Vad fotboll faktiskt går ut på...


Bollen ska in i mål - fast sen får det ju gärna vara roligt också, förstås! :-)






Har letat fram några till visningsbara fotbollsbilder från i lördags.

Jag stod så klart och "fnipplade" med kamerainställningar samtidigt som matchens första mål kom till, och tänkte att "det här utvecklar sej till att bli precis som vanligt när jag ska försöka fota fotboll"... Hm! X-(~

Men som tur var bjöd ju matchen på ytterligare ett antal mål (och nästan mål), och några  av de situationerna fick jag faktiskt med på bild. Inga pangfoton, men iallafall... :-)



Om nån skjuter bollen i huvudet på en, så kan man ju lika gärna passa på att nicka in den i maskorna (tycker röd spelare med nr 5 på ryggen).


Varför rädda på mållinjen, när man kan hinna ifatt bolluslingen redan innan den når fram dit!? :-)

Fast ibland hinner inte ens en tiger till målvakt med (och jag antar att alla nu får titta minst två gånger för att över huvudtaget se var bollen är nånstans...)  



Så kan det gå om man inte har 100% fokus på den... <:-)



Jag hade visserligen fokus på bollen på detta fotot, men det känns på nåt vis som om jag borde ha haft det på spelarna istället...?

Ja, ja... Övning ger färdighet (får man väl tro iallafall), och på lördag är det match igen. :-)

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Yvonne

Haha, ja vilken tur att det är vårigare så man får öva lite mer på bilder med fart i!

2011-03-07 @ 14:56:26
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Malin B

Du lär få öva hur mycket som helst. Säsongen har ju inte ens börjat. ;) Om du inte har några matcher att fota så får du komma med mig, du fotar och jag vrålar. ;)

2011-03-07 @ 18:28:39
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: annette

Ha, ha jag gillar verkligen hur Du fångat dotterns fotbollsmatch,tycker mej se bollen bakom måvakten när hon är i färd med att fånga den, eller oxå är den utanför nätet på sidan.

Gillar oxå bilden där Du har fokus på bollen istället för spelarna, ser ut som bollen står helt still i luften!!

Tror Du skulle kunna slå en hel del pressfotografers bilder vad gäller spännande och lite egna tankar om hur en fotbollsmatch egentligen skall fotas!!



Ha det gott!



annette

2011-03-07 @ 18:59:40
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Jane

Kul bilder! Jag kommer ihåg att man hade en tävling i nå´n tidning där man hade "photshoppat" bort bollen på en fotbollsbild. Tävlingen gick ut på att man skulle rita dit bollen där man trodde att den skulle vara :)

Om man kollar på din sista bild så skulle det nästan vara omöjligt att gissa var den bollen skulle vara :))

2011-03-07 @ 21:38:36
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Jag tycker det var kul att det är bollen som är i fokus i sista bilden. Snygga bilder allihop. Vi har ju en fotbollsplan nedanför vår tomtgräns. Varje sommar går jag ner till åtminstone en match för att öva på foto. Man blir ju inte dummare i alla fall även om jag kanske inte lärt mig så mycket heller. Men kul är det i alla fall med lite actionbilder. :)

Ha en fin tisdag.

2011-03-07 @ 22:59:21
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: Lotta

Hahaha...så roligt att kolla in dina fina fotbollsbilder. Du är ju ett superproffs i allt du gör :-)

Jag har ett 300mm, när jag fotar. Men jag använder knappast aldrig mer än upp till 200mm.

Men kul är det!

Sov gott!

Kram

2011-03-07 @ 23:30:29
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Ja, fotboll är ingen lätt utmaning!

Fina bilder som beskriver var som hände.

Men jag vet inte om jag kan till fullo hålla med Annette! :-)

Bra jobbat Anna!

Det är superkul att följa barnens spel, och att fota på denna nivå är något helt annat än hur matcherna i elitnivå ser ut, och ska fångas.

2011-03-08 @ 00:36:00
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com/
Postat av: Anki

Morning...nä de e inte lätt att hinna med varken att fånga bollen på väg mot mål eller fota föreställningen, men du har ju lyckats bra!!

Önskar dig en skön tisdag, för mig har den just börjat...!!!

Kramiz

2011-03-08 @ 05:54:48
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0