Off Road...




Jag var på väg till dottern med hennes tvätt, när jag svängde av vägen vid macken. Av den enkla anledningen att en liten elak orange lampa på instrumentpanelen, påpekade att bensinen i tanken var på upphällningen. Nu igen!?

Hm... Bara till att fylla på några liter, betala 200 spänn och försöka se glad ut iallafall! 8-I

När jag skulle tillbaka ut på riksvägen, fick jag syn på husvagnen här ovan. Texten på den syns kanske lite dåligt nu när jag har krympt bilden, men det står "Transportarbetareförbundet". Och jag antar att mannen till vänster om den är en facklig representant. Funderade på om jag kanske borde stannat och passat på att söka medlemsskap - för vad är allt körande till och från "byn", om inte transporter som jag snarare utför åt någon annan (tex dottern!) än åt mej själv!? Ett slags arbete alltså - om än oavlönat, och som dessutom gång på gång tömmer min arma bensintank...

Fast... Nu har jag ju precis shoppat Ixus, så jag har baske mej inte råd med några fackavgifter också! <:-I Och eftersom Ixus var med på trippen (fotot är taget med den) så blev det ju faktiskt ett visst inslag av nöjesresa inbakat i transporten också. :-)

I form av en liten fotopromenix i "byn". Testade effektläget "leksakskamera" (fotot är taget i det). Vinjettering och skruvade färger kännetecknar det - lite småkul. :-)

Fler sådana foton kommer så småningom!

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Yvonne

Min cykel kräver aldrig bränsle! Jo..i form av bentramp och det är ju energiöverföring. Men gratis ;)

På Casion finns 36 olika inställningar i nåt de kallar Best Shot. Men inte leksakskamera ;) Men jag hittade tiltshift i Photoscape, så jag ska försöka få till nån bild där också! Facket är jag dock med i sen måååånga år och tur är väl det...

2011-10-18 @ 10:27:49
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Lennart O

God förmiddag! Bensinkostnaderna kommer troligen att framdeles lägga beslag på en allt större andel av hushållsbudgeten. Det blir till att spara på bilåkandet eller på något annat för att få balans i budgeten. Eller som Borg uttrycker det "det gäller att få plus och minus att gå ihop".

Du är ju sedan länge en hängiven naturfotograf. Dock kan jag inte erinra mig ha sett bilder på några vattenlevande djur. Som inspiration kan jag rekommenderar en titt på Mark Laitas fantastiska foton på diverse havslevande djur. Bilderna kan studeras på brainpicking.org

Kanske dags att skaffa dykardräkt?

Ha det bra!

2011-10-18 @ 11:13:43
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: mimmi

tur att jag inte har bil . utan det är maken som står för de kostnader . och så . ja .. jag ibland.. när man skall vara med och betala bensinen när vi åker till vårt smultron ställe :)

Det är så kul att testa nya saker som finns på de nya små kameror :)

Jag vill fortsätta att testa det med multi bild.. men det är lite svårt när man skall ha kameran fast vid motivet en liten stund..motivet hinner ju se mig ;)

2011-10-18 @ 11:29:06
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Morten Pedersen

Ja det koster litt penger å kjøre bil nå for tiden med de bensinprisene vi har i dag.

2011-10-18 @ 16:46:48
URL: http://foto.dv.no
Postat av: annette

Men hur var det nu? Tog inte dottern körkort för ett tag sedan, och körde hon inte iväg i en Egen bil!? Kan ju ha missuppfattat det hela;-))

Fast som Du skriver så får Du ju oxå lite nöjen i Dina turer in till byn, fackavgift tycker jag definitivt inte Du behöver betala, snarare så att Du skall ha reklamarvode från transportarbetarförbundet!!

Det blir ju lite speciella effekter men nya leksaken, måste ju vara spännande varje gång Du skall ladda in bilderna;)



annette



2011-10-18 @ 16:53:28
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Jane

Ha ha, du får starta eget så du kan dra av för resor i tjänsten ;))

2011-10-18 @ 22:32:48
URL: http://www.janesmax.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0