Fler spännande fåglar... :-)

 
Vad jag menade med att pilfinkar och gråsparvar inte finns här, var att de inte finns här-här! :-) Alltså, de finns inte i min trädgård och inte kring mitt hus. Några kilometer härifrån däremot, inne i tätbebyggelsen, finns det MÅNGA såna. För det är väl där de hittar sin mat, vad det nu är de äter... Smulor från uteserveringarnas bord och så där!? :-D
 
Följande foton är tagna här ute i bushen, där jag antar att törnskatorna hellre håller till än inne i stan:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fick syn på detta par när maken och jag var ute och körde på små slingriga grusvägar häromkvällen. :-) Jag tror iallafall att de hör ihop!? Att det är en törnskatehona på de två första fotona...?
 
Att det är en dito hane på de båda sista fotona är jag 100% säker på!
 
/AnnaKK
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Jag hör till dem som både har gråsparvar och törnskator i min närhet! Inte precis på samma ställe, dock...Fast det är kul att se "skatorna" sitta och spana på en pinne! Finfina bilder har du fått! Det är säkert en hona på den övre bilden. Om det inte är en unge...

2012-07-16 @ 16:46:52
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: mimmi

Just sådana.. har hållit på att göra båda mig och maken tokig..de sitter där på en pinne och ser så vackra ut..men så fort man kommer inom räckhåll och lyfter kameran .. då har de flugit 3 meter längre bort .. jag tror vi håll på att försöka att få bild på dom i ett par timmer innan vi gav upp ..tills nästa dag.. samma sak igen ... och så har det nu hållit på i ett års tid
kram :)

2012-07-16 @ 16:49:34
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Bonnfrua

Förundras IGEN över din förmåga att "skjuta" i rätt ögonblick för att få så bra fågelbilder!

Jobbat idag, en sån däringa extravecka som jag avstått min ledighet från gentemot typ dubbel lön... så det blir ju trevligt i augustis lönekuvert. :-) Fast jag ska verkligen inte klaga då det var sååå lungt idag att jag kunde använda mig av mina övertidsflextimmar och gå hem lite tidigare. :-)

2012-07-16 @ 17:00:41
URL: http://www.bonnfruas365-bilder.blogspot.com
Postat av: leonardo

Hej hopp! Livet på en pinne kan man kanske säga om törnskatornas liv.
Här har det regnat med kortvariga uppehåll mest hela dagen. Rätt trist om man hade tänkt sig göra något vettigt i trädgården. Det blev i alla fall 3 säckar med ris och löv till tippen.
Ha det gott!

2012-07-16 @ 18:07:48
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Morten Pedersen

Gøy med fugler og kamera.

2012-07-16 @ 19:48:26
URL: http://foto.dv.no
Postat av: Elisabeth

Men så är det nog. De finns där maten finns. Och förskjutningar görs över tid...
Snygga fågelbilder, som vanligt! :)
Deal ang. Funäsdalen. Klart vi ska dejta på fjället. Kunde vi i Malmö, så kan vi i norra delen också!
Länge leve nätet! ;)

2012-07-16 @ 23:10:55
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0