Tisdagsnöjen...


Trevlighet nummer ett: JUBLA!!! Det går nämligen att skriva med vanlig rättuppstående text igen här i bloggen!

(Wow, lixom... Eller nåt sånt!? ÄHUM... >:-I)

Trevlighet nummer två är inte så-å-å najs egentligen, men ännu så länge regnar det mest bara här. :-) Och med en ny storm (Emil heter den visst?) i antågande, så får man faktiskt vara glad så länge det inte blåser nåt nämnvärt. Det är en Klass 1-varning utfärdad här för kvällen och natten, och det låter ju inte så farligt... Men det är blött i markerna nu och träden står INTE stadigt, så rätt vad det är ligger det säkert nåt över våra elledningar. Igen... :-(

Nu en trevlig bild, som inte har ett dugg med texten och/eller det här inlägget över huvudtaget att göra:



Men det ska ju tydligen (?) vara Ixus-foton här i bloggen i år, så därav det bildvalet! ;-)

För övrigt så har jag denna dag ögonshoppat ny kamerautrustning för åtminstone 35 000 spänn! :-D

Media Markt öppnade butik i Kristianstad för ett tag sen, och idag har jag och maken varit dit en sväng och kollat in spektaklet. Jisses, så STORT!!! Och så många roliga prylar! 8-) I demostället på kameraavdelningen hittade vi en Canon EOS 5D Mark II med optiken EF 24-105/4,0L IS USM påmonterad. Ström på batteriet var det minsann också, så det gick alldeles utmärkt att testa lite grann. Vilken manick, alltså! VILL HA!!! Det enda som fattades var si så där 26 000 att handla för! ;-)

Sen var vi inne en sväng på Elgiganten också, och där fanns macroobjektivet som jag också vill ha; Canon EF 100/2,8L IS USM. På rea för 7999:-. En rejält prisnedsatt extern blixt hade de också där - ett fynd för bara 999 spänn - men inte ens den köpte jag...

För jag har ju karaktär!! :-D

Eller köpstopp så här efter jul och nyår, kanske det snarare heter förresten... <:-)

Go´kväll!

/AnnaKK





Uppdatering:

Det senaste är visst att Emil har en Klass 2-varning, och kommer att svepa fram här under natten - eller kanske inte förrän i morgon. Och så kan det bli snö... Jo, tack. Det har jag faktiskt redan märkt! Min svarta hund var vit när han kom in efter sin lilla kvällskisserunda utanför ytterdörren... <:-)






Kommentarer
Postat av: Madde

Vilken söt nalle, skulle jag icke ha någe emot att ha på sängen:)

2012-01-03 @ 18:42:42
URL: http://madeleneenglund.blogg.se/
Postat av: annette

Den nallen behöver nog övervakning av många slag, för annars skulle den nog vara borta snart, så söt som den var;)

MediaMark har vi här i stan sedan ett par år, lite luriga typer, dit skall man gå med jämna mellanrum för ibland har dom väldigt bra priser på kamera och objektiv bl.a och detta utan att det alltid annonseras!!

Förstår Ditt sug efter MarkII,förstått att det är en urhäftig kamera!

Undrar om inte Din make får göra ett besök och köpa Ditt önskemacro till födelsedagen;) En lite vink till honom från mej;-))

Hoppas Du får fler timmars jobb på en och samma gång när Du kollat bokningen för konstgräset, annars får dom väl vänta tills Du kommer och röjer!!

Här spöregnar det just nu, har inte kollat om Emil kommer häråt, fast nu jobbar jag i stan resten av veckan (vad jag vet jus nu i alla fall) och då spelar det inte så stor roll, men dubbeldäckare på E4:an i stormvindar avstår jag gärna ifrån!



Ha en skön kväll och dröm sött om nya "grejor"!



annette

2012-01-03 @ 19:26:30
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: annette

Tänkte på Din kommentar angående Petra, har medvetet försökt få med människor på bilderna, för att man skall förstå storheten i byggnaderna!



annette

2012-01-03 @ 19:52:35
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Suss

Jag vill också ha en ny kamera, men jag är långt, långt ifrån dina önskningar, så avancerad är jag inte (än), kommer kanske inte att bli heller. Vi får se!

