Det kommer mera... :-)


Det vill säga... Fler foton från söndagens fotbollsmatch!

Jag hade turen att få en av mediasnubbarna precis framför (och lite lätt nedanför) mej under första halvlek, så då kunde jag ju passa på att ha lite koll på honom också. :-)





(Om någon undrar varför linjedomaren springer inne på plan: Matchen hade inte börjat - han värmer bara upp!)

Ett öga i varje kamera, typ:



Det som förvånade mej lite var att han inte använde sej av seriebildstagning - det hördes bara enstaka klick, även när det var målsituationer på gång. Men det kanske räckte med en bild för honom, för att fånga precis rätt ögonblick!?

Jag kan säga att det INTE gjorde det för mej med min kompaktkamera (Canon Powershot XS100 IS), så än en gång kom jag mållös hem... Å andra sidan finns det inget värt att kalla seriebildstagning på den - och inte har jag nån uppdragsgivare som förväntar sej fullträffar heller, så. <:-)

Och hade jag haft samma utrustning som den här killen hade (fast på min hade det gärna fått stå Canon istället för Nikon :-D), så hade jag suttit för mej själv på en lugn och stilla plats långt ute i skogen istället. Det kom några bollar (och spelare också, förresten) farandes otäckt nära hundratusenkronors-gluggen! 8-X Men man får väl anta att sportfotografer är bra försäkrade mot dylika olycksfall i jobbet!? :-)

Han var förresten inte den ende:



Det fanns åtminstone fem-sex stycken "hårt beväpnade" fotografer på plats, i yrkets vägnar.

Och tittar ni noga på bilden ovan, så ser ni att jag inte heller var den enda som hade tagit kompakten med mej. :-) Men annars så var det nog fler i publiken som fotade med sina mobiltelefoner än med traditionella kameror.


------------------


Nu några matchbilder till, signerade mej!

Den historiska avsparken var jag så klart tvungen att föreviga:



Och när jag tittade på det fotot rejält uppförstorat på datorskärmen, upptäckte jag att jag även fått med dottern och dem hon var på matchen tillsammans med! :-) (Se pil och text i bilden!)



Korvgubben har bättre koll på bollen än domaren (som blundar!?)... :-D

Vittsjö gjorde sina två första mål på hörnor, men här blev det (nog) inget:



Däremot här, fast jag tryckte av kameran en aningens för tidigt:



Det ser nästan ut som om det är aik-aren själv som nickar in bollen i målet, men så var det inte - utan det är rödtröjade nummer 16 som har satt pannan till, vilket betydde 2-0 till Vittsjö. :-)

Sen började det tyvärr att regna lagom till andra halvlek, så då åkte kameran ner i jackfickan och fick bli kvar där resten av matchen... Som Vittsjö alltså vann med 3-1. :-)

Det var förresten inte bara fotografer som jobbade febrilt kring planen under matchen. Det fanns ju många funktionärer på plats också, som stod i inträdet eller vid grillen eller i kiosken osv... Och - givetvis - fanns där en glassgubbe också!



Även om han gjorde sitt bästa för att INTE komma med på bild! ;-)

/AnnaKK



PS! Det blev inga foton från dotterns match igårkväll, för den spelades så sent att det redan hade börjat mörkna. Dessutom blev det varken vinst eller ens oavgjort, för när det bara var två-tre minuter kvar av matchen lyckades motståndarna få in bollen i mål. Vilket betydde att de vann med 1-0... :-( Su-u-u-urt!!! DS!






Kommentarer
Postat av: Gunnar

Kul med idrottsbilder! Ja det var lite förvånande att "proffset" tog enstaka bilder. jag trodde nog att dom lät kameran gå för att sen välja ut bästa fotot.

2012-04-17 @ 09:02:27
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/
Postat av: Lennart O

Morning! Vilken osis för tjejerna att förlora så att säga på mållinjen, men det är bara att bita ihop och komma igen.

Det var en mindre chock att slå upp korpgluggarna i morse och skåda ut över ett vitt vinterlandskap och minus 4 grader. Kung Bore hade under natten utdelat en rejäl skrevspark på våren. Men även på denna planen gäller det att bita ihop och komma igen.

Ha det gott!

2012-04-17 @ 09:23:28
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Lisa | majamyra fotograferar och funderar

Sportfoto är kul! Många bra där!

2012-04-17 @ 12:31:40
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Ronnie Isacsson

Kul o intressant reportage ! Fina bilder o tack för besöket förresten !

2012-04-17 @ 12:47:20
URL: http://www.ronniesfiske.se
Postat av: Vespa Vulgaris

Det ser ut som om man ska vara väldigt vältränad för att kunna vara proffsfotograf. Vilka monsterobjektiv!



Apropå det där med att unna sig saker. Det var inte det minsta synd om mig för att jag inte köpte vattenkannan. Jag kom hem med ett par skor och en yllekofta istället :-P

2012-04-17 @ 14:58:47
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com/
Postat av: Malin B

Jag tror då inte att du kollar in killar när du åker på fotboll - om man nu kan tro det på en dammatch? Bara kameror i huvudet på dig. ;)

Jag gillar bilden när en bakom målet bara gapar! ;)

Det kunde ha varit jag.



Triss finns både gula, röda och rosa nu för tiden men färgen spelar ingen roll. Jag vinner inget ändå. ;)



2012-04-17 @ 20:22:17
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Lotta

Trevligt med lite fotbolls bilder, härlig humor du har. Hunden kollade just upp från sin kvällsvila undrande över varför jag satt här och skrattade.

Snart ska jag me rigga upp för fotbollsfotografering med nya kameran. Om jag längtar:)), såååååå mycket!



:-)

2012-04-17 @ 22:51:46
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: annette

Oh, så många häftiga både fotbollsbilder och fotografbilder Du fångat i dom här två fotbollsinläggen.

Skulle vara kul att se proffsfotografernas bilder, för även om dom har utrustning värdig en tygndlyftare, så undrar jag om deras bilder är bättre än Dina, brukar ju inte vara så märkvärdiga bilder i tidningarna i alla fall;)

2012-04-20 @ 19:13:47
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0