Something new...?


Drällde runt i Älmhult en timme igår, i väntan på dottern vars tåg (som vanligt?) var försenat. Men då hann jag ju kika lite på vårmodet och så där, som alla klädaffärer skyltar vilt med nu, så jag klagar inte. :-)

Blommigt och spetsigt, fick jag uppfattningen att det ska vara... Inte ri-i-i-iktigt min stil! <:-)

Så jag skippade kläderna, och kollade lite på väskor istället. Somliga har nån slags fetisch till skor - jag tror jag har en till väskor!? Speciellt till väskor som även kan rymma en kamera! :-D

Ni som har koll på fotobloggar har säkert sett länkar till den här väskshopen lite var och stans på sistone.

Kameraväskorna därifrån ÄR faktiskt riktigt snygga!! 8-) Men jag är inte riktigt säker på att jag tycker att de är 100%-igt superduper-praktiska också... Ser fram emot ytterligare lite utveckling av detta koncept! :-)

Förövrigt kan en prima fot å väska ut så här:



Ha en skön eftermiddag! :-)

/AnnaKK





PS! Grammatik-spöket inne i hjärnbarken viskar att det kanske borde heta Anything new...? i rubriken... DS!







Kommentarer
Postat av: Anki

ja o lager på lager..!! modet alltså. De är lite 70-tal som kommer åter kan jag känna. Finns mycket snyggt så jag håller mig långt från stan. Härlig bild. Hoppas inlägget går fram. blogg.se har inte funkat alls idag..



Kramiz

2011-03-02 @ 15:53:03
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Min kameraväska och fest-dito är en ryggsäck som jag jämt har med mig...Väskor är inte riktigt min fetish, och inte skor heller ;) Är på jakt efter en ny rygga eftersom min nuvarande håller på att ramla sönder...

2011-03-02 @ 16:12:40
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: mimmi

Jag gillar inte riktig de nya moden som kommer fram ibland .. .. de är inte riktig min stil ;)

Min lilla gråsiska verkar lite piggare nu så kanske .. kanske den kan klara sig ..men jag kan ju inte släppa ut den om det inte är sol .. och den har jag inte sett på ett tag ..men vi får se om den kommer på besök imorgon .. och om den fortfarande är pigg då får den komma ut igen :)

2011-03-02 @ 17:02:22
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Lennart O

Gokväll! Nja vårmodet lär nog inte drabba mig i någon större grad. Men en ny väska då? Knappast!

Det utlovades vårväder idag med sol och plusgrader. Men vad blev av detta? Gråmulet och minus tre grader!

I delar av USA har man haft den kallaste vintern i mannaminne och här i Sverige har vi haft två ovanligt kalla vintrar i rad. Det "ovanliga" vädret sägs bero på den globala uppvärmningen. Men studerar man väderhistoriken finner man strax att "ovanligt" väder aldrig varit speciellt ovanligt.

Ha det bra!

2011-03-02 @ 17:11:22
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Yvonne

Jag läser just nu "Konsten att shoppa" av Johan Stenebo, den rekommenderas! Rolig bok även om man inte är nån shoppahålik! :D



Och hönsrasen, ja..jag vet också att det är en särskild ras, men vad den heter...

2011-03-02 @ 17:23:23
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Jane

Oj, inte visste jag att det fanns så snygga väskor till kameran ...Fick en ny i julklapp men mer av det traditionella slaget (från Golla) i lila :)

Den känns redan lite för liten!



Ps det heter så som du skrivit i rubriken om du menar "Något nytt" ;)

2011-03-02 @ 18:19:37
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: Malin B

Den där halvtimman som jag jobbar "längre" nu än i fjol märks verkligen denna tid på året. =( Tio i sex är det ju också "ljust" här men då har jag inte alltid hunnit få i mig middagen...

Så här års brukade jag "låta disken stå" och rusa ut i ljuset men nu har jag ju ingen chans till det.

Himla tur att jag fortfarande har liv i pannlampan. ;) Men snart, snart - då är det ju ljust "jämt" så det lär lösa sig per automatik. Från den 15 juni slutar ju jag dessutom redan klockan 16. Då ska jag inte klaga alls. ;) Den 1/10 då vi ska jobba till 17 igen måste det kännas jätte långt...

2011-03-02 @ 20:22:19
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Lotta

Mer än gärna hade du fått våldgästa mig, vi hade kunnat sitta på min solsida med våra kameror och diskuterat inställning, druckit kaffe och mumsat på praliner.

Vårmode, det är grejer det. Min dotter är en väskoman, jag är en jackoman.

Säng säng säng.........

Kram

2011-03-02 @ 22:20:02
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: annette

Ops! Nu kanske man måste fundera på en ny kameraväska som är lite mer modern, för modet vad gäller kläder hinner jag inte hänga med, fast lite nytt i den vägen borde jag oxå köpa.

Skall ha Din bild på näthinnan idag när det bakar loss;)



Ha en bra dag!



annette

2011-03-03 @ 06:28:33
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Ingrid

Jag och väskor brukar också dras till varann -lite väl ofta enligt min man. ;)

Lever fortfarand ett stilla liv efter födelsedagen. En jäkla besvärlig förkylning eller typ av flunsa. Inatt har det halsonda blossat upp igen -och hostan... Sängen är bäst

2011-03-03 @ 08:30:07
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Lisa - InkyWings

Skulle vilja ha en av deras väskor - JuJu Bag!

Men den är rätt stor...

Vet inte om det är smart att släpa en så stor väska på axeln?



Är dö-nöjd med min Shootsac (den jag hade när vi var ute och fotade!) nackdelen är att den inte rymmer själva kameran, men det är å andra sidan sällan man behöver stoppa ner just den.



Har en mindre axelväska oxå, men mina tankar går faktiskt åt att skaffa mig en rejäl ryggsäck istället för att få bra avlastning. Då kan jag kombinera den med shootsacen om jag vill. Ev. kan all extrautrustning vara kvar i bilen vid ett fototillfälle och så tar man bara kamera och ett par bytesobjektiv med sig i shootsacen dit man ska.



Ständigt ett gissel med dessa kameraväskor... phu! :)

2011-03-04 @ 09:32:53
URL: http://lisainkywings.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0