleverna kan helt enkelt inte längre förstå vad som menas med uppgifterna. Den stora elefanten som klampar omkring i rummet ser man dock knappt, eller snarare man vill inte se den. Skolorna i sk utanförskapsområden drar ner statistiken kraftigt genom att mängden av elever med invandrarbakgrund av lättförståeliga skäl har bristfälliga kunskaper i svenska språket.
Så länge man inte klarar av att ge eleverna med invandrarbakgrund grundliga kunskaper i svenska kommer man nog inte tillrätta med problemen i skolan, och inte heller med utanförskapet i stort. Men detta ämnet är så infekterat att politikerna vägrar att ta det i sin mun i rädslan över att bli anklagad för främlingsfientlig, eller att ge SD några gratispoäng. Därför är nog hoppet om en radikal förbättring av den svenska skolan dessvärre inte så stort.

Allt gott!


2013-12-03 @ 14:48:42
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Ditte Yvonne

Heja dej! Jag gillar inte heller hen..om ett djur kan man väl säga den, det är väl inte så noga, och inte tror jag de(n) blir kränkt heller! :D (Efter en operation en gång så fick jag en Tradolan, och jösses vad jag mådde illa (mer än så..) De är kvicka med att stoppa till en morfin ibland. Men sån tog jag aldrig mer. Men syster min tålde dem, hon åt såna för sin rygg, det är så olika)

2013-12-03 @ 15:33:53
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Såå skönt att det är bättre.
Det var just de tabl som fu skrev om som fjortonåringen i te hellre klarade av. De som ersatte minns vi inte namnet på men nu spelar det ju ingen roll.
Vilken fin ekorre. Den ser helt vild ut men det är den ju också.
/P

2013-12-03 @ 16:51:48
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Hoppas Kurre stannar hos dig nu, det mår han gott av.
Skönt att det går framåt för dottern...
M/

2013-12-03 @ 21:04:06
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Soffie

Men guu va härligt att det har vänta nu så hon slipper de där starka tabletterna, hoppas hon snart är helt smärtfri,,, söta kuriren där:)hoppas du fick in uppgiften nu, å jag tycker med hen låter så larvigt, man är väl antingen en hon eller han, men på ett djur kan det ju vara svårt att se men då kan vi ju bara kalla den DEN:)

2013-12-03 @ 21:31:25
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Lotta

Hejja dig! Bättre sent än aldrig!
Så skönt att din dotter mår bättre, fy tusan för att ha ont.
Lilla söta ekorren, nästa ett heltidsjobb att se till att de små liven har mat :-)

2013-12-05 @ 01:00:52
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Malin B

Å, så skönt att hon mår bättre.
Jag blir så glad!!!
För nog får man lite ont i mammahjärtat då "ungarna" inte är på topp, det spelar nog ingen roll i vilken ålder de är. ;)

2013-12-05 @ 22:55:56
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: majamyra | tired parents and happy kids lives here

Vad bra att hon mår bättre nu!
Supersöt bild på ekorren!
/Lisa

2013-12-09 @ 10:35:54
URL: http://www.majamyra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0