2012-01-03 @ 19:52:36
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: mimmi

Ha ha .. ja du hade verkligen bra karaktär här .. eller så hade du glömt plånboken hemma ...Så ni har fått dit Media Mark .. tur vi inte har den här .. för då skulle jag nog bli ruinerat och inte ens ha pengar kvar till maten ...

Här har vi nästan storm .. om det inte är storm .. jag har inte vågat gå ut för att kolla .. och nu har det börjat att snöa också.

kram

2012-01-03 @ 20:10:32
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Linda Elm

ögon shopping är alltid kul men så frustrerande också;) vilken söt bild du lagt upp idag:)

2012-01-03 @ 20:17:56
URL: http://lindaelm.blogspot.com
Postat av: Vespa Vulgaris

Jag gratulerar dig till din strålande karaktär :-) Kan du förresten ta en ny bild när nallens väst lyser? Den ser väldigt söt ut.

2012-01-03 @ 21:32:53
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com/
Postat av: elena cn

Mycket godsaker som lockar:) Jag fick en sån där manick som omvandlar gamla negativ till digitala bilder i julklapp. Vilken höjdare. Min pappa skickade många foton till släkten i Spanien så det var många nya foton som jag aldrig hade sett som kom fram.



Jo, jag har börjat träna som vanligt nu. Det tog ca 1½ månad innan jag vågade på mina först metrar sedan byggde jag så sakta på. Målet är ju Jubileumsmaran i juli tillsammans med min syster:) Jag har mina inlägg i sportskorna och använder halva inlägg i alla andra skor och det hjälper. Birkenstock på fötterna resten av tiden och INGA höga klackar. Jag försöker lyssna på kroppen men ibland vill knoppen mer än vad kroppen klarar av, jag är lite för tävlingsinriktad:)



2012-01-03 @ 22:14:29
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Jane

Önskar att jag också hade samma karaktär ... kom ju hem med kaffemaskin från Media Markt när svärdottern skulle kika på en TV, hrmmm. Nu måste jag hjälpa dottern med betalning hos veterinären. Hennes ena hund har haft problem med svullen spottkörtel till och från och nu slog det till ordentligt med över 40 graders feber och infektion. Hon fick sätta sig i bilen och köra ned till Uppsala direkt från veterinären här. Han fick ligga inne några dagar och hade ett dräneringsrör i halsen. Så fort han kom hem skakade han ur det så nu måste dottern spola rent var femte timme. De skulle operera bort spottkörteln men eftersom det var inf. och han får antibiotika så ska de ta det den 13:e istället. Hela kalaset går på ca 30000 (hunden är försäkrad men maxgränsen är 18000:-). Kul med husdjur ... speciellt om man studerar och inte har några pengar över ...

2012-01-03 @ 23:52:08
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Min lilla flinga gick helst inte ut alls... Stora snöflingor som bara smälte direkt vid landningen. Men nu viner det rejält runt knutarna.

Gubben ligger och hostar och jag sitter här och hostar. Så är det med detta livet! :-)



Förstår du ögonshoppade, och förstår ännu mer att det är köpstopp efter jul, födelsedagskalas och nyår!



Min nya Macbook fick vara min julklapp, även om jag har den i jobbet. Tillsammans med den hårdvarukalibreringsbara skärmen och ritplattan gick det till närmare fyrtio tusen... Usch. Nu hade jag lagt undan till den innan, men ändå, det är dyrt det här med foto! Så nu får det dröja innan jag uppdaterar kameran!



Och jag har ännu inte kommit in i Macbooksvärlden så att jag kan jobba enbart med den. Nu måste man fibbla med de externa hårddiskarna. Maccen vill inte skriva till dem. Bara strul med systembyten!



Du, ha en fin dag! <:-)

2012-01-04 @ 00:23:22
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Morning o god fortsättning! Hoppas Emil inte ställde till med allt för mycket! Här har vi fortfarande sviter efter Dagmar!

Kramen!

Ragnvi

2012-01-04 @ 05:27:41
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Linda Elm

Kul att man kan insperera:) Jag använde en extern blixt som jag riktat åt alla möjliga håll för att få ljuset på olika ställen på olika kort.

2012-01-04 @ 10:14:41
URL: http://lindaelm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0