Ett litet tillrättaläggande... :-)


Jag beklagade mej ju igår över hur det för tillfället ser ut i omklädningsrummen på jobbet - och beskyllde eleverna från gymnasieskolan för att ha orsakat det kaoset.

Men det var fel!!! Visserligen står det i bokningsschemat att det är "skolan" som har de aktuella tiderna, men hade jag tänkt efter lite så hade jag ju själv kunnat räkna ut att det inte kan vara de som är där nu - för de har ju faktiskt höstlov den här veckan!!

Hur som helst så såg det exakt lika grisigt ut i omklädningsrummen i morse som vad det gjorde igår, så efter att ha städat duschrummet och toaletterna bestämde jag mej för att komma tillbaka lite senare och rätt och slätt konfrontera "skurkarna" då!

Turligt nog mötte jag vaktmästaren i grinden när jag återkom strax efter tio i förmiddags, och ännu mera tursamt så fick jag för mej att fråga honom vad han tyckte om det hela innan jag traskade in på idrottsplatsen och ut på konstgräsplanen...!

Han hade nämligen fått veta mer än jag... (Som vanligt! >:-I)

Så... För det första så är det alltså inte gymnasieskolan som är i farten, utan ett gäng talangfulla fotbollskillar (gissningsvis 17-18 år gamla) på träningsläger - under ledning av bland annat före detta landslagsspelaren Jonas Thern.

Och för det andra ska de bara vara här imorgon också - så fram tills de åker hem, får vi väl helt enkelt se det som en slags ära att ha kanske en blivande landslagsspelares sunkiga kallingar hängandes på tork i gardinen...



<:-)

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Bonnfrua

Hahaha kallingar som gardinkappa, antar helt krasst att bilden inte är arrangerad av dig. :-)

Men även om man är en talang behöver man väl inte slänga kläder omkring sig som en... öhh... gris!?



Ha det gott!

2011-11-01 @ 15:49:08
URL: http://bonnfruas365-bilder.blogspot.com/
Postat av: AnnaKK

Bonnfrua: Nädå, bilden är inte arrangerad - och det såg egentligen värre ut i det andra omklädningsrummet, men kallingarna gjorde sej bättre här i bloggen tycker jag! :-D

2011-11-01 @ 16:27:32
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Rantamor-På Näthinnan

Fotbollskillar som är små divor redan....

kanske tränaren skulle börja med att uppfostra eftersom föräldrarna misslyckats...



Finns inga ursäkter för att lämna så där efter sig....



2011-11-01 @ 16:54:44
URL: http://rantamor.blogspot.com
Postat av: Rantamor-På Näthinnan

Förresten inte undra på att du tar så vackra foton av dina fåglar...

med en sådan koja att gömma dig i...

men fortfarande är du en duktig fotograf.

Och naturligtvis var det en Nötväcka... =D



Tjingelingen.

2011-11-01 @ 16:57:01
URL: http://rantamor.blogspot.com
Postat av: Anki

Humm...sicka små lortisa då...de där är nog en vanlig syn i omklädningsrum, tyvärr.

Kramiz

2011-11-01 @ 20:20:36
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: mimmi

ha ha . det var en himla tur att du mötte vaktmästaren får jag säga :)

men jag tycker förstås att de ändå skulle kunde städa upp efter sig :)

kram

2011-11-01 @ 21:29:23
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Vespa Vulgaris

Den där Jonas skulle kunna lära sina undersåtar att hålla ordning på prylarna också. Jag förstår att det är trist att städa när det ser ut som ett bombnedslag.



Fina bilder du tagit från gömslet förresten :-)

2011-11-01 @ 23:52:04
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com/
Postat av: Elisabeth

Tur vi inte är unga och har en sådan kille hemma... Hummm, vi är ju faktiskt så gamla att det kan vara våra söner!

Hänger din son kallingarna i gardinen?

Min gör det inte!

Nä, om det så är Zlatan själv, så tycker jag det är rätt grisigt! Usch när de glömmer bort att uppföra sig bara för att de ska "fokusera" på fotbollen, och inte klarar av två saker samtidigt!



Tycker du är beundransvärd som kan ta det med hyfsat jämnmod!!!

2011-11-02 @ 08:23:20
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com/
Postat av: Lennart O

Morning! Nya rapporter i dagens ortsblaska om den resultatslösa jakten på vargen Kynna. Enligt de senaste GPS-rapporterna passerade Kynna i går gränsen till Skåne och befinner sig nu på fredad mark. Jakttillståndet gäller ju endast för Kronobergs län. Senaste GPS-lokaliseringen visade att Kynna befann sig ett par kilometer nordväst om Killeberg, så det är kanske bäst att du håller hunden inomhus nu. De frustrerade vargjägarna säger att det finns ett antal "vargforskare" ute i markerna, vars uppgift verkar vara att driva Kynna mot fredad mark. Om så är fallet verkar det som man lyckats med det.

Ha det bra!

2011-11-02 @ 09:25:22
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: annette

Skönt att det i alla blev klart vilka det är som "svinar" så oerhört, undrar om deras morsor är med och plockar upp efter dom när dom spelar hemma!?

Ser ju förskräckligt ut, och någonstans måste det ju fattas någon form av uppfostran i deras liv, eller dom kanske tror att dom är Zlatan allihop, och då tror dom kanske att han inte behöver plocka upp efter sig!!



annette

2011-11-02 @ 18:45:53
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0