Go´ morron!

 
Har det sin charm, eller inte, att vakna till dripp-dropp (för att inte säga porlande...) i stuprännan utanför sovrumsfönstret!?
 
Men skit samma. Är det november så är det - det kunde ju lika gärna ha snöat. <:-) (Fast inte när det är 8 grader "varmt", vilket det är det här idag. Alltid något att tillföra pluskontot, alltså!)
 
 
 
 
 
Dessutom tror jag faktiskt att det har slutat regna nu...? (Hoppas det!!!)
 
Och så är det ju fre-e-e-e-edag!!!
 
Trevlig helg på er! :-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sami

Härlig komposition. Älskar att du har satt fokus på paret så att det blir en härlig suddig bakgrund. Toppenbra bild!

Här är vintern kommen och den har även blivit fotograferad under denna vackra morgon.

Härligt med Fredag även fast jag har helg-jobb. / Sami

2012-11-09 @ 12:07:52
URL: http://www.enkillemedkamera.se
Postat av: annette

Bli glad bild är det här, här sägs det att solen lyst idag, men inte på mej, såg inte ens "svartisen" som frusit på i natt, höll på att halka omkull imorse, men klarade mej!
Ha en fin helg!

2012-11-09 @ 16:41:08
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se
Postat av: Ronnie

Treeeevlig helg själv , denna bilden tyckte jag blev perfekt i SV , snyggt reddat med oskarp runtom.

2012-11-09 @ 20:01:01
URL: http://www.ronniesfiske.se
Postat av: Jane

Kan bara tala om att vi haft strålande solsken och blå himmel heeeela dagen :)) men det var inte riktigt "glassläge" - 5 grader kallt i morse, 0-gradigt under dagen. Preparerade mitt garagelås med litet skydd bestående av silvertejp, vis av problemen förra vintern då jag inte fick ut bilen på tre dagar pga att låset frusit och "ställt" om sig. Hoppas att det hjälper :) Dottern skrattade åt mig men hon ska få se ;) Det bör ju i alla fall hålla vätan borta som annars rinner rakt in i låset.

Det där med övergångsställen är lite riskabelt ... som bilförare sitter jag och svär över att folk inte kan gå över när de vet att bilarna måste stanna. Då står de och väntar tills man kommer fram, sedan går de över ... När jag själv promenerar står jag likadant och väntar för jag vet inte riktigt om de där fartdårarna tänker stanna :) Bra där med röd jacka eller något självlysande :)
Sitter och surar just nu över alltings jävlighet ... hann inte bli frisk från förra förkylningen förrän nästa hoppade på mig, har gjort slut på en toarulle eftersom näsan bara rinner. Dessutom åkte bärbara datorn i golvet med min Mp3 i så kontakten blev alldeles sned och nu känner inte datorn av den :( Surt! Blir en tripp till Valbo i morr´n om jag står på benen.
Ha det bra!

2012-11-09 @ 22:01:37
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: Majsan, Lindsjo taxar

Jo helg igen ....ha det fint....hoppas de får en gris i helgen

2012-11-09 @ 22:46:52
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Snygg bild! och fruktansvärt trist med detta eviga regnande! Kunde väl bli kallt så att det blev snö i stället! Det hade ljusat upp tillvaron i alla fall!
Ha en trevlig helg nu, själv blir det träning i morgon hela dagen!

2012-11-09 @ 23:48:33
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com
Postat av: Lotta

Haha...glassparet får mig att tänka på sommaren och jag blir alltid lika glad. De gör sig även i svart/vitt.

Nu har jag kört ihop det för mig! Tänkte experimentera lite igår innan jag skulle fota mitt lilla barnbarn. Men jag bara gjorde det värre och värre och nu får jag inte till det igen, trots många timmar vid handboken. Jag ställde programväljaren på A sedan så skulle jag försöka att ändra på blixtkompensationen och så vred jag lite på exponeringskompensationen och tänkte det är ju lätt att ratta tillbaka. Men ack vad jag bedrog mig. Nu får jag inte till mer än suddiga och mörka bilder hur jag än gör.
Så det fick bli autoläget för lillan hann tröttna på mina inställningsförsök.

Sol hos mig när jag gick och la mig
mulet då jag steg upp.
Snart dags för jobbet igen :-)

2012-11-10 @ 17:16:16
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Bonnfrua

Jorråsatte... Mailade ju antagningsgrejset och fick svar! Nu har de scannat in min gamla utb så ska det visst va frid o fröjd. Typ...

Två av helgens fyra pass avklarade, njuter av värmen fr kaminen just nu. Tänk vad bra det är med makens padda!

2012-11-10 @ 17:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0