Varför lägger jag...

 
...ALLTID min energi på HELT FEL saker!?! <:-I
 
Igår skrev jag till exempel ett ilsket blogginlägg om gamla tentor och osedda tentor, när jag hellre borde ha förberett mej för den kommande tentan genom att åtminstone öppna boken den ska handla om...
 
Idag hänger jag i fönsterna istället för att läsa, för det är ju så oändligt mycket roligare att kolla in vad ekorren har för sej, om solen skiner på bikupan, och hur det går för björktrastarna som håller på att bygga bo i ett träd här utanför! :-)
 
 
 
 
 
 
Det kommer att straffa sej dubbelt, om inte tredubbelt, när det börjar närma sej inlämningsdags för tentan...
 
FAN!! Jag trodde ju att jag botade min tenta-ångest när jag skrev som jag gjorde igår!? Och det HADE jag nog faktiskt också gjort, om det bara hade gått som jag tänkt mej - ett G i betyget, alltså - angående tentan jag skulle få tillbaka... 
 
Me-e-e-en... Eftersom det sällan eller aldrig går som man vill (?), så... SUCK!!!
 
Förresten så kom inte tentan tillbaka under eftermiddagen igår som det var utlovat - vilket jag inte heller hade väntat mej, vis av tidigare erfarenhet. Ähum! Men ganska sent på kvällen dök den faktiskt upp i min inkorg, och alla mina illusioner rasade därmed ihop.
 
På grund av att jag hade fått ett starkt (!!!) VG på den...! <:-)
 
Jag som tyckte att jag hade valt så svaga, för att inte säga desperata, kopplingar till litteraturen - men på nåt vis lyckades jag tydligen förankra dem väl i det jag skrev!? Jag menar, jag VET ju att jag kan det jag ska kunna om ämnet - absolut så pass att det borde räcka till att få VG som slutbetyg i kursen - men därifrån till att göra rätt urval från litteraturen och använda det, i kombination med kunskaperna jag har snappat upp vid föreläsningarna, på det mest optimala viset vid tentaskrivningarna... DET har jag känt mej minst sagt osäker på!!
 
Men nu är det alltså värre än så: För nu MÅSTE jag ju skriva ett VG på den aktuella tentan också!? 8-X
 
/AnnaKK
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! Allt har sin tid, sa någon vis snubbe för längesedan. Jag tror att du underskattar dej en del när det gäller förmågan att snappa upp det viktiga ur läroböckerna. Det fina betyget på den senaste tentan borde väl ge en god inspiration för att kasta sej in i den nya?

Ha det gott!

2013-04-25 @ 08:23:09
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Herr Nilssons Fru

Skärpning här nu!!! hihi..inte kan du hänga i fönsterna o missa dina tentor...nu får fröken allt påpeka här för elev AnnaKK :)
Men jösses så söt korre,,,,jo jag förstår de där är roligare - håller med.
Kramiz

2013-04-25 @ 08:36:19
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se/
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Håller tummarna , du fixar det!
Superfin bild. Kul med sådana motiv som återkommer. De är ju så söta.

2013-04-25 @ 08:44:27
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Jessica K

Haha, känner igen den där känslan av att man MÅSTE få ett lika bra betyg som på förra tentan! :) Men det måste man ju faktiskt inte, egentligen. Håll fast vid den sköna känslan av att veta att du KAN, fast du kanske inte allatid tror det själv. och släpp de där onödiga prestationskraven :)
Jättegrattis till dig att det gick så bra - bra jobbat!
Själv sitter jag och finputsar på ett paper som jag ska presentera på en konferens på lördag - HJÄLP!! :/
Hoppas solen skiner hos dig idag!

Postat av: Vespa Vulgaris

Du ser, du kan ju :-) *peptalk*

2013-04-26 @ 01:14:08
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com
Postat av: Lotta

Du har inga problem att få till det. Och den där ekorren ser ut att kunna säga dig ett och annat med sin cool stil.
Ibland kan det vara skönt att få skriva av sig :-)

2013-04-27 @ 09:56:12
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: majamyra | tired parents and happy kids lives here

Bra! VG!! Känn ingen prestationsångest nu bara :)

2013-04-30 @ 16:36:03
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Malin B

Oj, oj, oj. Du är ju PROFFS!!!
Jag skulle vända på det, nu "räcker" det ju med ett G. ;)

2013-05-01 @ 14:01:06
URL: http://malinbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0