Fredag!! :-D


Måste erkänna att jag FORTFARANDE är ganska sliten efter allt stå-hej kring studenten. Så nu ser jag fram emot en helg med långa sovmorgnar och mycket slöa & slappa! Fast hur det blir med den saken återstår ju att se, förstås... <:-)


   


Den här bilden skulle jag ha visat för länge sen... Men det har inte hunnits med - eller nåt sånt...  Kvaiteten är dessutom usel, men med tanke på att det var VÄLDIGT skumt - för att inte säga mörkt (vilket ju faktiskt inte syns på fotona) - så ska man inte klaga allt för mycket över bruset... Det ville till ett högt ISO, 3600 om jag inte missminner mej.

Hur som helst! Ni ser va´!? Det är ett björktrastpar som har byggt sej ett bo på blåmesarnas "takterass"! :-D Och vad jag har kunnat se så har det rått god grannsämja dem emellan. Fast nu står båda "lägenheterna" tomma - björktrastungen jag visade i inlägget igårkväll var den siste som flyttade hemifrån... :-)

/AnnaKK





Kommentarer
Postat av: leonardo

Go middag! Jo du, nu gäller det att vila upp sej inför den förestående semestern så att också den orkas med! Det är tydligen ont om boplatser när etageboende måste tillämpas.
Trevlig helg!

2012-06-15 @ 13:44:42
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Ronnie Isacsson

Takterass jo man tackar !
Allt flöt på väl sista studentdagen hoppas jag ?
Jo det kan ta på krafterna , var på studentfest igår men det var bara att stiga upp k.05.15 o förbereda kanotfisket i em efter jobbet puh!
Tack för kommentaren förresten , jo jag var ganska nära men det var hon som satte sig i närheten , så det var låååångsammarörelser som gällde. Inhandlat bättre objektiv med . Ha en fin helg !

2012-06-15 @ 13:46:57
URL: http://www.ronniesfiske.se
Postat av: Yvonne

Hoppas du fått slappa idag, och får så resten av helgen...kul bild, de är väl inte fiender annars de där, en kråka skulle nog inte fått bli granne. Det gör ju inte så mycket att det är lite brus, alternativet är ju ingen bild alls! (Jag jobbar lite till och från nästa vecka också, sen på fredag blir det ju åka av söderut och sen har jag ledigt tills fram i augusti nån gång...)

2012-06-15 @ 16:53:39
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

wow vilket bra foto:)ha en mysig helg nu!

2012-06-15 @ 17:19:16
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: annette

Trångbott även i fågelvärlden verkar det som, upp med fler holkar till nästa år;)
Så söd där den ligger och spananr på utsikten från takvåningen!
Är lite sliten även jag fast då utan studentfirande, såg att här i stan springer dom ut idag, fick lite lust att åka och ta bilder, men sedan kom jag hem och då bestämde jag mej att slappa ikväll istället;)
Vila upp Er och ta det "lite" lugnt i helgen, här skall det visst bli regn;(
Ha det gott!
annette

2012-06-15 @ 17:33:04
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Det var ju lite kul ju....skall på hundkurs i helgen och tar Vilja med mig på den. Hon har ju sin vilja och det behövs extra med henne o matte

2012-06-15 @ 21:57:39
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Ronnie

Här tränger jag mig på igen ang din fråga på min hemsida. Har inget avancerat kamerahus, en Canon550D
inköpte dock ett bra zoomobjektiv Canons 100-400L
IS USM som jag tog fotot med din fråga. Beskar även bilden till stående.
Ha det gott ! Ronnie

2012-06-15 @ 22:37:16
URL: http://www.ronniesfiske.se
Postat av: Malin B

Undrar jag hur många dagars återhämtning som krävs? Borde ha lagt in om en veckas semester EFTER studenten kanske? Får tänka på det tills nästa gång det beger sig.
Det som tagit på krafterna denna gång är all taxiverksamhet nattetid. Om jag bara får sova så fixar jag allt men att jobba, sova minimalt, köra bil, sova någon timma igen, ett par nätter på raken. Hujedamej. Inser att jag inte är mer än bara människa jag heller. Nu är det bara denna taxinatt kvar, sedan är studenteriet över. Har fixat klart efter kalaset här hemma nu så jag borde vila mig en stund innan jag ger mig ut i natten igen. Men vem vet, det kanske hinner bli morgon denna gång?
Det är dock skönt att allt har gått bra och alla är nöjda och belåtena.

2012-06-16 @ 01:21:10
URL: http://malinbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0