Typ motionsfotografera!? :-)


Till skillnad från många av mina bloggvänner, är jag ju sällan ute på några längre promenader med kameran... Utan har mest lufsat runt här hemmavid, och fotat blommor och fåglar i trädgården. :-) Undantaget när jag sommartid har varit i Malmö med flera städer, och förlustat mej med bland annat gatufoto.

Men sedan jag skaffade Ixusen (för ungefär en månad sedan) har fotopromenerandet faktiskt ökat, och nu har jag bestämt mej för att göra det till en så kallad god vana! :-D Och som en extra utmaning tänkte jag att dessa promenader (som jag hoppas ska bli om inte dagliga, så iallafall återkommande några gånger i veckan) även ska ha ett inslag av jakt; Jag ska fånga ett visst motiv på bild ett visst antal gånger (med variation också, så klart!) under tiden jag traskar omkring!

Och det var helt enkelt detta som var "idéerna" från i morse. :-) Testade lite idag, för att se om det skulle kunna funka... Och det gjorde det i ärlighetens namn inte riktigt!! <:-)

För när jag tittade igenom fotona när jag kom hem, så hade jag (gu´ bevars...) FUSKAT - och tagit två av dem som skulle ingå i serien från bilen!!

Men, men... Jag lovar att (KANSKE...) inte göra om det misstaget, och då kan det väl få gå för den här gången...?









Fyra foton föreställande himmel med flygplansstreck!! (Och lite annan skit)...

Ixusen var inställd på "leksakskamera"... Och promenerandet gick också som en lek! Blev nog ett par tre kilometer - kanske ännu mer!? Får nog ta och leta upp min gamla stegräknare, tills det blir dags härnäst. :-) Och vad det blir för motivjakt då, det får den dagen utvisa! Men en serie på fyra bilder kommer det att bli då också - där av det nya kategorinamnet "Tema 4".

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: mimmi

Det blev ju jätte snygga bilder :)Har du an android telefon kan du ju bara hämta ner Carido trainer .. då ser du hut långt och hur många steg och sånt :) Det är jätte kul .. jag använder den varje gång jag går ut .... de gångar jag kommer ihåg att sätta på den ;)

kram

2011-11-15 @ 19:59:30
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Morten Pedersen

Fin farve på himmelen og du får i det minste trimmet litt med litt mere ut å gå turer.

2011-11-15 @ 20:29:50
URL: http://foto.dv.no
Postat av: soffie

jättefina bilder här har vi med haft en blå himmel idag gillart:) kramen

2011-11-15 @ 20:41:07
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Visst är det kul att ha nåt att "gå" efter! Det finns ju en hel del tema på foton, men man kan ju hitta på ett eget. Första ordet man läser på morgonen eller nåt...hihi...få se vad jag hittar på i morgon då! Jag gillar dessa himmelsbilder med strecken.

2011-11-15 @ 20:53:24
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Linda

riktigt häftiga bilder och kul ide:) kul att det funka som du tänkt:) ser fram emot nästa resultat:)

2011-11-15 @ 21:53:52
URL: http://lindaelm.blogspot.com/
Postat av: Jane

Spännande ... blir kul att se vad du hittar på ;))

Skönt med promenaden oxå ...

Min kväll har tillbringats sittande, har varit på chokladprovning. Väldigt lärorikt och kul men jag kommer nog dra mig för att köpa choklad i vanliga affärer efter att ha sett hur barn kidnappas och används som slavar på kakaoplantager!!!! Det blir Fairtrade-märkt i fortsättningen!

2011-11-15 @ 22:41:38
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Jättefina bilder! och du gör helt rätt.

Man måste ha lite utmaningar som gör det kul.

fyra olika av samma är helt suveränt, då måste du börja tänka. :-)



Varje gång jag åker på ett jobb, så är det ju faktiskt också en utmaning!

Det är ju det som gör mitt jobb så förbaskat kul!



Ser fram emot fler "lösningar"

2011-11-16 @ 00:00:42
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0