Den där Sven Storm...

 
...var faktiskt en rätt beskedlig prick! :-) 
 
Vi har minsann både strömmen och telefonen i behåll efter gårdagkvällens blåsande - och det hör ju inte till vanligheterna. Men det finns väl helt enkelt inte så många träd kvar, som kan falla ner över de mest känsliga ledningarna...
 
Plus att jag tycker att det inte var så starka vindar som SMHI hade förutspått!? Inte här iallafall - men jag kan tänka mej att det har varit, eller t o m fortfarande är, mer problematiskt på andra ställen. 
 
Lite snö har vi förresten också fått - si så där fem centimeter. Men snöröjarna har skött sitt jobb bra under de tidiga morgontimmarna, så det var inga som helst problem att skjutsa dottern till och från rehab-träningen i Hässleholm idag heller. (Klockan åtta skulle hon vara där).
 
 
 
 
 
 
Skönt att det snart är helg!! :-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Klarat strömmen här med, skönt. Lika förkyld än så håller mig i stillhet. Sitter i bihålorna så sömnen har varit knapp i natt, men det ska säkert gå över. Några cm snö här med.

2013-12-06 @ 11:22:37
URL: http://farmoringrids.blogg.se
Postat av: Lennart O

Go middag! Vilken tur att ni lyckades undkomma Svennes härjningar.
Idag har vi vintrigt väder vilket medför att jag kommer undvika att sätta näsan utanför dörren. Skönast att hålla sig inomhus i stugvärmen. Jag är som bekant ingen älskare av vintern och dess bihang.

I stället ägnar jag mig åt att debattera i PISA-utredningens efterdyningar. Aldrig kommer jag att ge upp min ståndpunkt att läsförståelsen är A och O om man ska kunna tillgodogöra sig undervisningen i skolan någorlunda rimligt. Att som vissa skolor gör när man favoriserar hemspråksundervisningen framför undervisningen i svenska är helt förkastligt. Att inte kunna svenska ordentligt bäddar redan det för kommande utanförskap. Av vissa debattörer i media och på nätet får man nästan intrycket av att det på något vis skulle vara skamligt att kräva av utifrån kommande att de ska lära sig svenska så bra som möjligt. Idiotiskt resonemang enligt mitt sätt att se.

Ha en fin helg!

2013-12-06 @ 13:33:34
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Ditte Yvonne

Här har det blåst rejält (gör) men inga stormvindar precis. Några cm snö också, men det blåser ju ihop i drivor så det måste vara svårt att mäta?

2013-12-06 @ 14:27:37
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Lotta

Underbart foto! Så bra att vägarna var fina när du skulle iväg så tidigt. Jag var också ute en sväng tidigt idag, mamma skulle lämna sin bil på verkstaden. Det har bara kommit två tre centimeter snö här. I morgon ska min bil få dubb. Kan inte fatta varför det ska vara så svårt att få det gjort innan. Skärpning på mig!!!
Sven fortsätter att härja utanför mitt fönster, hoppas att han snart ger sig iväg.

Önskar dig en trevlig fredagskväll!

:-)

2013-12-06 @ 16:28:29
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Gubben

Tänk så lika Sven och tomten är. De bägge försöker att hinna med oss alla på en och samma dag:-))!

2013-12-06 @ 16:38:48
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Malin B

Här har nog bara Svens lillebror visat sig.
Det har blåst men inte STORM. Jag är evigt tacksam.
Om det inte hade varit för alla varningar så hade jag nog inte "gått och väntat" på oväder...
Men nog är vi glada över att ha ström och sådana bekvämligheter i behåll!
Tända ljus och mysa är ju så mycket trivsammare då det inte är enda ljuskällan på flera veckor. ;)

Vad kul det där med fotbollen för sonen!
Det blir spännande att se om han "håller i" nu då.
Lite kul iallafall när det är "oplanerat" men roligt.

2013-12-06 @ 17:44:14
URL: http://malinbs.blogg.s
Postat av: Herr Nilssons Fru

Har var/är de tvärt om: alltså SMHI sa vi inte skulle få så mycket denna gången - men de fick vi o blåsten håller i fortfarande o det med väldigt friska vindar.
Värst var de i natt - då trodde man taket skulle fara eller att man skulle vakna i huset på ny plats, kanske strandtomt :)

Kramiz

2013-12-06 @ 18:14:42
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se
Postat av: Fotograf Annie

Mysigt med snö, vi fick vår första snö idag :)
Skönt att ni fick behålla el och telefon trots vindarna :)

2013-12-06 @ 18:21:26
URL: http://blogg.anniesfotografier.se
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Vi har klarat oss rätt ok tror jag. VIsst har det snöat hela dagen idag o även blåst rejält. Vi tänkte ut med taxarna imorgon så hoppas det lägger sig i natt.
Stormen Sven ja....tänker på min kära granne, Sven som gick bort nyligen, han var en vän, bror, pappa till mig........
Trevlig kväll!
Majsan//

2013-12-06 @ 19:54:59
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Skönt att ni varit lindrigt utsatta den här gången. Ni ska ju inte behöva vara utsatta varje gång, kan man tycka.
/P

2013-12-06 @ 21:25:59
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Soffie

Samma här vi fick lite snö men inget mer...

2013-12-06 @ 22:00:14
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Vespa Vulgaris

Det är bara att gratulera- att ni fick behålla strömmen alltså :-) Hur har det gått med inlämningsuppgiften?

2013-12-06 @ 23:36:11
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com
Postat av: Lennart O

Morning! Kanske borde jag inte besudla ditt kommentarsfält med ännu ett inlägg, men jag lyssnade som vanligt på radions "Naturmorgon", som inom parentes starkt kan rekommenderas. Där talades idag om nyutkomna böcker om djur och natur. En bok som kanske kan vara ett julklappstips är Brutus Östlings senaste. Den handlar mycket om vilka ofta minutiösa förberedelser som förgår varje fotografi. Här är det inte fråga om några snabbfoton skjutna från höften precis.

Samma program tog också upp alla olika kryp som lever i och på våra böcker. Allehanda kryp och kvalster livnär sig på böcker, en del är i bokstavlig bemärkelse verkliga bokslukare. Ett kryp livnär sig på trycksvärtan, vilket man kan se i äldre böcker där en del bokstäver ofta ser lite malätna ut. Det finns dock ett djur som lever bland böckerna och som ser till att bokparasiterna inte får svälla ut hur som helst. Det är den så kallade bokskorpionen som livnär sig på de bokliga inkräktarna. Denna figur är två till tre millimeter lång och är till exteriören helt lik en vanlig skorpion men saknar dessbättre en giftgadd.
Jag ser nu med viss misstänksamhet på alla mina överfyllda bokhyllor. Inte visste jag att där dolde sig ett helt menageri av olika levande kryp.

Ha en fortsatt fin helg!

2013-12-07 @ 10:06:42
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Inga M

Jag väntade med skräck på Sven nu när jag hade ett antal av barn och barnbarn som gäster. Det var hinkar med vatten, matlagningsvatten och termosar med varmt vatten uppslagna i flera dagar för att klara en nödsituation utan ström. Men 'det har gått bra, blev aldrig något strömavbrott här. Man tackar för nedgrävda ledningar! Förr var det strömlöst långa perioder.

2013-12-08 @ 08:24:46
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0