Pussgurkor!?


Jag undrade vad det var för "smyghånglade" domherrarna höll på med inne i rosentrybusken, och stack resolut in kameran i grenverket. Blev dock lite besviken över bildresultatet:



Men plötsligt kom det två talgoxar, och slog sej ner på en mer "öppen plats" inte allt för långt ifrån mej. Och helt ogenerat gjorde det samma sak som domherrarna:



De matar varann! Eller rättare sagt: Den ena matar den andra - och när det gäller domherrarna så var det hanen som matade honan, men om det var så även med talgoxarna vet jag inte. För jag kan inte se skillnad på könen när det gäller dem! <:-)

Men jag hoppas att min man tänker mata mej med lyxiga chokladpraliner eller nåt annat gott ikväll!? 8-) Det är ju faktiskt fredag...

Och inte vilken fredag som helst, förresten. Det är fredagen den trettonde... Uuuh...?

Puss-puss!! :-)

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Yvonne

Du får sitta och gapa i soffan så får vi se om han fattar nåt! ;) Talgoxhanen har mycket bredare svart fält på bröstet, men det är ju inte alltid man hinner se det... :)

2011-05-13 @ 11:58:20
URL: http://www.yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Anki

Oj är de fredagen den 13:onde idag...bra de är en lyckodag säger min mamma. Tur de du!! ler

Hur ser du skilland på man o kvinna bland fåglar?? Nu blev jag lite impad, allvarligt!! Jag som inte äns vet vad de heter...titta fåglen brukar säga (för annars säger jag fel) ler

Jättefina foto, oh tur du har du (eller är de skickligehet) som lyckas fånga små kärlekspussar på bild (ja ja..matbilder).

Min eller allas blogers ligger visst nere, jag har inte kommit in på min på två dagar nu...snyft. Men men jag är endå så fördjupad i bokslut just nu, så de kan la kvitta.

Kramiz o god helg.

2011-05-13 @ 14:33:07
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Ingrid

Det är SÅ det ska gå till!! Ska prova att gapa lite när mannen kommer hem... Själv tar jag gärna någon jordgubbe!!

2011-05-13 @ 15:03:56
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: annette

I Ditt fågelparadis kan visst vad som helst hända!

Hur många har fotat pussande fåglar oxå med bra resultat vad gäller bilderna, inte många tror jag!

Så söta och fina mot varandra, det är bara för Dej att sätta DEj i soffan och vänta på att "matad" med mums!



annette

2011-05-13 @ 16:46:38
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Jane

De är ju för söta :) Du kanske får bygga dig ett "gömsle" som fågelfotografen Brutus Östling hade gjort. Ett kikhål i väggen på ve'bon och en liten "ramp" där han la ut åtel för de större fåglarna, en uppmonterad gren osv. Många fina bilder har han tagit bara där :))

2011-05-14 @ 10:38:03
URL: http://www.janesmax.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0