Lägesrapport från Hässleholm...


...som jag tillbringade några timmar i tidigare idag. :-)

På ett ställe såg det ut så här:



Rena rama vårkänslan ju, med detta ståtliga och fortfarande fullt belövade pilträd!? 8-D (För det kan väl ändå inte ha varit ett... Öh... Platsträd???)

Ett stenkast (eller två, tre...) bort, var det däremot lite mer "vinter-vibbigt":



Tja!? Vill man inte gå på den där julskyltningen (som alltså är imorgon), så kan man ju ordna en grillfest eller nåt annat trevligt under pilträdet istället!? :-D



---------------



För övrigt fixade jag en ny Tema4, när jag traskade omkring i stan. Fyra bilder på fyra olika (mer eller mindre viktiga) meddelanden, blev det den här gången:










Jag undrar fortfarande om det verkligen kan vara julskyltning - och första advent - redan imorgon!? Näe...?

Och så ska det visst komma en storm då också - så hörs jag inte av på ett tag, har väl strömmen gått... <:-)

Ha det!!!

/AnnaKK





Kommentarer
Postat av: Bonnfrua

Så trevligt med en riktig julskyltning där det verkligen inte visas förrän imorgon och inte redan i oktober! Öh, konstig mening, men det jag menade var pappen för fönstret som rivs bort inför skyltningen imorgon...

2011-11-26 @ 20:37:34
URL: http://bonnfruas365-bilder.blogspot.com/
Postat av: Jane

Svårt att fatta att det är första advent om man sticker ut näsan utanför dörren ... varmt och fortfarande grönt :/ Var på julmarknad idag men den rätta känslan ville inte infinna sig riktigt.



Apropå eken, du har rätt den stod på Haga Norra kyrkogård, min pappas grav är precis bredvid. Det var så vackert där och trädet var säkert lika gammalt som det de sågade ner i stan. Men, som du säger, det är ju farligt för folk om det börjar tappa grenar ... Hoppas bara att alla koltrastar som befolkade trädet stannar kvar :)

2011-11-26 @ 20:42:03
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Morning o trevlig advent på dig! Hoppas strömmen är kvar! Här blåste det rejält igår...men inte nu tror jag....

Sicken skillnad det är i år mot för förra året! Jag har tudelade känslor inför väderleken; ingen snö o då kan jag vara med hunden i skogen...men skitigt o grått o trist samtidigt utan snö...

Kramen!

Ragnvi

2011-11-27 @ 06:25:36
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Gunnar

Hej



Kul med foton på skyltar. Är du spekulant på korvvagnen? Inget för mig som är vegetarian tror jag.

Härligt med Pilträdet som inte har fattat att det är vinter. Eller också är det kanske så att trädet har rätt? Vi har tio grader varmt här i Karlstad nu på morgonen.

2011-11-27 @ 07:49:21
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/
Postat av: Lennart O

Morning! Jag var förutseende nog att ta mig hem redan i går kväll. Rätt jobbigt att köra så långt i mörker och regn.

Hoppas ni förberett er för strömavbrott t ex vatten för matlagning mm och glöm inte ladda mobilerna.

SMHI har graderat upp blåsten från en 2:a till en 3:a. Förhoppningvis blir det inte så tufft!

Ha det bra!

2011-11-27 @ 09:40:51
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Yvonne

Ja, finns det dom som har plastgräsmattor så finns det säkert plastträd också ;) Skyltar och lappar är alltid kul att kolla efter. Och nog blåser det här också, men storm, njae...Hoppas du inte blåst bort!

2011-11-27 @ 11:07:18
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0