Inget före-foto...

 
...men väl två efter!! 
 
(Och det enbart för att ingen (?) trodde att det nånsin skulle hända!!!) 
 
Håll i er!!! ;-)
 
 
 
 
 
 
Men... <:-) Jag måste uppenbart öva mycket mer för att få till skarpa självporträtt, tagna med en hand utan blixt och i en spegel placerad i typ i rummets skummaste vrå...
 
Observera förresten att bilden måste spegelvändas, för att bli helt överensstämmande med verkligheten!! 
 
 
-------------
 
 
Hur som helst... :-)
 
Nu när skatboet är åtgärdat, så är nästa steg angående vår/sommar-"stylingen" att masa mej iväg till optikern... Herre gud, vilket elände idag på second hand tex!! Jag fick syn på lite kameragrejor, bland annat några gamla objektiv. Prislapparna kunde jag läsa, och högg därför det dyraste (350:-) för att försöka utröna vad det var för guldklimp. Men inte nog med att objektivet var litet, texten på det var ju (så klart...) ännu mindre!! Med nöd och näppe (och genom att snegla ovanför glasögonkanten...) kunde jag se att det var ett 70-210 mm, men att läsa ut vilken största bländaren var - det var fullkomligt omöjligt!? <:-I Kanske om jag hade lagt av mej glasögonen - men det gör jag då baske mej inte ute i offentligheten!! Hemma vid köksbordet, när tidningen ska läsas, är en sak - men bland folk låtsas jag som om jag har perfekt syn! (Om än med glasögon, då´rå!!)
 
Fast nu känns det ju som om jag tämligen snart kommer att bli rejält avslöjad på den punkten... <:-)
 
Nån som har koll på hur bågarna ska se ut nu för tiden???
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Nämen, nu tror jag asfalten blommar! ;)
Kul att se dig min vän! =)
Snygging där.

Det där med modet för bågarna fixar de säkert galant hos optikern eller tänkte du riva fram några i någon loppislåda? ;) För ibland finns det drivvis med gamla godingar där. De som jobbar med teater verkar tycka att det är en guldgruva.
Trist när man inte ser. Jag tycker att JAG behöver god belysning numera när jag t.ex. ska sy och ibland undrar jag varför de numera gör texten så himla liten på en del förpackningar. Jag som alltid har sett som en korp har lite svårt att förlika mig med denna ålderssvaghet men det är väl bara att gilla läget och vänta tills det blir så illa att det är dags för ett besök hos optikern. Är väl bara i en "mellanperiod" ännu så länge...

2013-04-13 @ 14:40:28
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Herr Nilssons Fru

Fast jo jag har ju sett dig innan.
Lite ovanligt att se ett suddigt o otydligt kort hos dig.

Kramiz o go helg

2013-04-13 @ 15:07:32
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se/
Postat av: mimmi

Jag är så illa tvungen att ta av mig glasögonen när jag är ute och handlar.. annars så ser jag inte prislappen;) och jag vill gärna veta om jag har tillräckligt med pengar i plånboken när jag skall betala;)
kram :)

2013-04-13 @ 16:21:15
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com
Postat av: Soffie

Snyggande där kul att se bloggerskan)har ingen koll alls på vad det ska vara för bågar men när jag köpte mina glasögon för ca2år sen var det många som var färgade det finns så himla många att välja på,kram

2013-04-13 @ 17:16:59
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Lennart O

Go kväll! Vill det sig väl så kan du kanske om ytterligare några år klarar dej helt utan glasögon!

Ha en fin kväll!

2013-04-13 @ 20:09:42
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Lotta

Snyggt! Vad fin du blev i håret :-).
Jag köpte nya glasögon för ett tag sedan och det fanns en uppsjö att välja mellan. Något som är väldigt modernt nu är pilotglasögon.
Jag har varit på fotboll ikväll...väldigt mörkt att fotografera...men en och annan bild blev det. Killarna vann med 8-3 efter att ha legat under med 2-0 i första halvlek.

Önskar dig en bra söndag!

2013-04-14 @ 01:02:25
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Kerstins foto

Men hej du! Jag trodde först det var dottern som var på bild! Vad säger du nu då? :)
Det där med synen verkar bekant, konstigt att 25-åringarna har så dålig syn nuförtiden. ;)
Ha en fin söndag.

2013-04-14 @ 01:50:09
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: Ronnie

Tjäna men inte behöver du skaka på kameran för att man inte ska se dig så bra , du är för snygg för det ! Fin frissa med blev det ju ! Svar: Kommer nog att ha kvar mark 2 så man slipper byta objektiv stup i kvarten. Snabbare jo så in i bängen , lägger in en bild ikväll , välkommen om du hinner . Ha det gott , inga pilotglasögon väl ?

2013-04-14 @ 06:35:02
URL: http://www.ronniesfiske.se
Postat av: Yvonne

Lite av dig ser jag, men inte tillräckligt för att känna igen dig om jag skulle passera din hemort...tror jag ;) Glasögon, ja, man måste ju ha en båge som passar ens huvudform, näsform och allt vad det är. Tur att man får låna med och prova! Jag har ju progressiva på mig för det mesta, fast på långt håll ser jag bra (ut) ;)

2013-04-14 @ 09:43:03
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Jane

Hallå, kul att "se" dig ... och snygg frilla blev det :) I våras klippte jag av mig mitt långa hår och när jag kom till skolan var det en elev som började grina, då var det nästan så jag ångrade mig ...
Det där med att läsa på nära/långt håll känner jag igen. Jag är närsynt men måste ta av mig glasögonen nu för att överhuvudtaget se på nära håll vilket är ett problem då man ska prova glasögon. Man ser ju inte hur man ser ut och måste stå med näsan mot spegeln. Senast fick jag sätta i endagslinser - kanonbra! Tydligen finns det linser som är progressiva också så jag är lite sugen. Har haft linser i tolv år tidigare då jag jobbade som arkeolog (sand och damm var inte så bra för glasögonen). Du får väl ta med kameran annars och fota dig själv i olika bågar sedan kan du sitta hemma och bestämma dig :)

2013-04-14 @ 10:57:52
URL: http://janesmax.blogspot.com
Postat av: majamyra | tired parents and happy kids lives here

Superfint! Skönt att vara nyklippt eller hur! Dags för mig snart...och jag kommer nog inte fortsätta med lugg kan jag säga.

Glasögonbågar, jag tycker de ska se ut så som du vill ha dem :)
Ha det gott!

2013-04-15 @ 12:20:01
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Lisa

Hej snygging!! Trevligt att se dig! :)

Glasögon, se ut och se ut... du måste ju vara bekväm i dom själv. Men jag är sååååå nöjd över mitt val att gå på ett par plastbågar utan sånna där lösa näsvingar. Dom blev alltid mosade på mina förra glasögon och till slut gick dom av. :( Inget mer pill med det alltså - passar mig utmärkt! :)

2013-04-15 @ 14:24:22
URL: http://lisainkywings.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0